7 دلیل برای استفاده از طراحی سایت ریسپانسیو

در اين مقاله به دلايل استفاده از طراحي سايت بهينه براي موبايل و تبلت مي پردازيم تا ضرورت استفاده از تکنيکهاي اين نوع طراحي را با هم مرور نماييم.

گسترش جهاني استفاده از موبايل
گفته شده بيش از 1 ميليارد گوشي موبايل هوشمند در جهان مورد استفاده کاربران مي باشد. وابستگي شخصي و کاري روزافزون ما به اين دستگاهها همچنان رو به افزايش است. به گفته گوگل 85% از امريکايي ها بيشتر از 3 قدم از تلفن همراه خود دور نمي شوند. اين افراد بطور ميانگين در حدود 2.7 ساعت در روز را به گوشي هاي هوشمند خود اختصاص مي دهند، که بخشي از اين زمان را به وبگردي مي پردازند.
اگر وب سايت شما متصل به گوگل آناليتيکز باشد متوجه خواهيد شد که آمار بازديد کاربران موبايلي در وب سايت شما بسيار آمار قابل توجهي است. لذا ايم مهم بر ضرورت طراحي وب سايت هاي بهينه براي موبايل مي افزايد.

طراحي سايت براي موبايل، دسترسي سريع و آسانتر
سرعت تصميم گيري و انجام کارهاي مردم با استفاده از تلفنهاي همراه افزايش يافته است و اين خيلي مهم است که وب سايت شما هم در افزايش اين سرعت موازي با کاربران پيش رود. طراحي يک وب سايت ريسپانسيو به معني حذف لمس هاي بزرگ و کوچک نمايي کاربر و پيمايش راحت تر در وب سايت است و اين موارد کمک زيادي به افزايش سرعت کاربر خواهد نمود.

هر کسي مي تواند به وب سايت شما دسترسي داشته باشد

عده زيادي از مردم هستند که استطاعت مالي خوبي جهت خريد لپ تاپ و يا کامپيوتر دسکتاپ ندارند. لذا خريد و استفاده از تلفنهاي هوشمند براي آنان مقرون به صرفه تر است. دسترسي سريع به اطلاعات ، اينترنت و شبکه هاي اجتماعي، استفاده آنها را از اين دستگاهها روز به روز افزايش داده است.

افزايش جستجوهاي لوکال

نيمي از جستجوهاي محلي (لوکال) توسط کاربران موبايلهاي هوشمند انجام مي پذيرد و اين جستجوها رو به افزايش است. پس اهميت استفاده از تکنيکهاي طراحي سايت ريسپانسيو را دوچندان مي کند.

برندينگ قويتر با وب سايت هاي سازگار با موبايل

دسترسي راحت و کاربري آسان وب سايت شما براي کاربران موبايل مي تواند تفاوتي چشمگير در تصوير برند شما با رقبايتان ايجاد کند. خوشبختانه عدم بروزرساني و انجام طراحي مجدد توسط رقباي شما مي تواند فرصتي باشد تا با طراحي سايت حرفه اي تصويري قدرتمند از برند خود در ذهن مشتري بسازيد.

نيمي از کاربران اينترنت از چند دستگاه استفاده مي کنند
گفته شده که بيش از نيمي از کاربران، استفاده ترکيبي از دستگاههاي مختلف دارند. آنها با توجه به زمان و مکان خود از دستگاههاي مختلفي جهت بازديد از اينترنت استفاده مي کنند. شما با استفاده از طراحي سايت سازگار با دستگاههاي مختلف مي توانيد دسترسي و استفاده آسانتري براي اين کاربران ايجاد نماييد.

طراحي سايت ريسپانسيو، آسانتر از قبل
استفاده از تکنيک طراحي سايت ريسپانسيو با پديد آمدن فريم ورک هاي مختلف، براي طراحان وب بسيار راحت تر شده و شما به عنوان طراح سايت زمان کمتري را صرف بهينه سازي سايت براي دستگاههاي مختلف خواهيد نمود.
التج