فروشگاه ساز اپن کارت چیست ؟

اپن کارت(Opencart) يک اسکريپت فروشگاه ساز حرفه اي متن باز است که داراي امکانات بالايي مي باشد . اين فروشگاه ساز داراي ظاهري بسيار جذاب و منظم مي باشد و اسکريپت به تنهايي نيازهاي شما را براي داشتن يک فروشگاه حرفه اي برطرف مي کند. اپن کارت صرفا براي طراحي فروشگاه اينترنتي طراحي شده است و بهتر است از اين اسکريپت فقط براي طراحي سايت فروشگاهي استفاده کنيم.
سيستم فروشگاه ساز اپن کارت داراي ويژگي هاي قدرتمندي است که بيشتر فروشگاه ساز ها اين قابليت را ندارند. از جمله سئو بسيار قدرتمندي دارد، داراي ماژولهاي قدرتمندي مي باشد ، قابليت چندزيانه بودن را دارد از بيشتر درگاه هاي اينترنتي براي پرداخت آنلاين پشتيباني مي کند. در ادامه تمام اين قابليت هاي فروشگاه ساز اينترنتي اپن کارت را براي شما شرح خواهم داد .

قالب هاي آماده براي طراحي سايت فروشگاهي اپن کارت
سيستم اپن کارت داراي قالب ها و تمپلت هاي آماده و از پيش طراحي شده زيادي مي باشد که کار شما را براي طراحي يک فروشگاه حرفه اي اينترنتي راحت مي کند. هر چند قالب پيش فرض خود اپن کارت تمام امکانات يک فروشگاه حرفه اي را دارد و تمام نياز هاي شما را بطرف مي کند .

چندزبانه کردن فروشگاه اينترنتي اپن کارت
سيستم فروشگاه ساز اپن کارت يک ويژگي قدرتمندي دارد و آن هم چند زبانه بودن آن است مي توانيد با اپن کارت بيش از 100 زبان پياده کنيد براي وب سايت خود . تا کاربران بيشتري از سراسر دنيا براي خود جذب کنيد.
چند فروشگاهي بودن اپن کارت

سيستم فروشگاهي اپن کارت قابليت چند فروشگاهي (multi-store) را دارد . که شما مي توانيد به راحتي با استفاده از يک پنل مديرتي آنها را مديريت کنيد. شما مي توانيد گروه هاي کاربري براي فروشگا هاي خود تعيين کنيد همچنين شما به راحتي مي توانيد فروشگاه هاي زيادي براي عمده فروشي و خرده فروشي طراحي کنيد .
درگاه هاي پرداخت در فروشگاه اينترنتي اپن کارت

يک مزيت فروشگاه ساز اينترنتي اپن کارت پشتيباني آن از بيشتر درگاه هاي پرداخت اينترنتي مي باشد . اين امکان موجب شده است تا استفاده کنندگان از اپن کارت زياد شود . اين افزونه هاي درگاه پرداخت به صورت پيش فرص در فروشگاه ساز اپن کارت گنجانده شده و از اين رو مي توانيد به راحتي در گاه هاي پرداخت را به آن وصل کنيد.
برخي از درگاه هاي پرداختي که اپن کارت در ايران پشتيباني مي کند :
1- درگاه پرداخت بانک اقتصاد نوين
2- درگاه پرداخت پاسارگاد
3- درگاه پرداخت بانک ملي
4- درگاه پرداحت بانک ملت
5- و...

افزونه ها و ماژول هاي فروشگاه ساز اينترنتي اپن کارت
از ويژگي هاي برتر اين فروشگاه ساز مي توان به داشتن افزونه هاي زيادي به صورت پيش فرض روي آن اشاره کرد . برخي از مهمترين اين افزونه هاي را مي توانيد در زير ببينيد :
1- پرفروشترين ها
2- سبد خريد هوشمند
3- بهترين فروشندگان
4- توليد کنندگان
5- فوق العاده ها
6- دسته بندي ها
7- گوگل آناليز
8- گوگل تاک
9- جديدترين محصولات
10- اطلاعات
11- و...

گزارشات فروش در مديريت اپن کارت
با ورود به مديريت فروشگاه شما مي توانيد در همان صفحه اول تمام گزارشات فروشگاه ساز را ببينيد که گزارشات مختلفي را از وضعيت فروشگاه و کالاها و ساير موارد مرتبط با فروشگاه ارائه مي کند. سه گزارش زير براي فروشنده از اهميت بالايي برخوردار است تا با استفاده از آنها وضعيت فروشگاه خود را بروز رساني کند تا فروش خود را بالا ببرد.
1- گزارش فروش : اين سيستم مبلغ فروش روزانه ، هفتگي و ماهانه به شما ارائه مي کند.
2- محصولات مشاهده شده : شما مي توانيد به راحتي با اين سيستم بفهميد که کدام محصول شما بيشتري بازديد را داشته است.
3- کالاهاي خريداري شده : شما با استفاده از اين مورد نيز مي توانيد بفهميد که کدام محصول شما فروش بيشتري داشته تا روي آن محصول مانور دهيد تا فروش را چندين برابر کنيد.
وب نوش