نکاتی که برای بهینه سازی تصاویر وب سایت باید به آن توجه شود

1-نام تصوير : يکي از مهم ترين بخش هاي تصوير نام آن است.بهتر است براي تصويري که ميخواهيد در سايت قرار دهيد يک نام کوتاه و مختصر و مفيد انتخاب کنيد اين ويژگي به ما زماني کمک مي که تصوير بارگذاري نميشود.
2- ويژگي alt : بنا به دلايلي تصوير نمايش داده نميشود؛ متني به جاي تصوير نمايش داده خواهد شد و گوگل اين متن را جستجو ميکند.به طور کلي اين مورد از نام تصوير مهم تر است و در بهينه سازي تصاوير تاثير به سزايي دارد.
3-حجم تصاوير : براي بهينه سازي تصاوير بايد دقت کنيد که تصاويرو حجم مناسبي را داشته باشند،در صورتي که تصويري که در سايت قرار ميدهيد حجم بالايي داشته باشد در بارگذاري و سرعت سايت شما موثر خواهد بود و اين يکي از عوامل مهم در بهينه سازي سايت است.
4-فرمت تصاوير : بهتر است از فرمت هاي متداول براي تصوير خود استفاده کنيد چون ممکن است بعضي مرورگر ها فرمت استفاده شده توسط شما را پشتيباني نکنند و تصوير نمايش داده نشود و اين به ضرر شما و سايتتان خواهد بود.
5-عدم استفاده از تصاوير کپي شده : سعي کنيد که تصويري را از سايتي کپي نکنيد چون گوگل متوجه اين موضوع مي شود و در سئو سايت شما تاثير ميگذارد حتي ممکن است مشکلي براي سايت مبدا رخ دهد و نمايش تصوير در وبسايت شما با مشکل مواجه شود.
6-ابعاد تصوير : اين مورد داراي 2 حسن است: يکي اينکه سئو سايت شما را بهتر ميکند وديگري اينکه سرعت سايت سايت شما را بالا ميبرد
7-لينک گذاري تصوير : لينک گذاري در بالا آمدن سايت شما تاثير زيادي دارد شما ميتوانيد براي تصاوير خود لينک قرار دهيد و اين تصاوير را به مطالب خود ويا ساير سايت ها لينک دهيد
8- فشرده سازي تصاوير : فشرده سازي تصاوير باعث ميشود از حجم تصاوير کاسته شود و به سرعت سايت افزوده شود.
وب نوش