ویژگیهای سایتهای عرضه کننده قالب

 آيا مي توان حقيقتا از طريق يك قالب، وب سايتي با ظاهر حرفه اي ايجاد كرد? اين كار به چه مدت زمان نياز دارد و مشكلاتي كه ممكن است با آنها مواجه شويد، كدامند? براي دستيابي به پاسخ اين سئوالات، ده سايت پرطرفدار عرضه كننده قالب را مورد ارزيابي قرار داديم كه در زير به بررسي امكانات و ويژگيهاي آنها مي پردازيم:

Template Monster (?به آدرس(www.templatemonster.com)

اين سايت براي كساني كه نظر خاصي درباره ظاهر سايت خود ندارند، مكان مناسبي است .در اين سايت، صدها قالب، معرفي و لوگوي Flash و روشهاي جست وجو براي رسيدن به سبك مورد نياز كاربران ارائه شده است. اكثر قالب ها، از قالب ساده HTML استفاده كرده اند، اما تعداد زيادي سايت Flash نيز در دسترس است. طرحها رنگي، زيبا، جذاب و حرفه اي هستند، اما گاه ميزان پيچيدگي تعداد تصاوير و مقدار متن آنها زياد است .اين الگوها غالبا سبك مشخصي دارند و ممكن است با سليقه همه هماهنگ نباشند .قيمت اين قالب ها بين ?? تا ?? دلار است. اگر گزينه Unique Price را انتخاب كرده و هزينه آن را بپردازيد، الگوي منتخب شما ديگر در سايت ظاهر نخواهد شد.

البته اين نظر بسيار خوبي است، اما پرداخت ??? دلار براي قالب هاي اختصاصي، با بودجه بسياري از كاربران سازگار نيست. سفارشي كردن يك قالب ممكن است براي بعضي از كاربران، دشوار باشد .ايجاد تغيير در متن يك صفحه خام HTML مشكل نيست، اما ايجاد تغيير در تصاوير، داستان ديگري است .براي مثال، نمونه ارائه شده با يك منوي پيمايش همراه است كه به شش تصوير JPEGخالي، تقسيم شده است .اضافه كردن متن پيمايش مورد نياز محصولات، خدمات، معرفي عملكرد سايت و غيره بايد به وسيله خودتان انجام شود، بنابراين هر چه تعداد پيوندها كمتر باشد، كار شما ساده تر است .اسامي بخشها نيز بهتر است كوتاه باشند تا در فضاي تصوير بگنجند .

اگر چه اين سايت براي مبتديان بهترين انتخاب نيست، اما براي طراحاني كه قدري در طراحي سايت و صفحات وب تجربه دارند، نمونه هاي جالبي ارائه مي كند .اگر با گرافيك و زبان HTML آشنا هستيد و فقط در زمينه مهارتهاي طراحي پيشرفته به كمك نياز داريد، مراجعه به اين سايت به نفع شماست.

Steves Templates (?به آدرس (www.steves templates.com)

اگر با استفاده از كلمات كليدي در گوگل جست وجو كنيد، سايت Steves Templates درصدر فهرست ظاهر خواهد شد. البته درصدر فهرست بودن يك امتياز است، اما آيا اين سايت واقعا سزاوار اين امتياز است? يكي از مزاياي اين سايت اين است كه ?? قالب را به طور رايگان در اختيار شما قرار مي دهد، البته در صورتي كه در صفحه وب خود يك پيوند به اين سايت درج كنيد .اكثر طرحها، قديمي و بي|روح هستند و فقط براي صفحات شخصي ساده مناسبند . قالب|هاي غير رايگان به مراتب بهترند و طرحهاي ساده و زيبايي دارند كه به سرعت قابل انتقالند .بعضي از آنها به عنوان صفحات آغازين زيبا، قابل قبولند و بعضي ديگر براي وب سايتهاي ساده تجاري مناسبند .همچنين اين سايت دستورالعملهاي online براي استفاده از قالب ها را در اختيار دارد . اين دستورالعملها شامل اطلاعات كلي درباره غيرفشرده كردن فايل هاي دريافت شده از شبكه، سفارشي كردن منوها و پيوندها و ارسال صفحات طراحي شده به اينترنت هستند .اگر در جست وجوي طرحهاي اصيل هستيد، اين سايت انتظار شما را برآورده نمي كند، اما اگر به محتوا بيش از جلوه ظاهري اهميت مي دهيد، اين سايت به طور قطع ارزش امتحان كردن را دارد.

Sitebeans (?به آدرس(www.sitebeans.com )

قالب هاي اين سايت با قيمت تقريبي ?? دلار، به هيچ وجه بهترين انتخاب در بين سايتهاي مشابه نيستند، اما با اين حال چند امتياز مهم دارند .در وهله اول، با پرداخت اين مبلغ، پنج قالب دريافت مي كنيد .اگر اولين انتخابتان پس از آنكه آن را سفارشي كرديد مطابق ميلتان نبود، هنوز چهار قالب ديگر براي امتحان كردن داريد كه اين امكان، امتياز قابل توجهي است .در وهله دوم، قالب هاي اين سايت برخلاف اكثر سايتهاي مشابه، از وب سايتهاي پنج صفحه اي تشكيل شده اند .

صفحات، تصاوير مختلفي دارند كه با پيوند مربوطه هماهنگي داشته و تقريبا بلافاصله يك سايت حاضر و آماده را در اختيار مشتريان قرار مي دهند. براي سهولت بخشيدن به ايجاد تغييرات، عنوان سايت و پيوندهاي اصلي پيمايش، در يك فايل جاوا اسكريپت ذخيره شده اند. (settings.js) براي تغيير پيوند پيش فرضCustomer ، در برنامه Notepad فايل settings.js را باز كنيد و خط var menu?= "Customers" را به var menu?="Support" تغيير دهيد. متاسفانه محدودبودن انتخابها در اين سايت يك مشكل اساسي است، اما به زودي قالب هايTechnology ، Funny و Flash نيز به آن افزوده خواهند شد. قالب ها از ساختار منسجمي برخوردارند و استفاده از آنها، آسان است.

Pagekits (?به آدرس(www.elated.com/pagekits)

قالب هاي رايگان اين سايت به مراتب از قالب هاي ارائه شده در سايتSteves ، زيباترند و در بسياري از موارد بسيار حرفه اي به نظر مي رسند. اكثر صفحات ايجاد شده با اين قالب ها بزرگ، نامتعارف و رنگارنگ هستند و ممكن است براي سايتهاي تجاري مناسب نباشند .به علاوه، در بعضي از صفحات، كاربران ناگزير خواهند شد براي يافتن پيوندهاي پيمايش، تمام صفحه نمايش را مرور كنند و اين مسئله قدري آزاردهنده است .