رتبه سایت خود را در Google افزایش دهید

اين روزها واژه سئو يا بهينه سازي سايت براي موتورهاي جستجو در دارندگان سايت بسيار رايج شده است. بسياري از مديران سايت اين مبحث را بسيار پيچيده مي دانند و فکر مي کنند براي بهبود رتبه سايت در گوگل مجبوريم چند ميليون تومان هزينه کنيم تا کارهاي عجيب و غريبي انجام شود و سايت ما در اولين تنايج جستجوي گول ظاهر شود.
ولي موضوع آن قدرها هم پيچيده نيست. هرکسي که درس هاي دبيرستان را با موفقيت گذرانده است مي تواند بهينه سازي سايت را فرا بگيرد و رتبه سايتش را بهبود بخشد. البته اين کار فرايندي مستمر است و کاري نيست که يک بار، انجام شود و سپس به فراموشي سپرده شود و مناسب ترين فرد براي انجام اين کار مدير همان سايت است.

SEO چيست؟
سئو مخفف واژه هاي SEARCH ENGINE OPTIMIAZTION است که معني آن «بهينه سازي سايت براي موتورهاي جست و جو» است. بهينه سازي سايت براي کليدواژه اي خاص انجام مي شود. کليدواژه عبارتي است که در گوگل جست و جو مي شود که مي تواند شامل يک يا چند کلمه باشد.
وقتي صفحه اي از سايت مان را براي کليدواژه اي بهينه کنيم، وقتي فردي آن کليدواژه را در گوگل جست و جو کرد سايت ما در اولين نتايج جست و جو ظاهر مي شود و در نتيجه ترافيک سايت افزايش مي يابد.
نکته مهم آن است که سئو بر هر صفحه سايت اعمال مي شود و هر صفحه سايت مان مي تواند رتبه اي متفاوت از ديد گوگل داشته باشد. وقتي از صفحه خاصي از سايت صحبت نمي شود و به بهينه سازي اشاره مي شود معمولا منظور، بهينه سازي صفحه اصلي سايت است.

چرا سايت را براي گوگل بهينه کنيم؟
هر سايتي براي موفقيت به بازديدکننده نياز دارد و يکي از بهترين روش هاي جذب بازديدکنندگان با کيفيت، هدايت افرادي است که خودشان دنبال مطلب سايتمان هستند و در گوگل به جست و جو مي پردازند. حال چرا در مباحث بهينه سازي سايت بيشتر درباره گوگل صحبت مي شود؟
زيرا تعداد جست و جوهايي که در گوگل انجام مي شود بيشتر از ? برابر مجموع تمامي جست و جوهايي است که در موتورهاي جست و جوي ديگر مانند ياهو و... انجام مي شود. نکته ديگر آن است که اصول بهينه سازي سايت در موتورهاي جست و جو تقريبا مشابه هستند، بنابراين اگر سايت را براي گوگل بهينه کنيد، معمولا در موتورهاي جست و جوي ديگر نيز رتبه خوبي خواهيد داشت.