روش هایی برای کاهش هزینه ی طراحی سایت!

افرادي که طراح سايت هستند بايد ابتدا هزينه هاي مراحل طراحي خود را بررسي کنند و سپس اقدام به طراحي سايت و توسعه ي پروژه بپردازند. اين امر موجب اطمينان آنها از مراحل کار مي شود. در اين مقاله قصد داريم تا شما را با روش هاي کاهش هزينه در طراحي سايت آشنا کنيم:

پيش بيني هزينه ها توسط طراحان!
اشخاصي که مي توانند در اين زمينه توسعه سايت يک برنامه ريزي دقيق نموده و شما را ياري نمايند را شناسايي کنيد. قبل از شروع پروژه تان اطمينان حاصل فرماييد که شما و تيم تان هر دو در يک صفحه هستيد و درباره چشم انداز نهايي آن تصميم مي گيريد. اين کار باعث به حداقل رساندن هرگونه سردرگمي در مورد نحوه توسعه سايت بين اعضاي تيم تان خواهد شد و تضمين مي کند که هنگامي که طراحان سايت فعاليت خود را آغاز مي نمايند، آنها مي توانند يک تعريف بهتر از محصول نهايي خود داشته باشند. طراحي سايت هايي که توسعه آن پروژه ها به صورت درستي تعريف نشده است، مي تواند هزينه هاي غير قابل تصوري به دليل گسترش محدوده وب سايت براي شما در بر داشته باشد. به طور کلي گسترش عرصه ي وب سايت هنگامي رخ مي دهد که کارهاي غير منتظره به پروژه طراحي سايت شما اضافه گردد. اين امر باعث بالاتر رفتن هزينه هاي برنامه ريزي شده طراحي سايت و گسترش آن و همچنين تمديد مهلت پايان پروژه خواهد شد. هنگامي که کارهاي جديد به پروژه شما اضافه مي شود، آن را بررسي نموده و ببينيد آيا اين عوامل براي تکميل پروژه در اين مرحله ضروري است و يا مي تواند در مرحله دوم پروژه انجام شود. اگر تصميم به افزايش محدوده طراحي سايت خود را داريد، بايد از مسئول توسعه دهنده وب سايت خود در مورد هزينه هاي اضافي براي انجام کارهاي اضافي سوال نماييد و از آنها بخواهيد با اضافه شدن کار جديد به پروژه، درباره زمان پايان پروژه نيز توضيح دهند تا بدانيد که چه تغييراتي صورت خواهد گرفت.

انجام برنامه ريزي=پيشبرد اهداف
يک شخص مسئول براي ارتباط با توسعه دهنده سايت خود مشخص نماييد. همچنين مشخص بفرماييد که هر چند وقت يکبار نياز به ارتباط با توسعه دهنده سايت در طول فرآيند مي باشد. به طور کلي هر چقدر تعداد جلسات ملاقات شما با توسعه دهنده وب سايت تان بيشتر باشد، هزينه بيشتري براي شما ايجاد خواهد شد. در صورتي که انجام پروژه طراحي وب سايت و توسعه آن به خوبي تعريف شده باشد و براي آن برنامه داشته باشيد، تعداد جلسات شما کمتر خواهد بود. به خصوص در مورد پروژه هاي توسعه کوتاه وب و يا پروژه هايي با بودجه هاي محدود، بايد از جلسات زياد و مداوم اجتناب نماييد. اگر اين پروژه به خوبي براي شما مشخص نشده است، بايد ريسک جلسات متعدد در طول مدت زمان انجام پروژه را نيز در نظر بگيريد. اين امر هميشه از برنامه ريزي و تعيين کامل برنامه پروژه هزينه سازتر مي باشد. تصويب و نهايي سازي نيازهاي طراحي سايت و بهينه سازي سايت و توسعه آن قبل از هر کاري بايد صورت بپذيرد. مراحل کارتان را در پروژه ها مشخص کنيد و از تحويل پروژه و زمان آن اطمينان حاصل فرماييد.

