11 نکته ساده برای بهبود طراحی وب سایت شما

آيا مي خواهيد بازديدکنندگان مدت زمان بيشتري را در سايت شما سپري کنند؟ آيا مي خواهيد با تغييراتي اندک وب سايت خود را کاربرپسند تر نماييد؟ پسشنهاد مي کنيم به 11 نکته زير که در جذاب شدن و کاربر پسند شدن وب سايت شما کمک خواهد کرد توجه نماييد.
1- درج لوگوي حرفه اي برند شما و لينک به صفحه اصلي: لوگوي شما بخش مهمي از نام تجاري شما است، مطمئن شويد که کاملا برجسته در وب سايت شما قرار گيرد. بسياري از بازاريابان آنلاين استفاده از لوگو با وضوح بالا را در گوشه بالايي سايت را پيشنهاد مي کنند.
و همچنين درج لينک صفحه اصلي سايت به لوگو، براي هدايت بهتر کاربران توصيه مي گردد.

2- استفاده از منوي بصري مناسب: منوي اصلي سايت ها معمولا بصورت افقي در بالاي سايت طراحي مي گردند و منوهاي فرعي سايت در ستون راست با چپ.
براي ناوبري و هدايت بهتر کاربران، پيشنهاد مي شود منوهاي موضوعات اصلي سايت در بالاي صفحه و منوهاي کم اهميت تر پايين صفحه باشند.

3- پرهيز از شلوغي: اين بسيار ساده است که استفاده بيش از حد تصاوير و جلوه هاي بصري، کاربران را به آنچا که مد نظر است نمي رساند و از پردازش اطلاعات کاربر جلوگيري مي کند. براي حفظ بازديد کننده در سايت خود مطمئن شويد که شلوغي بصري ندارد. استفاده بيش از حد از تصاوير و جلوه هاي بصري تمرکز بيننده را بر هم مي زند.
يکي ديگر از مواردي که بايد رعايت شود جلوگيري از درهم و بر هم بودن متون سايت است. سعي کنيد از پاراگراف هاي کوتاه حداکثر تا 6 خط استفاده نماييد.

4- به کاربر اجازه تنفس بدهيد! : ايجاد فضاي کافي بين پاراگراف ها و تصاوير سايت بسيار مهم است تا کاربر فضاي بصري مناسبي داشته باشد و از درگيري زياد چشمي و خسته شدن کاربر جلوگيري شود. بهبود فضاي خالي و طراحي اصولي قالب بندي محتوا مي تواند تاثير زيادي بر تجربه کاربري گذاشته و بازدهي سايت را افزايش دهد.

5- استفاده تاکتيکي از رنگ: با استفاده بيشتر از رنگ هاي خنثي در طراحي سايت حرفه اي ، مي توانيد آنرا به سايتي زيبا، تميز و مدرن تبديل نماييد. و با استفاده از رنگ در سرتيتر ها، لينک ها و دکمه ها توجه کاربر را به سمت هدف جلب نماييد. همچنين استفاده از رنگ سازماني کسب و کار شما به قوت بخشيدن برندتان کمک خواهد نمود.

6- عکاسي حرفه اي، سرمايه گذاري خوبي است: استفاده از عکس هاي حرفه اي در وب سايت بسيار توصيه مي شود. عکس خوبي که ارتباط خوبي با مطلب مربوطه داشته باشد مي تواند چشم کاربران را به خود جلب نموده و ارتباط عاطفي ايجاد نمايد. گاهي استفاده از يک عکس مناسب منظوري را بيان مي نمايد که با دهها جمله قادر به توضيح نيستيم.در مقابل استفاده از تصاوير مفهومي ضعيف و بي ربط بدتر از تصوير نداشتن است.

استفاده از تصاوير چهره اشخاص در صفحات بسيار تاثير گذار است. ما انسانها بطور غريزي به چهره اشخاص توجهمان جلب مي شود.

7- انتخاب فونت مناسب: براي نمايش بهتر محتوا و سر تيترها از فونت مناسبي استفاده نماييد و هنگام انتخاب فونت و سايز آنها به اين مسئله توجه داشته باشيد که کاربران با دستگاههاي مختلفي مانند لپ تاپ، موبايل و تبلت به سايت شما رجوع مي کنند.

استفاده از سايز کمتر از 11pt توصيه نمي گردد و در خواندن مشکل ايجاد مي نمايد و اگر از وب فونت استفاده مي کنيد، براي لود سريعتر بيشتر از دو نوع فونت در سايت استفاده نکنيد.

8- طراحي هر صفحه به عنوان صفحه اصلي: کاربران زيادي از طريق جستجو در موتورهاي جستجو به صفحات مختلف سايت شما مي آيند. لذا استفاده از اطلاعات کليدي در صفحات داخلي شما و هدايت کاربران بسيار مهم مي باشد.

9- استفاده از طراحي سايت واکنشگرا ( ريسپانسيو ): اين نوع طراحي بطور حودکار با انواع رزولوشن دستگاههاي مختلف سازگار مي شود ، اين نوع طراحي باعث بهبود تجربه کاربري شده و در نهايت مدت زمان حضور کاربر در سايت افزايش مي يابد.

10- خداحافظي با فلش: استفاده از فلش را به فراموشي بسپاريد. اگر تمايل به استفاده از جلوه هاي تصويري داريد با استفاده از تکنولوژي هاي جديد تر مانند HTML5 مي توانيد پشتيباني بهتري از سوي موتورهاي جستجو داشته باشيد و کابران شما براي نمايش آن نياز به نصي پلاگين در سيستم عامل کامپيوتر يا موبايل خود نداشته باشند.

11- آزمايش و تحقيق:همواره نوع طراحي خود را آزمايش کنيد و در تغييراتي که انجام مي دهيد با استفاده از ابزار مانيتورينگ رفتار کاربر را مورد مطالعه قرار دهيد تا بهترين طراحي و تجربه کاربري مناسبي را براي بازديد کنندگان رغم بزنيد. جالب است که بدانيد شرکت مايکروسافت با تحقيق و آزمايش ير روي طيفي از رنگ آبي در سايت bing رغم 80 ميليون دلار به درآمد سالانه خود اضافه کرده است.
التج