امکان جدید گوگل پست چه کاربردی در ارتباطات آنلاین و نتایج جستجو دارد ؟

:اگر تا به حال درباره اين امکان جديد گوگل ، يعني “ Posts “ چيزي نشنيده ايد تعجبي ندارد چرا که شرکت گوگل اين امکان تازه بر روي موتور جست و جويش را به تازگي و با کمترين هياهو و جلب توجه راه اندازي کرده است . گوگل پست ، يک پلتفرم جديد بر روي موتور جست و جوي گوگل است که تاثيري جالب توجهي بر روي ارتباطات آنلاين و نمايش نتايج جست و جو به صورت بي درنگ (Real-Time) گذاشته است . در ادامه اين مقاله به توضيح و بررسي عملکرد و تاثيرات اين ويژگي خواهيم پرداخت .

" گوگل پست " چيست ؟
طراحي سايت به طور خلاصه و مختصر ، گوگل پست اين امکان را به کاربران وب مي دهد تا محتوايي را به طور مستقيم و بي درنگ (real-time) در نتايج جست و جو منتشر کنند . بله ! درست متوجه شديد ، با اين امکان کاربران وب قادر خواهند بود تا مطلب و محتوايشان را به طور مستقيم و real-time در صفحه نتايج جست و جوي منتشر کنند .
اين يک تغيير فوق العاده در روش فعلي نمايش نتايج جست و جوي موتور گوگل است و البته يکي از بزرگترين مشکلات نمايش نتايج جست و جو که در اکثر موتورها موجود است را نيز برطرف مي سازد – آن مشکل اين است که ، پست ها و مطالب و محتواهايي که مدت ها قبل توسط موتور جست و جو رويت شده و ضميمه (Index) شده اند همچنان در نتايج جست و جو بالاتر از پست هاي جديد که هنوز ديده و ضميمه نشده اند ، قرار مي گيرند . گاهي اوقات آن محتواي تازه است که مد نظر کاربران است ، اما چون پست هاي قديمي تر ضميمه موتور جست و جو هستند و رتبه بالاتري دارند براي نمايش نتايج جست و جو به کاربران در اولويت قرار مي گيرند . حال با اين امکان جديد گوگل پست که به صورت بي درنگ – real-time – است ، همانند شبکه هاي اجتماعي ، محتوا و مطالب و پست هاي جديد که به تازگي در فضاي وب منتشر شده اند هم در زمان کوتاهي در موتور جست و جوي گوگل ضميمه – index – مي شوند .

به نظر مي رسد که پلتفرم گوگل پست به دليل دارا بودن قابليت real-time و ضميمه کردن بي درنگ محتواي وب سايت ها براي نمايش در نتايج جست و جو به تثبيت رسيده است و اين سيستم براي شروع به کار به کانديداهاي انتخابات رياست جمهوري ايلات متحده آمريکا براي انتشار پست هايشان در فضاي وب پيشنهاد و ارائه شده است .
تقريبا تمام کانديداهاي انتخابات رياست جمهوري ايالات متحده آمريکا همگي از اين امکان جديد گوگل در حال استفاده هستند و اگر کاربر در قسمت جست و جوي گوگل نام کانديداي مد نظر خود را جست و جو کند ، در بالاي صفحه نمايش نتايج آن اسم آن شخص را مي بيند که در کنار آن بخشي وجود دارد که تعدادي از پست هاي اخيرا منتشر شده او را مشاهده مي کند . (توسط گوگل پست ، اگر پست تازه اي منتشر شود گوگل آن را به سرعت ضميمه مي کند در اولويت نتايج قرار مي دهد .) بنا به گفته شرکت گوگل ، " حالا تمام کانديداها مي توانند توسط متن ، عکس و فيلم به طور مستقيم بر گوگل با کاربران فضاي مجازي در ارتباط باشند . ايجاد محتوا سريع و آسان است و به محض انتشار ، پست ها فورا در صفحه نتايج جست و جوي نام آن کانديدا ظاهر مي شود . همچنين گوگل پست قابليت اشتراک گذاري پست ها در ساير شبکه هاي اجتماعي را دارا مي باشد . "
اگر بيانيه فوق شرکت گوگل را دوباره بخوانيد ، متوجه مي شويد که برخي از اين امکانات جديد توسط پلتفرم گوگل پست واقعا چالش برانگيز و پيشرفته است و خيلي از انتظارات کاربران را تامين خواهيد کرد که اين امري بي سابقه در موتورهاي جست و جو است که توسط گوگل تححق خواهد پذيرفت .

