اهمیت طراحی گرافیکی برای موفقیت وب سایت حرفه ای شما

منظور از طراحي گرافيکي سايت ترکيبي از تصاوير، نوشته و رنگ ها مي باشد که براي رساندن پيام سايت به بيننده مورد استفاده قرار مي گيرد. امروزه با افزايش تعداد رقبا در دنياي وب مانند دنياي تبليغات استفاده از اين ترکيبات براي جلب توجه مخاطب اهميت فراواني پيدا کرده است. شما اهميت طراحي گرافيکي را در همه مجلات، روزنامه ها و وب سايتها متوجه مي شويد و اينکه چقدر ترکيب مناسب و استفاده بهينه از ترکيبات رنگ و تصوير مي تواند توجه مخاطب را به موضوعي خاص جلب نمايد. بدون استفاده از طراحي گرافيک رساندن پيام به مخاطب کاملا دشوار است.

طراحان وب بطور مداوم با اين مسئله و چگونگي طراحي لوگوي سايت، طراحي صفحات و غيره مواجهند. و موفقيت در اين زمينه مي تواند به موفقيت وب سايت مورد نظر و آينده تجاري آن منجر شود.

حال بياييد ببينيم که چگونه طراحي گرافيک با عوامل مختلف در طراحي سايت همراه است.

طراحي صفحه اصلي

شايد حياتي ترين بخش سايت شما باشد، اين صفحه در عرض چند ثانيه مي تواند ماندن کاربر در وبسايت شما را تضمين نمايد. با استفاده از تصاوير و رنگها بصورت خلاقانه مي توانيم صفحه مورد نظر را در ديد کاربر جذاب نماييم. استفاده از تکنيک طراحي تميز و دوري از شلوغي ها و تحرکات مرسوم دنياي وب مي تواند تجربه خوبي به کاربر در بازديد از سايت شما بدهد.

لوگوي سايت

طراحي لوگوي سايت و همچنين شعار و رساندن پيام سايت به کاربر به اعتبار سايت حرفه اي شما مي افزايد. چگونگي استفاده از اين ترکيبات، سايز و جايگاه اين عناصر در صفحه مي تواند عاملي براي جذب کاربر به برند شما و جايگاه سازي در ذهن او باشد.

محتواي سايت

با يک طرح گرافيکي مناسب و کاربردي براي چگونگي نمايش مطالب در وبسايت خود مي توانيد کاربران را به استفاده بيشتر از منابع سايت ترغيب نماييد. استفاده از تصاوير مناسب همراه با محتوا مي تواند در اين امر تاثير زيادي داشته باشد، گاهي وقتها يک تصوير پيامي به مخاطب مي رساند که با دهها جماه نتوان بيان کرد.

استفاده از رنگ و تصوير

در دنياي وب رنگ و تصوير از متن جذاب تر است، بصورت تجربي واستفاده از ابزارهاي تحليلي وب مي توانيد به اهميت اين موضوع پي ببريد، لذا استفاده از رنگ و تصاوير مناسب با کسب و کار شما در طراحي قالب سايت مي تواند تجربه دلپذيراري به کاربر بدهد.

وب سايت کاربر پسند (User-friendly Website)

با استفاده از طراحي مناسب شما مي توانيد کابر را به سمت هدف خود بهتر راهنمايي کنيد. طراح سايت با کاهش شلوغي هاي مرسوم دنياي وب و تمرکز بر روي اهداف کاربر و اينکه مي خواهد چه چيزي را به او نشان دهد، مي تواند به کاربر تجربه اي ساده و سريع از استفاده وب سايت ارائه دهد. گيج خوردن کاربر در وبسايت و نرسيدن و يا دير رسيدن او به هدف مورد جستجوي خود مي تواند تاثير منفي بسياري بر روي کاربر بگذارد.

لذا استفاده از طراحي گرافيکي اختصاصي براي وب سايت شما و دوري از ميانبر زدن ها ، کپي برداري از وبسايتها و قالبها و عدم استفاده از گرافيکهاي رايگان ، و مشاوره با شرکتهاي تخصصي مي تواند به موفقيت تجاري وب سايت شما منجر شود. 

التج