تاثیر گرافیک در طراحی سایت فروشگاهی

انسان ذاتا زيبا پسند است و هميشه ترکيبهاي رنگي جذاب محوش خواهد کرد. توجه داشته باشيد . رنگ بندي سايت ، چيدمان مناسب . تاثير مستقيم روي کاربران دارد . وقتي کاربري وارد وب سايت مي شود در نگاه اولش است که مشخص خواهد کرد که سايت را مي پسندد يا نه چرا که کاربر اول محيط اطراف را مي بيد بعد تصميم به خريد مي کند . وب سايت فروشگاهي همانند فروشگاه هاي واقعي در بيرون است . وقتي وارد فروشگاه مي شويم اول به سرو وضعش نگاه مي کنيم . در صورتي که پسندش کرديم از آن خريد مي کنيم . تا فروشگاه به دل نشيند نمي شه ازش خريد کرد . مگر اجبار باشه ديگه .

رنگ بندي سايت ، چيدمان سايت ، گرافيک سايت سه عامل مهم در جذب مشتري هستند . به خصوص در طراحي سايت فروشگاهي به اين سه مورد بايد دقت کامل داشته باشيم . وب سايت فروشگاهي نبايد زياد شلوغ و گيج کنند باشد بايد دسته بندي محصولات کاملا رعايت شده باشد . به طوري که کاربر در نگاه اول بتواند در فروشگاه کامل بگردد بدون اينکه صفحات وب را فراموش کند.
توجه داشته باشيد *
در طراحي سايت فروشگاهي بايد صفحه اول سايت را جوري بچينيد که به تمام صفحات هدف دسترسي آسان داشته باشيد .خيلي مهم است که کاربر بدون اينکه صفحات را گم کند به هدف خود دست پيدا کند . شايد کاربري که وارد وب سايت مي شود اصلا خريدار نباشد ولي شما براي همچين کاربراني هم بايد امکاناتي از جمله مقالات را قرار دهيد تا باش استفاده از آن در سايت شما گردش کنند.
فروشگاه اينترنتي خود را همانند يک نمايشگاه در نظر بگيريد و بخش هاي محصولات خود را نيز غرفه هاي آن بهترين خدمات را ارائه کنيد . نگذاريد مشتريانتان ناراضي شوند چرا که مشتري هاي جديد توسط آنها وارد سايت شما خواهند شد.
وب نوش