چند راه کار ساده در طراحی سایت ها

در دنیای مجازی، آنچه که برای یک سایت مهم است؛ داشتن محتوایی با پیوندهای داخلی و خارجی است. برای دست یابی به این هدف باید از روش هایی استفاده کرد تا وبسایت شما دارای لینک داخلی و خارجی زیاد و کارآمد شود. یکی از اهداف مدیران سایت داشتن رتبه خوب در بین سایر سایت ها است. برای دستیابی به این روش می بایست از روش های موثر استفاده کرد. سئو یا بهینه سازی یکی از همان روش ها یا بهتر است بگوییم ابزارهاست. خیلی از افراد خواهان این هستند که د یک بازه ی زمانی مشخص مثلا یک ماه یا کم تر، موقعیت سایتشان در بین 10 سایت اول گوگل باشد. نکته ی مهم در بهینه سازی سایت صبر و حوصله است. در این مقاله قصد داریم تا شما را با روش های مد نظر ما دارای رتبه خوب و آمار بازدید بالا شوید. این مقاله دارای 10 نکته مهم در ایجاد سایت جدید است.

1- توجه به لینک های ورودی
در نکته اول از شما خواهش می کنیم تا به لینک هایی که با شما پیوند برقرار می کنند دقت کنید. توجه شما باید به این باشد که این لینک ها توسط چه سایت هایی ایجاد شده است؟ شاید بپرسید که مگه نوع سایت هم در دادان لینک مهم است؟ باید بگوییم بله. دقت کنید که با سایت هایی که دارای رتبه پایین هستند رابطه کمی داشته باشید. به تعداد لینک هایی که دامنه های متفاوتی همچون: .com-.co.uk و یا هرگونه دامنه دیگری هستند، به دقت توجه نمائید.

2- توجه به لینک های خروجی
علاوه بر دقت به نوع لینک های ورودی باید به لینک های خروجی هم دقت کنید. با نوآوری و توسعه صفحات وب خود و ایجاد مطالب مرتبط، سایت خود را به روز کرده و به لینک های به روز شده اجازه دهید. سعی کنید به منظور توسعه سایت خود با مجموعه ای ازلینک های متعادل، لینک شوید.

3- دوری از لینک های خراب
یکی از مباحث مهم سئو توجه به لین%:77/!های سایت خود است. استفاده از هرگونه لینکی که مدتها مورد استفاده قرار نگرفته، اجتناب نموده و آنرا از صفحه سایت خود حذف نمایید.

4- داشتن ارتباط درست
پیوند با لینک هایی که دقیقاً ارتباط مستقیم و واضحی با مطالب وب سایت شما دارند، بسیار مهم می باشد. موتورهای جستجو نیز مانند کاربران به این موضوع توجه خاصی دارند. در واقع وجود هرگونه پیوند بی ربط و نامرتبط در صفحه شما بسیار زیان آور می باشد.

5- توجه به لینک های داخلی
در سایت خود به لینکهای داخلی و میزان کاربر پسند بودن صفحات وب خود خوب فکر کنید. از لینک هایی استفاده کنید که برای رتبه بندی وب شما مفید باشند.

6- داشتن استراتژی در دسترسی به صفحات
در این بخش باید شما دارای استراتژی باشید.چرا؟ این به نفع شما است. سایت هایی که دارای صفحات زیاد هستند و برای دسترسی کاربران و بازدید کنندگان به آن صفحات هیچ استراتژی ندارند مطمئنا شکست خواهند خورد. در حد امکان استفاده از سایت و حرکت در صفحات آن را آسان نمایید. با این روش کاربران برای استفاده از وب شما تشویق شده و هنگامی که موتورهای جستجو لینک ها را اسکن می کنند، برای وب سایت شما سودمند خواهد بود. نقشه سایت راه درستی برای معرفی لینکهای داخلی و استفاده آسان از وب سایت و ایجاد دید کلی برای حرکت آسانتر در وب سایت می باشد.

7- ایجاد لینک های جدید
برای کاربرد صحیح و مطابق با شرایط، جهت ساخت لینک به دقت فکر کنید. برای ساخت لینک از متنهای Anchor و دقیقاً هماهنگ آن استفاده نمایید. هر چند به یاد داشته باشید، استفاده بیش از حد کلمات کلیدی به همان بدی کمبود آن می باشد. با استفاده از شرایطی که می خواهید در رتبه بندی قرار بگیرید و خلاصه ای از موضوعات مطرح شده و استفاده از آنها در حد تعادل؛ رتبه وب شما توسط موتورهای جستجو تقویت خواهد شد. بنابراین تعادل را رعایت کنید.

8- دوری از مخفی کاری
این خیلی برای رتبه سایت شما مضر است. این که بخواهید موتور جستجوگر را دور بزنید. نه او تشخیص خواهد داد. موتورهای جستجو به طور فزاینده ای متخصص در امر تشخیص" سیاه کاری " و یا تکنیکهای نابجا و بیهوده سئو می باشد. در حالی که این موارد ممکن است باعث جذب بازدید کننده و وسوسه آنها به بازدید از وب سایت شما و محبوبیت صفحات وب شما در شبکه گردد. توجه داشته باشید که استفاده از این تکنیکها و تحقق این امر، می تواند برای شما و وب سایت تان ایجاد مشکل نماید.

9- توجه به قدرت لینک های سایت های رقیبان
این کار کاملاً ‌قانونی بوده و برای شما سودمند خواهد بود و حداقل سطح جایگاه لینک ها و میدان فعالیتهای آنها را خواهید یافت. برای این کار به سایت هایی مراجعه کنید که این خدمات را بصورت رایگان ارائه می کنند. برای مثال سایت www.seochat.com. به خاطر داشته باشید که آگاهی، قدرت می آفریند.


10- داشتن استراتژی
برای خود یک استراتژی قوی برای لینک دهی و پیوند به درون وب سایت خود داشته باشید. قبل از ایجاد پیوند، خوب بررسی کرده و از هر راه کار هوشمندانه ای که در اختیار دارید استفاده نمایید.
بااین 10 روش امیدواریم در جایگاه سایت خود کمی تغییر ایجاد کنید. برای مطالعه و آگاهی از دیگر روش های بهینه سازی سایت خود ره بخش مقاله های بهینه سازی تارنما بروید.