سئو در سال 2014 : هماهنگی بیشتر با بروز رسانی الگوریتم گوگل

با بروز رساني جديد الگوريتم گوگل و معرفي الگوريتم مرغ مگس خوار، براي بازاريابان اينترنتي و فعالين حوزه تجارت الکترونيک اين سؤال پيش مي آيد که در ادامه بايد از چه استراتژي اي پيروي کنند. آيا سئو از بين رفته؟ آيا قوانين پاندا و پنگوئن هنوز پا برجاست؟ و ...

 

1) آنچه قبلا در پنگوئن و پاندا مهم بود همچنان مهم مي باشد.

همه آنچه شما قبلا از آن در سئو آموختيد کاربرد دارد ولي تغييراتي انجام گرفته براي سرعت بخشيدن به تشخيص متقلبين و وبسايتهاي کم ارزش. در بروز رساني جديد گوگل کيفيت لينک و کيفيت محتوا همچنان با اهميت است.

2) بازاريابي محتوا بزرگتر از قبل

بازاريابي محتوايي از قبل اهميت بيشتري پيدا کرده و گوگل به شرکتها و وبسايتهايي که در توليد محتواي نو و مفيد فعال هستند لبخند زده و از آنان در سئو حمايت مي کند و در اين راستا موارد زير بسيار مهم مي باشد.

انتشار منظم محتوا براي مخاطبان خود
دريافت بازخود از شبکه هاي اجتماعي براي محتواي ايجاد شده
نشان دادن طراوت و در حال رشد بودن وبسايت خود به گوگل
3) رسانه هاي اجتماعي نقش مهمي را بازي مي کنند.

در چند سال گذشته رسانه هاي اجتماعي يک بازيکن بزرگ در زمين بازاريابي ديجيتالي محسوب مي شوند. در ابتدا با خلق شبکه هاي بزرگ مانند فيس بوک و توييتر و در ادامه پديد آمدن شبکه هاي کوچکتر و سريع مانند اينستاگرام و پينترست .

در الگوريتم جديد گوگل، فعاليت در شبکه هاي اجتماعي و دريافت سيگنال از اين شبکه ها بسيار مهم است.

4) افزايش قدرت گوگل پلاس

از آنجا که اهميت شبکه هاي اجتماعي در بهينه سازي سايت اهميت ويژه اي يافته لذا قدرت شبکه اجتماعي گوگل نيز متناوبا افزايش پيدا کرده، زيرا بر پايه قوانين و اصول خود گوگل استوار است. دو عامل مهم براي افزايش بازخورد اين شبکه اجتماعي در وب سايت خود بشرح زير است:

استفاده از لينک نگارنده يا نويسنده و اتصال آن به اکانت گوگل پلاس که باعث وريفاي شدن مطلب مربوطه شده و در نتايج جستجوها نيز تاثير زيادي خواهد داشت.
استفاده از دکمه +1 گوگل پلاس براي درج امتياز و اشتراک گذاري مطالب سايت .
5) اهميت بيشتر دستگاههاي موبايل و تبلت

با افزايش کاربرد گوشيهاي هوشمند توسط کاربران جهت وبگردي و جستجو در اينترنت، الگوريتم جديد نيز به کاربران تلفن همراه شما اهميت بيشتري مي دهد. اختصاص صفحه مخصوص موبايل و طراحي سايت حرفه اي بر اساس استانداردهاي موبايل و سازگار با رزولوشن دستگاههاي مختلف مي تواند به پيشرفت وبسايت شما در اين الگوريتم کمک شاياني نمايد.
التج