افزایش سرعت سایت در طراحی وب سایت

يکي از بخشهاي مهم طراحي و برنامه نويسي سايت بهينه سازي سرعت سايت است. که اغلب توسط طراحان سايت فراموش مي گردد. شما به عنوان مشتري يک شرکت طراحي سايت مي بايست اين افزايش سرعت را از آنها بخواهيد تا همزمان با انجام پروژه بهينه سازي و افزايش سرعت سايت نيز در دستور کار قرار گيرد.
ما با مشترياني برخورد داشته ايم که تا کنون چيزي در مورد بهينه سازي سرعت سايت نشنيده بودند و تصور مي کردند که افزايش سرعت سايت فقط به کيفيت سرور مربوط مي شود. لذا وظيفه خود مي دانيم تا در مورد اين مهم و عوامل تاثير گذار در افزايش سرعت لودينگ سايت توضيحاتي را ارائه دهيم.
اين يک واقعيت است که بارگذاري کند يک وب سايت مي تواند ضررهاي مادي زيادي را ايجاد کند و در عدم موفقيت يک وب سايت نقش داشته باشد. مشتريان و کاربران ورودي وب سايت شما نمي خواهند مدت زيادي را صرف بارگذاري سايت شما کنند. لودينگ و سرعت پايين وب سايت مي تواند منجر به فراري دادن بازديدکنندگان شود.
سرعت پايين سايت مي تواند ضعف برند و کسب و کار شما را به کاربر و مشتري احتمالي القاء کند و لطمه جدي و جبران ناپذيري به وجهه کسب و کار شما وارد نمايد. مخصوصا اگر وب سايت شما يک فروشگاه اينترنتي باشد و ضعف در سرعت مي تواند به عدم فروش و شود دهي آن بيانجامد.

همه ما بارها با وب سايت هايي مواجه شديم که سرعت پايين آنها ما را کلافه کرده و مجبور به ترک وب سايت مورد نظر شده ايم. يکي از عوامل در منسوخ شدن وب سايت هاي داراي تکنولوژي فلش که در گذشته بسيار مورد استفاده بودند همين سرعت پايين بارگذاري آنها بود.

شما فقط چند ثانيه فرصت داريد تا پيام وب سايت و برند خود را به کاربر انتقال دهيد و لودينگ پايين وب سايت مي تواند در عدم انتقال اين پيام نقش داشته باشد.

عوامل مختلفي در افزايش سرعت سايت موثرند. از انتخاب سرور و شرکت ارائه دهنده هاستينگ گرفته تا کدينگ تميز و اعمال تکنيکهاي افزايش سرعت توسط طراح و برنامه نويس سايت. در زير به چند نمونه از راههاي افزايش سرعت در يک طراحي وب سايت حرفه اي اشاره مي کنيم که شامل تنظيمات سرور، بهينه سازي عکس ها کدها و مطالب مي شود.

فشرده سازي تصاوير و سايز آنها
فعال کردن فشرده سازي Gzip
ترکيب کردن تصاوير از طريق تکنيک split css
فعال کردن سيستم کش و ذخيره سازي مرورگر
بهينه سازي کدهاي جاوا اسکريپت
کوچک کردن کدهاي اچ تي ام ال، سي اس اس و جاوا اسکريپت
تمامي عوامل بالا مي بايست توسط طراح سايت براي وب سايت شما انجام گردد و بخشي از آن هم که مربوط به بهينه سازي تصاوير و سايز آنهاست، مي بايست در طول فرآيند مديريت سايت توسط شما رعايت گردد.
التج