آشنایی با اینترنت ، وب و HTML

اينترنت چيست؟ به زبان ساده اينترنت مجموعه اي از کامپيوترهاست که به يکديگر متصل شده اند. بسياري از مردم از طريق dsl، کابل و يا ماهواره به اتصالات سريع با پهناي باند بالا بصورت 24 ساعته دسترسي دارند. شرف نظر از نوع اتصال، همين که شما آنلاين شديد، شما و کامپيوترتان بخشي از اينترنت محصوب مي شويد و به هر کامپيوتر ديگري که در آن لحظه به اينترنت متصل باشد دسترسي داريد.
وب جهاني بيشتر يک ماهيت ذهني است. وب جهاني همواره در حال تغيير است و مجموعه اي متغير از صدها ميليون سند است که هر کدام جايي روي اينترنت قرار گرفته اند و به شکلي از HTML نوشته شده اند که پايه دنياي طراحي سايت است. HTML يا Hypertext Markup Language دو ويژگي اصلي دارد: ابر متن و سراسري بودن. افزايش رتبه سايت

ابر متن يعني شما مي توانيد يک پيوند روي يک صفحه وب ايجاد کنيد، که مراجعه کننده را به هر صفحه ديگري و يا به چيز خاص ديگري در اينترنت ببرد. اين به آن معني است که اطلاعات موجود در اينترنت را مي توان از جهت هاي مختلف مورد دسترسي قرار داد.""تيم برنرزلي"" مخترع وب، مي خواست که اينترنت بيشتر شبيه مغز انسان باشد تا يک منبع ايستا از داده ها مانند يک کتاب.
سراسري بودن به اين معني است که چون سندهاي HTML بصورت فايلهاي ساده متني ذخيره مي شوند، بصورت مجازي هر کامپيوتري مي تواند يک صفحه وب را بخواند. مهم نيست که مراجعه کنندگان شما از چه نوع کامپيوتري و يا سيستم عاملي استفاده ميکنند. درهاي وب به روي همه باز است.
با اين حال اگرچه HTML در دسترس همه قرار دارد، اما اين به آن معني نيست که تجربه همه از آن به يک صورت است. اين به نوعي شبيه يک پارک است که من و شما هردو مي توانيم براي قدم زدن به آن برويم، با اين حال اگر شما در يک آپارتمان پنت هاوس زندگي ميکنيد و من شبها روي نيمکت بخوابم، ديد ما به پارک متفاوت خواهد بود
. همين مسئله در مورد HTML برقرار است. اگر چه در عمل هر کامپيوتري مي تواند صفحات وب را نمايش دهد، روشي که صفحات در عمل به نظر مي رسند، بستگي به نوع کامپيوتر، نمايشگر، سرعت اتصال اينترنت و در آخر نرم افزار بکار رفته براي مشاهده صفحه، يعني مرورگر دارد.
التج