تجربه اي از امکان جديد شرکت گوگل ، " گوگل پست " – Google Posts | سئو سايت و بهينه سازي سايت
اگر بر روي هر کدام از ويژگي هاي مذکور پلتفرم گوگل پست کليک کنيد ، خواهيد ديد که عملکرد آن تقريبا شبيه به انتشار پست در گوگل پلاس (Google Plus – Google+) است (گوگل پلاس يکي از مهمترين مباحث در سئو سايت است). بازديد کنندگان و کاربران مي توانند پست ها را در شبکه هاي اجتماعي ديگر مانند فيس بوک ، توييتر و گوگل+ (به صورت مستقيم يا توسط لينک URL پست) به اشتراک بگذارند و يا آن را به کسي ايميل کنند . علاوه بر اين ، وقتي پستي توسط کانديدا منتشر مي شود مي توان در کنار آن پست يک فيدبک کامل از تمام پست هاي آن شخص مشاهده کرد ، در صورتي که هنوز آن پست در هيچ شبکه اجتماعي به اشتراک گذاشته نشده و تنها در صفحه نتايج جست و جوي خود گوگل است – جايي که هر شخص يا شرکتي مي تواند خيلي بهتر توسط ديدن شدن در آن به شهرت خود در فضاي وب بيفزايد .
در آينده ، " گوگل پست " چه اتفاقي را براي شرکت ها رقم خواهد زد ؟

کمپاني گوگل بيان کرده است که " امکان گوگل پست در حال حاضر تنها براي کانديداهاي انتخابات رياست جمهوري ايالات متحده آمريکا در سال 2016 موجود و قابل استفاده مي باشد " و در آينده قصد دارند که اين امکان را براي سازمان هاي اولويت دار قابل استفاده کنند . البته واقعيت اين است که در حال حاضر نيز تعدادي از سازمان ها و شرکت ها در حال استفاده از اين پلتفرم هستند .
مثلا اگر نام " Andrew Jewelers New York " را در گوگل جست و جو کنيد ، مي بينيد که اين شرکت هم در حال استفاده از گوگل پست است . نه تنها جست و جوي اسم شرکت ، بلکه ساير کلمات کليدي هم که در آن وب سايت مورد استفاده قرار گرفته اند نيز نتايج مشابه را به شما خواهند نشان داد . اين يک تحول شگرف براي تعامل و ارتباط آنلاين شرکت ها و کاربران وب به صورت آنلاين بر روي صفحه نتايج موتور جست و جوي گوگل است . به جاي انتشار پست در وب سايت ، استفاده از تکنيک هاي سئو ، و منتظر ماندن براي ضميمه شدن محتوا در موتور جست و جو و رتبه گرفتن آن به مرور زمان ، گوگل پست شرکت ها را قادر ساخته تا به صورت بي درنگ و در صفحه نتايج جست و جو با مخاطبان و بازديد کنندگان وب سايتش ارتباط و تعامل آنلاين داشته باشد .
شرکت گوگل اين امکان را به صورت آزمايشي در اختيار برخي سازمان ها و شرکت ها قرار داده است و نمي توان پيش بيني مشخصي براي آينده آن داشت . گوگل براي مشتاقان استفاده از اين سرويس فراخوان داده است و مي توانيد با ثبت نام در ليست انتظار استفاده از اين پلتفرم ، آن را تجربه کنيد .
وب نوش