انتخاب کلمات کلیدی مناسب با استفاده از ابزار گوگل پلنر در سئو سایت

انتخاب کلمات کليدي مناسب با استفاده از ابزار گوگل پلنر در سئو سايت : خوشبختانه سئوکاران حرفه اي ابزار حرفه اي و رايگاني را در اختيار ما قرار داده اند که به راحتي با استفاده از آن ها مي توانيم صفحات وب سايت خود را بهينه سازي کنيم . يکي از اين ابزار فوق العاده براي انتخاب کلمات کليدي سايت که مهمترين عنصر در سئو سايت مي باشند ، ابزاري است به نام گوگل پلنر . اين ابزارهاي سئو تمام اطلاعات دقيق و جزيي که ي سئوکار براي انجام کارش به نحو احسن به آن ها نياز دارد را در اختيارش قرار مي دهد .
* مهمترين کاري که پس از طراحي سايت بايد انجام شود ، بهينه سازي سايت است .
گوگل پلنر در سئو سايت
بر خلاف نسخه هاي قبلي اين ابزار ، به روز رساني جديد گوگل پلنر به کلي ويژگي هاي بسيار خوب و جديدي را در اختيار کاربرانش قرار مي دهد که به راحتي بتوانند به اطلاعات کلمات کليدي از جمله ميزان مصرف آن ها توسط ساير وب سايت هاي مشابه ، نمودار رشد محبوبيت و مصرف کلمات کليدي و همچنين فيلتر کردن جست و جوهاي کم بازديد و ... دست يابند .
در نظر داشته باشيد که ابزار گوگل پلنر همراه با تبليغات ارائه شده است ، بنابراين بسيار ويژگي مضاعف نيز در اين ابزار موجود است که ممکن است که براي شما هيچ کاربردي نداشته باشد .
در اين مقاله به شما خواهم گفت که چگونه حداکثر کارايي براي سئو سايت و بهينه سازي صفحات وب سايت خود از طريق گوگل پلنر را داشته باشيد .
چگونه از گوگل پلنر استفاده کنيم ؟
گام #1 : دسترسي به ابزار گوگل پلنر براي شروع کار بهينه سازي سايت

براي اينکه از گوگل پلنر استفاده کنيد ، نياز داشتن حساب کاربري در Google Adwords خواهيد داشت . اگر اين حساب کاربري را نداريد ، از طريق صفحه زير مي توانيد يک حساب کاربري براي خود ايجاد کنيد :
گوگل پلنر در سئو سايت
(تنها با وارد کردن ميزاني از اطلاعات پايه اي درباره تجارت خود ، مي توانيد حساب کاربري خود را ايجاد کنيد .)
سپس وارد حساب کاربري خود شويد ، بر روي دکمه ابزارها (Tools) کليک کنيد و از طريق نوار ابزار گزينه " Keyword Planner " را انتخاب کنيد :
گوگل پلنر در سئو سايت
در گوگل پلنر سه نوع ابزار مختلف به شما ارائه مي شود :
گوگل پلنر در سئو سايت
براي انتخاب کلمات کليدي جهت سئو سايتتان تنها به اين سه ابزار نياز خواهيد داشت :
• جست و جو براي کلمات کليدي جديد با استفاده از يک عبارت ، وب سايت و يا فهرست
• دريافت اطلاعات حجم ترافيک جست و جو و روندهاي تازه کلمات کليدي
• تکثير فهرست کلمات کليدي براي دريافت کلمات کليدي جديد
حال زمان آن رسيده که روش يافتن کلمات کليدي فوق العاده با استفاده از اين سه ابزار ارائه شده توسط گوگل پلنر را به شما آموزش دهم .
گام #2 : انتخاب ابزار سئو سايت از طريق پنل کاربري گوگل پلنر

گوگل پلنر مجموعه اي بزرگ از ابزار جست و جو و انتخاب کلمات کليدي مي باشد . در ادامه به شما نشان خواهم داد که با استفاده درست از اين مجموعه گسترده ابزار بهينه سازي سايت ، به يک فهرست کاملا مناسب از کلمات کليدي براي حل چالش هاي بهينه سازي دست خواهيد يافت .
جست و جو براي کلمات کليدي جديد و پيشنهادات تبليغاتي

اين گزينه يک ابزار بسيار مناسب براي يافتن کلمات کليدي جديد است . در نظر داشته باشيد که کلماتي که از طريق اين ابزار به دست مي آوريد بسيار نزديک به آنچه که جست و جو کرده ايد مي باشد و گوگل پلنر به طور کامل کلمات کليدي جديد و ايده آل را توليد نمي کند .
زماني که گزينه ابزار " Search for New Keyword and Ad Group Ideas " را انتخاب مي کنيد ، يک منو با گزينه هاي متعددي ظاهر مي شود :
گوگل پلنر در سئو سايت
حال به بررسي تک تک اين گزينه ها مي پردازيم :
حداقل يکي از فيلد هاي زير را پر کنيد

گوگل پلنر در سئو سايت
اين يک گزينه بسيار پر اهميت است . بازدهي که از گوگل پلنر دريافت مي کنيد در واقع عمدتا وابسته به اطلاعاتي است که در اين قسمت وارد مي کنيد .
چگونه حداکثر بازدهي را از اين گزينه بدست آوريم ؟
خدمات يا محصولات شما : اين درواقع ليست کلمات کليدي شماست . ممکن است کلمه کليدي وب سايت شما يک کلمه عام باشد ، مانند " گل و گياه " (علي رغم چيزي که ابزار به شما پيشنهاد مي دهد) و يا اينکه کلمات کليدي که در اين قسمت وارد مي کنيد کلماتي فوق العاده خاص و رقابتي باشند . توصيه مي کنم در اين قسمت حدود يک تا سه کلمه کليدي وارد کنيد ، که هر کدام از ديگري کمي متفاوت باشد .
صفحه فرود شما : اين در درجه اول براي کاربران Adwords است . اما گاهي اوقات مي توانيد تعداد کمي کلمه کليدي براي صفحه اصلي و يا يکي از صفحات وب سايت خود پيدا کنيد .
فهرست محصولات شما : اين گزينه به شما اجازه مي دهد تا به پايگاه اطلاعات داخلي گوگل از کلمات کليدي براي صنايع مختلف دست يابيد . ممکن است کلمات کليدي متفاوتي از طريق اين گزينه پيدا کنيد که توسط ساير گزينه هاي گوگل پلنر براي شما يافت نشوند . حتي اگر از طريق دو فيلد ديگر به کلمه کليدي خوبي دست نيافتيد ، اين فيلد بسيار موثر خواهد بود .
وقتي اطلاعات وب سايت خود را در فيلدهاي بالا وارد کرديد ، حال زمان انتخاب گزينه " Targeting " مي باشد
وب نوش