چگونه یک وبلاگ برای سایت خود ایجاد کنید؟

وب لاگ ها در واقع يادداشت هاي روزانه اي هستند که صاحب وب لاگ در هر موردي که بخواهد در آن مي نويسد. وب لاگ ها عموماً شخصي هستند. هزينه زيادي دربرنمي گيرند و مرتباً بايد آن را به روز کرد. نوشته ها در يک وب لاگ به طور خودکار در قالب پيش ساخته جاي گرفته و در دسترس همگان قرار مي گيرد. وب لاگ ها مي توانند به صورت گروهي نيز باشند تا در آن ايده ها، ديدگاهها ، پيامها، نظرات تفکرات و انديشه مختلفي قرار گيرد. با توجه به فضاهاي زياد و خدمات مختلفي در اختيار وب لاگ نويسان است، افراد زيادي به اين شيوه روي آورند و رقابتي بين آنها ايجاد گرديده است. از مزيت هاي وب لاگ اين است که شما مي توانيد يک ارتباط دو طرفه داشته باشيد و عقايد خود را با دنياي اينترنت به مشارکت بگذاريد. طراحي وب سايت حرفه اي
براي اضافه کردن يک وب لاگ به سايت خود مي توانيد به راههاي گوناگوني متوسل شويد مي توانيد نرم افزارهاي مناسب را روي سرورتان نصب کنيد. البته يکي از دوستان در همين تالار ميکرو رايانه تاپيکي در مورد وبلاگ نويسي دارد ولي چون موضوع اين بحث کمي متفاوت از ان بود براي اين بحث تاپيک مستقلي درست کردم.
راه ديگر اين است که يکي از سرويس هاي ميزبان رايگان بلاگ را به کار ببريد. براي اينکه کار را برايتان آسانتر کرده باشيم، راه دوم را انتخاب کرده و با هم بررسي مي نماييم. (يعني استفاده از (http://www.blogger.com) به عنوان سرويس تأمين کننده بلاگ.) هنگامي که وب بلاگ را با استفاده از بلاگ راه اندازي کرديد مي توانيد از طريق سايتتان به آن وصل شويد. اگر اين امکان برايتان وجود داشته باشد که ساليانه در حدود ?? دلار آمريکا يا ? ليره انگليس بپردازيد آنگاه مي توانيد از آگهي هاي تبليغاتي که در بالاي صفحه شما ظاهر مي شوند خلاص شويد. مراحل زير را دنبال کنيد:

گام اول) وب لاگتان را ايجاد کنيد
به سايت http://www.blogger.com/ برويد و روي دکمه «Start Now» کليک کنيد.سپس بعد از وارد کردن مشخصات شخصي به صفحه اي مي رويد که امکان ايجاد يک عنوان و شرح مختصري در مورد وب لاگتان را به شما مي دهد.
شرح ساده اي بنويسيد و عنوان معني داري را انتخاب کنيد، تا خوانندگان به آساني دريابند که شما راجع به چه موضوعي مي خواهيد صحبت کنيد.

گام دوم) ميزبانتان را انتخاب نماييد
محلي که مي خواهيد وب لاگتان را ذخيره کنيد انتخاب نماييد، فعلاً ترجيح مي دهيم که از خدمات ميزبان بلاگر رايگان استفاده نماييد.
بعداً مي توانيد با پرداخت مبلغي آگهي ها را از بالاي صفحه هايتان حذف کنيد. اين روش بسيار ساده است و بندرت ممکن است برايتان مشکلي ايجاد کند.

گام سوم) Domain Name خود را انتخاب کنيد
حالا براي يک نامگذاري خوب Domain Name جهت وب لاگتان تصميم گيري کنيد.معمولاً اين نام با «Blogspot.com» پايان مي پذيرد. اين نامي است که سرور ميزبانتان در اختيار شما قرار داده است. شما مي توانيد نام ديگري را پيش از آنکه به شخص ديگري اختصاص يابد، انتخاب نماييد.

گام چهارم) طرحي را برگزينيد
مجموعه اي از الگوهاي Html براي وب لاگتان آماده است، به آساني مي توانيد يکي از آنها را انتخاب کنيد. بعداً مي توانيد از الگوي Html خودتان استفاده کنيد. در آن صورت بلاگر شما آن را با طرحتان منطبق مي کند.اما حالا انتخاب يکي از آنها کفايت مي کند.
نکته: در اين مراحل گزينه Next، Finish,Back شما را براي رسيدن به هدفتان راهنمايي مي کند.

گام پنجم) حالا نظرتان را بنويسيد
در اين مرحله شما با صفحه اصلي ويرايشگر روبه رو خواهيد شد که به شيوه مشابه يک ويرايشگر عمل مي کند. گزينه هاي گوناگوني وجود دارد. ولي آنچه که شما به آن احتياج داريد تنها تايپ متن در کادر اصلي و کليک کردن روي دکمه «Post» يا «Post and Publish» مي باشد. در مرحله بعدي پيام شما به سرور ميزبانتان انتقال داده مي شود، بلافاصله و به طور همزمان در آن قرار خواهيد گرفت.

گام ششم) وب لاگتان را ببينيد
هنگامي که چيزي را مي نويسيد مي توانيد وب لاگتان را در مرورگر خود ببينيد و از طريق يک وب سايت موجود به آن وصل شويد. وب لاگي که ما در اين پروژه ايجاد کرديم حتماً جذابترين بلاگ روي وب نيست، ولي براي يک کار ده دقيقه اي بد نيست!

حالا مي توانيد مشاهده کنيد که با کمي تلاش و يک طرح موجود در يک وب لاگ و انتخاب چند گزينه، يک وب لاگ چقدر مي تواند با ارزش باشد. 

ميکرورايانه