اصطلاحات وب سایت

HTML
زمانیکه شما داخل صفحات یک وب سایت می گردید اجزای گوناگونی را می بینید که تمام آنها در یک چیز مشترک هستند و آن زبان یا کدی است که آنها را تولید می کند که این زبان HyperText Markup Language یا همان HTML می باشد.
عکسهابافرمت gif
بیشترین استفاده را در وب دارند و محبوبترین نوع عکس است. این نوع فرمت 256 رنگ را پشتیبانی میکند و از ویژگیهای دیگر آن animation, transparency, interlacing است . البته محبوبیت آن بیشتر برای حجم کم آن است.
استاندارد W3C چیست؟
W3C یا کنسرسیوم شبکه جان گستر وب، مجمعی متشکل از 400 شرکت و سازمان است که در مورد استاندارد ها و فناوری های وب، تشریک مساعی دارند.
استاندارد W3C، از سوی سازمان W3C به صفحاتی داده میشود که قوانین مشخصی را رعایت کنند. با رعایت این ضوابط، اینگونه صفحات در اکثر بروزر های معمول دنیا قابل خواندن، بدون مشکل خواهند بود.
فرمتهای فایلهای صوتی:
WAV یکی از فرمتهای صوتی که کیفیت بالایی هم دارد و البته حجم زیادی هم اشغال می کند و در سیستم عامل ویندوز بکار می رود. نوع MIME این فرمت برابر است با audio/wav .
AU این فرمت متعلق به سیستمهای عامل UNIX, Linux است و خاصیت آن داشتن حجم کم و البته با کیفیت پایین تر، که نوع MIME این فرمت برابر است با audio/basic .
AIFF این فرمت هم متعلق به کامپیوترهای Macintosh است با کیفیت بالا و حجم بسیار بالا. نوع MIME آن برابر است با audio/aiff .
MIDI این فرمت با فرمتهای دیگر صوتی تفاوتهایی دارد. در این فرمت بجای ذخیره شدن فرکانس صدا، آهنگ صدا یا همان نت های موسیقی را ذخیره و پخش می کند. بزرگترین مزیت آن حجم بسیار پایین و عیب آن، پخش آهنگ بدون گفتار است. نوع MIME این فرمت audio/midi است.