5 مشخصه وب سایتهای غیر حرفه ای

در حرفه اي نشان دادن يک وب سايت مي توان عوامل زيادي دخيل باشند که عمده آنها ناشي از طراحي اوليه آنهاست. بعضي از کارآفرينان اينترنتي به اميد به درآمد رسيدن در آينده مي خواهند تا با ميانبر زدن در هزينه ها صرفه جويي داشته باشند. ولي به چه قيمتي؟ به قيمت از دست دادن زمان و کاربران هدف
در اغلب موارد وب سايت ها را خيلي سريع با استفاده از روشها و ميانبرهاي مرسوم راه اندازي کرده و از اشتباهات خود چشم پوشي مي کنند. غافل از اينکه همين اشتباهات در شروع کار مي تواند منجر به شکست وب سايت آنان شود.
حال به چند عاملي که وب سايت شما را از ديد مشتري و سرمايه گذاران، غير حرفه اي نشان مي دهند مي پردازيم.

1. استفاده نادرست از قالبهاي آماده
استفاده از قالبهاي آماده مي تواند در کاهش هزينه ها تاثير داشته باشد. ولي مي بايست توسط يک طراح شخصي سازي هايي صورت بگيرد تا با برند شما همخواني داشته باشد. وب سايت هاي زيادي ديده شده که از قالبهاي آماده يا پيش فرض يک سيستم مديريت محتوا استفاده مي کنند که رنگ لوگو و برند آنها اصلا با طراحي سايتشان هم خواني ندارد.
قالب انتخابي شما مي بايست با شخصيت بند و نوع کسب و کار شما همخواني داشته باشد تا کاربر با يک نگاه از حوزه کاري شما مطلع گردد.

2. استفاده از قالب پيش فرض Bootstarp
يک اشتباه رايج در طراحي سايتها استفاده از قالب پيش فريم ورک بوت استرپ است. در حالي که بسياري اين اشتباه را کرده اند، استفاده مجدد از اين قالب وشباهت سايت شما با هزاران سايت ديگر مي تواند به برند شما صدمه وارد نمايد.

3. سايزبندي نوع فونت نوشته ها
عدم توجه به سايزبندي نوع فونت نوشته ها در وب سايت مي تواند بسيار تاثير بدي داشته باشد. همانطور که از دست خط يک فرد کم سواد مي توان کم سواد بودن او را فهميد، نوشته هاي نامرتب و عدم رعايت فواصل آنها نيز مي تواند نشان دهنده غير حرفه اي بودن شما و کسب و کارتان باشد.

4. فواصل تصاوير و نوشته ها
نبود فاصله کافي بين تصاوير و نوشته ها مي تواند تاثير بدي بر روي نماي وب سايت شما داشته باشد. در يک طراحي سايت حرفه اي مي بايست تمامي فواص رعايت شده تا موجب رواني حرکت چشم کاربر در سايت شود.

5. محتواي کپي شده
استفاده از محتواي تکراري و پيش تر استفاده شده نه تنها از ديد موتورهاي جستجو بلکه از ديد کاربران نيز غير حرفه اي تلقي خواهد شد. سعي کنيد از محتوا و تصاوير يکتا استفاده نماييد تا حرفه اي بودن برند خود را نمايش دهيد.
ما در مقالات بعدي به بررسي بيشتر مواردي که نقش زيادي در حرفه اي بودن وب سايت شما دارند خواهيم پرداخت.

التج