آیا وب سایت شما بد اخلاق است؟

يک وب سايت بداخلاق مانند يک کارمند و يا يک فروشنده بد اخلاق است.يک فروشنده بد اخلاق که هيچ کمکي به مشتريان نکرده و فروش يک کسب و کار را پايين مي آورد. وب سايتها نيز مانند يک فرد فروشنده مي توانند در موفقيت و عدم موفقيت کسب و کار ما نقش داشته باشند. حال به بررسي مشکلات اخلاقي يک وب سايت مي پردازيم!!!

خلاء اطلاعاتي
يک فروشنده بد اخلاق شخصي است که حاضر به دادن اطلاعات به مشتري نيست. گر از او بپرسيد فلان محصول کجاست و يا مشخصات محصولي را درخواست کنيد جوري رفتار مي کند که انگار به او توهين کرديد. يک وب سايت بداخلاق نيز به همين صورت عمل مي کند. عدم ارائه اطلاعات صحيح به کاربر و نداشتن اطلاعات مربوطه مي تواند کاربر را از سايت خارج کند.
راه حل: اطلاعات ضروري براي کاربر را در دسترس قرار دهيد بطوريکه در کمتر از 4 ثانيه به اطلاعات مورد نظر در صفحه دسترسي پيدا کند. اطلاعات را طبقه بندي نموده و در وب سايت بطور واضحي نمايش دهيد.

شلوغي اطلاعات
مغازه اي شلوغ را در نظر بگيريد با فروشنده اي کلافه و بي حوصله، همه چيز را روي هم انباشته در معرض ديد گذاشته تا مبادا مشتري از او سئوالي بپرسد. شلوغي اطلاعات در يک وب سايت نيز مانند اين عمل مي کند و مشتري را از جستجو در سايت خسته کرده و منجر به ترک او از سايت مي گردد.
راه حل: طراحي کاربر پسند يک وب سايت نقش زيادي در يافتن سريع اطلاعات مورد نياز کاربر دارد. سعي کنيد اطلاعات را در دسته بنديهاي واضح و در دسترس قرار داده و از تصاوير مرتبط براي نمايش بهتر آنان بهره گيريد. گاهي يک عکس مي تواند در بر گيرنده چند جمله باشد.

راهبري بد
بارها شده به فروشگاهي رفته ايد که براي گشت و گذار در آن و پيدا کردن محصولي خاص سردرگم شده ايد. يک وب سايت که ناوبري بدي دارد مانند اين فروشگاه است. کاربر به علت عدم وجود راهنما و منوهاي راهبر در وب سايت مورد نظر سردرگم شده و در نهايت آنرا ترک مي کند.
راه حل: با ايجاد يک نقشه سايت خوب و طراحي يک استراتژي ux مناسب، نسبت به ايجاد يک تجربه کاربري راضي کننده اقدام نماييد. ايجاد منوها و طبقه بندي موضوعي آنها نقش زيادي در راهبري کاربر ايفا مي کنند.
حالا به عنوان يک کاربر و نه يک طراح سايت حرفه اي، به وب سايت خود مراجعه نماييد و با توجه به مسائل بالا سايت خود را بررسي نماييد که آيا به راحتي مي توانيد اطلاعات مورد نظر خود را پيدا کنيد. آيا اطلاعات شما به خوبي دسته بندي شده اند؟ آيا شما به عنوان کاربر از شلوغي و درهم برهم بودن اطلاعات رنج مي بريد و براي گشت و گذار در سايت با مشکل مواجه ايد؟
صادقانه به بررسي آن بپردازيد و در حل مشکلات آن از طراح سايت خود کمک بگيريد تا با وب سايتي خوش اخلاق!!! با مشتريان خود در ارتباط باشيد.

التج