طراحی وب سایت های تجارت الکترونیک و فروشگاهی

بديهي است که در چند سال اخير اکثر کسب و کارها به حضور در فضاي اينترنت و ارائه خدمات و محصولاتشان از طريق وب سايتهاي تجارت الکترونيک بسيار علاقه مند گرديده اند. بر اساس آمار نرخ رشد خرده فروشي از طريق وب سايتهاي تجارت الکترونيک سال به سال در حال افزايش است.

گسترش دسترسي به اينترنت و انقلاب تلفن همراه هاي هوشمند اهميت حضور شرکتها در حوزه تجارت الکترونيک را دوچندان کرده است. در نتيجه طراحي وب سايت هاي تجارت الکترونيک حرفه اي و کارآمد بسيار اهميت دارد و با رعايت اصول و فنون اين نوع تجارت وب سايتي موثر ايجاد گردد.

عوامل متعددي در موفقيت يک وب سايت تجارت الکترونيک در مرحله طراحي دخيل هستند. همچنين تجربه کاربري مناسب و نرخ تبديل بالاي بازديد کننده به مشتري از عواملي هستند که وب سايت شما را به وب سايتي سود ده تبديل مي نمايند. شروع کار با يک شرکت با گروه طراحي سايت که در اين حوزه داراي تخصص است مي تواند مسير درستي باشد. هدف نهايي و اصلي شما و طراح سايت حرفه اي بايد افزايش نرخ تبديل بازديد کننده به مشتري و خريدار باشد. صفحات مربوط به محصولات و جزييات آنها بايد جذاب و استفاده از وب سايت آسان باشد.

تصاوير محصولات بايد واضح باشند و لودينگ آنها در صفحه طول نکشد. ناوبري کاربر از طريق منوها و مجموعه ها مي بايست ساده و راحت باشد تا در نهايت به خريد منجر شود. مراحل تکميل نهايي اطلاعات در سبد خريد مي بايست کوتاه باشد. و اگر در يک صفحه انجام شود بسيار ايده آل است.

اينکه از چه فروشگاه ساز و سيستم مديريت محتوايي استفاده کنيد به نوع کسب و کار، وسعت محصولات و مشتريان هدف شما بستگي دارد. تعداد محصولات و طبقه بندي آنها براي طراح سايت شما بسيار مهم است و در طرح ريزي استراتژي فروش شما نقش دارد. اطلاع از مشتريان هدف شما و گروه مورد نظر مي تواند در رنگ بندي و نوع راهبري کاربر تاثير گذار باشد. مثلا اينکه وب سايت شما محصولاتي فقط براي خانمها ارائه مي دهد و يا آقايان. جنسيت، سن، سطح سواد و شغل کاربران هدف بسيار نقش مهمي در طراحي سايت فروشگاهي و تجارت الکترونيک ايفا مي کند.

يکي ديگر از عوامل موثر در موفقيت وب سايت شما امنيت و اعتمادسازي آن براي کاربر مي باشد. امنيت داده ها و استفاده از درگاههاي پرداخت امن و همچنين استفاده از گواهينامه اس اس ال مي تواند روند امنيت و اعتمادسازي وب سايت شما را افزايش دهد.
اين موارد تنها بخش کوچکي از عوامل موثر در طراحي سايت تجارت الکترونيک موفق بودند. توصيه مي کنيم با انتخاب يک تيم طراحي سايت با تجربه و حرفه اي، مسير موفقيت خود را هموارتر نماييد. در آينده مطالب بيشتري در حوزه تجارت الکترونيک و طراحي سايت منتشر خواهيم نمود.
التج