چگونه نیازهایتان را به طراح وب سایت تان بگویید

صحبت کردن با یک طراح وب سایت می تواند یکی از سخت ترین قسمت های کار طراحی وب سایت تان باشد چرا که وقتی صحبت از جزییات طراحی سایت به میان می آید، شما و طراح وب سایت تان به یک زبان مشترک صحبت نمی کنید. این مقاله به شما خواهد گفت چطور ایده هایتان را به طراح وب سایت تان منتقل کنید.

بسیار خوب، شما تصمیم گرفته اید تا از یک طراح حرفه ای در طراحی وب سایت تان کمک بگیرید. شما وقت کافی صرف کرده اید تا فرد مورد نظر یا شرکت طراحی سایتی را پیدا کنید که معتقد هستید سایتی بینظیر و خارق العاده ای را برایتان خواهد ساخت که دنیای تجارت و اینترنت تا به حال نظیر آن را ندیده است.

ولی بعد چه؟ توضیح طرحی که در ذهن دارید به طراح سایت تان، می تواند روندی فوق العاده مایوس کننده باشد. شما متوجه خواهید شد که تبدیل ایده هایتان به کلمات گفتاری و نوشتاری، کاری بسیار مشکل می باشد. عملا در بیشتر حالات، این مشکل، بزرگترین مانعی است که میان شما و سود نهایی قرار دارد. مهم نیست طراح وب سایت تان به چه میزان مهارت دارد، چنانچه نتوانید با زبان صحیحی با طراح وب سایت تان تعامل برقرار کنید، طراح سایت تان قادر نخواهد بود تا از استعدادهای خود در طراحی استفاده کند.

دو حالت ممکن است برای شما اتفاق افتد:
1. شما می دانید چه مطالبی را می خواهید در وب سایت قرار دهید ولی نمی دانید به چه روشی آنها را به بازدید کنندگانتان نشان دهید.
2. شما می دانید چه مطالبی را می خواهید در وب سایت تان قرار دهید، و طرح آن را نیز در ذهنتان دارید، ولی نمی دانید چطور آن را پیاده سازی کنید.

در هر دو حالت، شما نیاز به توضیح آنچه در ذهنتان هست به طراح وب سایت تان دارید. اگرچه اکثر مردم ممکن است با خواندن دو حالت فوق، فکر کنند که حالت دوم، شرایط بهتری می باشد نسبت به شرایط اول، ولی تجربه واقعی نشان می دهد عکس این موضوع صحیح است. دادن آزادی کامل به طراح وب سایت و نظارت شما تنها بر مطالب سایت، معمولا بهترین کاری می باشد که می توانید انجام دهید. شما متوجه خواهید شد که توضیح کلی از وب سایت تان، مثلا اینکه سایت تان در مورد فروش محصولات است یا یک سایت شخصی و تفریحی، بسیار راحتتر از آن خواهد بود که از وی بخواهید رنگهای طرح را معتدل تر کند یا آنکه جسمی غیر قابل تعریف، در هدر سایت تان قرار دهد.

راه حل این مشکل چیست؟

در عمل برای هر دو حالت، پیشنهاد من به شما این است که از یک روش استفاده کنید ولی قدری آن را اصلاح کنید. چنانچه وب سایتی را میشناسید که همه آنچه را که شما می خواهید دارد، یا شبیه به آنچه که شما می خواهید می باشد، در اینصورت اطمینان حاصل کنید که آدرس آن سایت را حتما به طراح وب سایت تان ارائه دهید. با اینکار به طراح وب سایت تان خواهید گفت چه چیزی در ذهن دارید. شما و طراح وب سایت تان به یک چیز نگاه خواهید کرد ولی از دو زاویه متفاوت. درنتیجه بهتر است که به طراح وب سایت تان در صورت امکان، بیش از یک وب سایت را بعنوان نمونه نشان دهید. هرچه وب سایت های بیشتری بیابید که مشابه آن چیزی هستند که شما می خواهید، طراح وب سایت تان بهتر می تواند بفهمد که شما چه چیزی می خواهید.

این روش بسیار راحتتر و پر بازده تر از روشی است که شما سعی در بیان خواسته هایتان به روش فنی دارید. این احتمال نیز وجود دارد که نتوانید وب سایتی را بیابید که شامل همه آن مشخصه هایی باشد که شما نیاز دارید. به هر حال، اگر چنین وب سایتی وجود می داشت، دیگر نیازی به تولد وب سایت شما وجود نداشت. در این حالت، از چندین وب سایت بجای یک وب سایت برای بیان ویژگی هایی که می خواهید سایت تان داشته باشد استفاده نمایید. بررسی در این مورد و یافتن وب سایت یا سایت هایی که مشابه خواسته های شما هستند، بعدا کمک بزرگی در بیان آنچه در ذهن دارید به طراح وب سایت تان می کند تا وی را در مسیر صحیح هدایت کنید. 

خدمات و محصولات صنعتی

 الکتروپمپ