بهبود راهبری کاربر در وب سایت

راهبري کاربر و راحتي حرکت آنان در وب سايت از اهميت بالايي برخوردار است. شما با ايجاد عواملي که در راهبري او تاثير دارد مي توانيد ثبات کاربر را در سايت افزايش داده و در نتيجه وب سايتي موفق تر با نرخ تبديل بالا را رقم بزنيد. در اين مقاله به شرح چند عامل که به راهبري و ثبات کاربر در سايت شما کمک خواهد کرد مي پردازيم.

مطالب مرتبط
جهت درگير کردن کاربر با وب سايت شما نياز است تا پيشنهاداتي به او بدهيم تا بر اساس آنچه وارد سايت ما شده است بتواند اطلاعات و صفحات بيشتري را مشاهده کند. با استفاده از نمايش مطالب مرتبط مي توانيد او را براي گذراندن زمان بيشتر در وب سايت خود ترغيب نماييد. مطالب مرتبط مي بايست با مقاله و يا مطلب مورد نظر هم خواني داشته باشد و با توجه به اينکه کاربر براي چه چيزي به آن صفحه مراجعه کرده است، مطالب مرتبطي را براي او نمايش دهيم.
امروزه بسياري از وب سايت هاي خبري و آموزشي از اين روش جهت ثبات کاربر و در نتيجه پايين آمدن نرخ ريزش سايت خود استفاده مي کنند.

منوهاي بازشونده
امروزه ايجاد يک طراحي تميز و خلوت براي بسياري از طراح سايت حرفه اي به يک الگو تبديل شده است. ولي لزوم وجود يک سيستم راهبري خوب براي کاربران بسيار واجب است. استفاده از منوهاي بازشونده و موبايلي مي تواند به شما در هر دو مورد کمک نمايد. با استفاده از آنها هم مي توانيد وب سايت خود را خلوت نگه داريد و با ايجاد يک منوي کاربردي و جامع به راهبري کاربر کمک نماييد.

آخريد بازديدها
نمايش آخرين بازديدهاي مطالب، مي تواند کمک به راهبري کاربر و بازگشت او به صفحه اي که قبلا خوانده نمايد. و همچنين از بازديدهاي ديگر کاربران سايت مطلع گردد و مطالب محبوب را پيدا نمايد.

منوي ثابت در بالا
استفاده از منوي ثابت در بالاي سايت مي تواند به کاربر جهت راهبري بهتر او کمک نمايد. در حالت عادي کاربري با ورود به يک صفحه، به پايين صفحه پيمايش داشته و اگر بخواهد به صفحه اي ديگر برود مي بايست باز به بالا برگردد. حال وقتي منوي اصلي سايت را در بالاي صفحه فيکس کنيد، بصورتيکه همراه با اسکرول پايين و بالا شود، کاربر مي تواند راحت تر به صفحه اي ديگر مراجعه نمايد.
التج