طراحی وب سایت و موتورهای جستجو

از زمانی که شروع به نوشتن کردم، موضوع اصلی مقالات من طراحی وب سایت های سازمانی برای دیده شدن در موتورهای جستجو می باشد. ساختار URL ، تغییر مسیر آدرسها، مواجه با موانع روند طراحی سایت، قرار دادن پژوهش و جستجو در اولویت تمامی مطالب، از جمله مباحث مطرح شده در این مقالات می باشد.

به تازگی قصد داشتم از طریق فرآیند کشف که بر روی 500 مورد اجرا شده، بررسی های لازم انجام شده، اقدام به راهنمایی شرکت ها برای طراحی مجدد وب سایت نمایم. من به طور مستقیم در مورد جنبه های جستجو در پروژه صحبت کردم.

سوال این نیست که وب سایت شما مجدداً طراحی سایت شده یا نه، در واقع فقط یک سوال ساده است که چه زمانی این کار انجام شده است. اکثر شرکت ها به نوعی هر دو سال یک بار طراحی مجدد به صورت کلی برای وب سایت خود در نظر می گیرند. بنابراین "چه زمانی" اغلب به معنی "حال حاضر" است! و مهم نیست که روند طراحی وب سایت شما در چه مرحله ای می باشد.مهم ترین چیزی که باید به خاطر داشته باشید این است که جستجو باید مرکز توجه در هر یک از مراحل روند انجام پروژه باشد.

چگونه می توان یک جستجو و بررسی به صورت طبیعی انجام داد؟ در اینجا چند نمونه برای شروع این کار به شما ارائه می کنم:

استفاده از زبان و پیامی که مطابق با ادراک کاربرانی که از خدمات و محصولات شما استفاده میکنند.

در اکثر موارد موتورهای جستجو هنوز بسیار تحت الفظی کار می کنند و واقعاً هوش معنایی نهفتهء بالایی دارند. محتوا و زبان که بازتابی بر راههای جستجوی کاربران دارد، برای شرایط رتبهء وب سایت و رنکینگ آن نیز تاثیر گذار می باشد. راهی که برای درک این زبان وجود دارد، تحقیق در مورد زبانها و بررسی و جستجوی کلمات کلیدی می باشد. همچنین با مطالعه و با علم به هدف وب سایت خود، قادر به درک آن خواهید بود. تاثیر زبان و کلمات کلیدی و راهنمایی در مورد اطلاعات داده شده در وب سایت و استراتژی محتوا از جمله جنبه های دیگر این راه می باشد.

خواندن فایل های گزارشات (بررسی و تجزیه و تحلیل گزارش ها)

اگر می خواهید بدانید که چه چیزی را در طراحی مجدد وب سایت از دست می دهید،نگاهی به آنچه در حال حاضر از ترافیک وب سایت خود و تصویری که از وب سایت شما در موتورهای جستجو و Conversion وب سایت شما بدست آمده بیاندازید. آیا با وجود کلماتی مانند "خرید"،"سفر"،"بانکداری" به وب سایت شما ترافیکی هدایت می شود؟ آیا موجب افزایش ترافیک وب سایت شما شده است؟ آیا بخشی از وب سایت خود که ترافیک بیشتری با کلمات کلیدی بلندتر دارد را مشاهده نموده اید؟ به احتمال زیاد خواهید دید که بعضی از بخشها ارزش های زیادی را برای شما حفظ کرده اند.

اطمینان حاصل نمایید که طراحی وب سایت شما کاملا قابل ایندکس شدن و بررسی شدن در موتورهای جستجو را دارد.

تکنولوژی و فن آوری قوی اینترنت در موتورهای جستجو بلافاصله باعث میشود که در یک نگاه اجمالی به اصل ماجرا پی ببرد. فلش و Ajax ابزارهای کلیدی در طراحی سایت و توسعهء آن هستند،اما ملاحظات دیگری برای جستجو نیز باید رعایت شود.