مزایای طراحی سایت ریسپانسیو

همانطور که مي دانيد متد طراحي سايت ريسپانسيو در چند سال اخير بسيار مورد توجه طراحان سايت قرار گرفته است. اين متد طراحي به شما کمک کرده تا قالب سايت طراحي شده، با انواع رزولوشن و دستگاههاي مختلف سازگاري پيدا کرده و تجربه کاربري خوبي را به بازديدکنندگان القا کند.
در گذشته کاربران موبايل و تبلت براي بازديد وب سايت هاي طراحي شده با متدهاي قديمي با مشکل مواجه بودند و همواره مي بايست براي مشاهده هر قسمت سايت لمس بزرگنمايي انجام دهند. ولي طراحي سايت ريسپانسيو اين مشکل را حل کرده و رابط کاربري را براي اين نوع بازديدکنندگان بهبود بخشيده است.

طراحي سايت ريسپانسيو - واکنشگرا
از مزيتهاي متد طراحي ريسپانسيو مي توان به نکات زير اشاره نمود:
1. سازگاري با دستگاههاي مختلف
مهمترين مزيت طراحي سايت رسپانسيو سازگاري آن با انواع دستگاهها با رزولوشن هاي مختلف است. در اين نوع طراحي ساختار کلي وب سايت بصورت اتوماتيک همراه با تصاوير، فونتها و لايه ها مطابق با سايز هر دستگاه تغيير داده شده و نماي بصري لذت بخشي براي بازديد کننده پديد مي آورد.

2. مديريت آسان
در گذشته يکي از راهکارهاي نمايش نسخه بهينه براي موبايل طراحي چند قالب و آدرس متفاوت براي دستگاههاي مختلف بود. اين روشها کار مديريت و بروزرساني وب سايت ها را دشوار مي ساخت چرا که نياز به سايزبندي مجدد تصاوير و ... در پلتفرم هاي ايجاد شده داشت. ولي در طراحي ريسپانسيو اين مشکلات وجود نداشته و در اصل يک قالب گرافيکي با قابليت پاسخگويي به دستگاههاي مختلف ايجاد مي گردد.

3. بهبود سئو (بهينه سازي موتورهاي جستجو)
از آنجا که در طراحي رسپانسيو ديگر آدرس اينترنتي مجزا براي نسخه موبايل ايجاد نمي گردد، لذا تمامي کاربران دستگاههاي مختلف از يک آدرس بازديد مي کنند و ديگر خبري از نگراني در مورد مطالب تکراري در سايت و امتياز منفي از جانب گوگل نمي باشد. براي اطلاع بيشتر در اين زمينه مي توانيد مقاله تأثير طراحي سايت واکنشگراي موبايل در بهينه سازي سايت را مطالعه نماييد.

4. افزايش نرخ تبديل بازديد کننده به مشتري
طبق تحقيقات انجام شده از آنجا که ريزش بازديد کنندگان موبايل در وب سايت هاي ريسپانسيو پايين مي باشد و اين نوع طراحي پاسخگوي اين نوع بازديدکنندگان هست، لذا نرخ تبديل بازديد کنندگان به مشتري نيز بالا رفته و باعث رشد فروش کالا و يا خدمات شما مي گردد.

5. تجربه کاربري مناسب
همه ما با وبگردي توسط موبايل بارها به وب سايتهايي برخورديم که طراحي نا سازگار آنها با دستگاههاي موبايل ما را از بازديد آن وب سايت منصرف ساخته است. متد جديد طراحي سايت حرفه اي رسپانسيو و واکنشگرا اين مشکلات را نداشته و تجربه کاربري خوبي را به يوزر القاء مي نمايد.
التج