بررسي سايت هاي مورد علاقه خود+مشخص کردن هدف
اگر پروژه شما شامل طراحي سايت و يا طراحي مجدد سايت مي باشد، قبل از تماس با طراح سايت خود، يک نگاه به آن بياندازيد. داشتن ايده و نگاه کوتاهي به طراحي سايتي که شما آن را ترجيح مي دهيد باعث کاهش نياز بررسي هاي مجدد خواهد شد. بررسي مجدد طراحي سايت به دليل عدم آگاهي نسبت به آنچه شما خواستار آن در طراحي سايت تان هستيد، مي تواند باعث افزايش قيمت ها و هزينه هاي شما شود. شروع پروژه طراحي سايت با اين ايده و رويکرد که مي تواند باعث افزايش هزينه هاي پروژه و زمان پايان آن خواهد شد. اگر مطلقاً هيچ ايده و برنامه اي براي شروع پروژه نداريد، يک ليست از وب سايت هاي قابل مقايسه در زمينه کاريتان که آنها را مي پسنديد، تهيه نماييد. مطمئن شويد که هرگونه عناصر لازم که دوست داريد، در وب سايت تان وجود داشته باشد را در نظر گرفته ايد.

ايجاد و يا تکميل محتواي سايت خود
مطالبي که مي خواهيد در سايت تان نمايش داده شود را تهيه کنيد. شما نبايد يک وب سايت با محتواي کم يا ناقص را راه اندازي نماييد. اما اگر محتواي سايت تان آماده نيست، به جاي سرمايه گذاري در يک وب سايت بزرگ با محتواي ناقص و تعريف نشده، يک وب سايت بروشور مانند( يک صفحه) و تعريف شده ايجاد نماييد. بدون يک محتواي موثر، طراحي سايت بي معني خواهد بود. اگر محتواي مطالب سايت شما آماده نيست در واقع وب سايت شما کامل نمي باشد.

ساماندهي مطالب سايت
هنگامي که مطالب وب سايت در قالب وب سايت آماده نوشته شد، مطالب وب سايت خود را توسط توابع و بخشهاي آن تنظيم و ساماندهي نماييد. اين امر به تعيين محدوده پروژه شما کمک خواهد کرد. براي مثال: اطلاعات شرکت، خدمات، نظرها و...

تعيين نوع ارتباط
مشخص بفرماييد که تمايل داريد بازديدکنندگان با وب سايت شما چگونه ارتباط برقرار نمايند. اين امر تضمين مي کند که شما و توسعه دهنده وب سايت تان درک روشني از محدوده کلي پروژه داريد. يک وب سايت استاتيک پنج صفحه اي بسيار متفاوت از يک وب سايت پنچ صفحه اي ديناميک و تعاملي و يا يک وب سايت پنج صفحه اي فروشگاهي با سبد خريد مي باشد. به طور کلي هر ويژگي که نياز به برنامه نويسي پيشرفته و خدمات برنامه نويسي و يکپارچگي با نرم افزارها در وب سايت باعث افزايش هزينه هاي شما خواهد شد. بنابراين مهم است که براي امضاي قرارداد طراحي سايت تمامي موارد مورد نياز وب سايت براي شما کاملاً روشن و واضح باشد.

قبل از درخواست و تاييد هرگونه ويژگي جديدي در وب سايت، دوباره محدوده اصلي سايت خود را بررسي نموده و به سوالات زير پاسخ دهيد:

وجود داشتن اين ويژگي ها در محدوده اصلي پروژه وب سايت؟
نوع کمک اين ويژگي ها به وب سايت شما؟ آيا وجود آن مهم است؟
تاثير اين کار در پايان مهلت انجام پروژه ؟
بررسي هزينه هاي اضافي در پايان کار؟
آيا مي توان اين ويژگي را در مرحله دوم پروژه انجام داد؟
اين ويژگي بر کارهاي ديگر چه تاثيري خواهد داشت؟ آيا اين ويژگي تکراري نيست؟
اگر به اين نتيجه رسيديد که ويژگي جديد براي اضافه کردن به سايت شما هدفي است که قبلاً تمام شده و تکراري مي باشد، قبل از انجام هر کاري، زماني را براي فکر کردن بر روي پروژه بگذاريد و مطمئن شويد که پول شما با يک تعريف نادرست در پروژه تلف نمي شود. انجام اين نکات و فعاليت ها تضمين کننده انجام صحيح پروژه وب سايت شما مي باشد و به افراد تيم طراحي وب سايت کمک خواهد کرد تا طبق برنامه پيش رفته و اجازه مي دهد تا وب سايت شما به يک وب سايت حرفه اي تبديل شود.