ورد پرس 10 ساله شد

10 سال پيش در چنين روزهايي بود که سيستم مديريت محتواي ورد پرس براي نخستين بار به صورت عمومي عرضه شد و حالا بعد از گذشت يک دهه از عمرش ميان کاربران وب به شدت محبوب شده است.
به گزارش بانکي دات آي آر، وردپرس يکي از محبوب ترين و قدرتمندترين سيستم هاي مديريت محتواي دنيا است که به صورت اوپن سورس منتشر شده است يعني هرکسي ميتواند آن را توسعه داده و بنا به نياز خويش استفاده کند.
وردپرس محبوبيت خود را مديون دو ويژگي منحصر به فرد است يکي سادگي کار با آن و ديگري ساختار بهينه براي موتورهاي جستجو که در اصطلاح به آن سئو مي گويند.
ورد پرس که در ابتدا چندان شناخته شده نبود، کم کم مراحل رشد را طي کرد تا امروز به بزرگترين CMS يا نرم افزار مديريت محتوا در جهان تبديل شود.
اين نرم افزار متن باز هم اکنون قدرت حيرت انگيز تامين 18 درصد وب دنيا را در اختيار دارد.
حدود 70 ميليون وبسايت در دنيا از وردپرس استفاده مي کنند و نمي توان به سادگي از نقش پررنگ اين نرم افزار قدرتمند در مطالب منتشر شده در دنياي وب و ديجيتال به سادگي عبور کرد.
وبسايت هاي شناخته شده اي چون سي ان ان، رويترز و نيويورک تايمز از ورد پرس استفاده مي کنند.
نخستين کساني که ورد پرس را شکل دادند، مت مولنوگ و مايک ليتل بودند و به تدريج با گسترش آن کسان ديگري هم به آن افزوده شدند.
وردپرس، يکي از منعطف ترين سيستم هاي مديريت محتواي جهان است که افراد با حداقل آشنايي با کد، خواهند توانست آن را براي کاربري دلخواه خود اديت کنند. همچنين تگ هاي بسيار پرکاربرد وردپرس، اين امکان را به توسعه دهندگان و برنامه نويسان وب مي دهد تا هر نوع سيستم دلخواهي را بر پايه وردپرس ايجاد نمايند اما در نهايت هوش طراحي خواهد بود که تعيين کننده به صرفه بودن اين توسعه است.
در هر صورت، وردپرس بستري را آماده کرده است که در آن مي توان وبگاههاي متفاوتي داشت از يک وبلاگ ساده تا يک پرتال سازماني گسترده!