طراحی سایت ریسپانسیو (واکنش گرا)

همان طور که در معماري، با بهره گرفتن از تكنولوژي مدرن اين امكان را فراهم مي آورند تا بتوان اجزاء و تجهيزات مختلف را به طور خودكار كنترل نمود، طراحي سايت واکنش گرا نيز رويکرد مناسبي است که طراحان وب را قادر مي سازد تا با پياده سازي وب سايت انعطاف پذير، نسبت به تغيير دستگاه کاربران واکنش دهد.

طراحي وب سايت واکنش گرا چيست؟
در گذشته براي نمايش يک سايت در موبايل، يک طراحي و برنامه نويسي مجزا انجام مي‌دادند. در اين نوع طراحي، سرور با توجه به شناسه مرورگر کاربر (User Agent) تشخيص مي داد که کاربر سايت را با موبايل بازديد مي کند در اين حالت يا محتواي موبايل را در همان آدرس به او نشان مي‌داد يا او را به URL مخصوص موبايل هدايت مي نمود.

اما در طراحي سايت واکنش گرا که بيشتر به همان Responsive Web Design مشهور است، ساختار لايه‌هاي سايت به صورت شناور طراحي مي‌شود و با کمک خاصيت Media در تگ Link با توجه به سايز صفحه، CSS مربوطه بار گزاري مي‌شود که باعث تنظيم عرض صفحه، سايز متن و ... در ابعاد مختلف مي‌شود.

طراحي وب سايت واکنش گرا و دلايل اهميت آن
طراحي سايت واکنش گرا براي واکنش سايت نسبت به تغيير دستگاه هاي مختلف مانند تبلت، موبايل، لپ تاپ، تلويزيون هاي هوشمند و همچنين تغيير رزولوشن ها مورد استفاده قرار مي گيرد. در اين تکنيک با استفاده از ويژگي هاي جديد CSS3 – W3C CSS3 Media Queries – و همچنين طراحي هاي شناور – Fluid Proportion-Based Grids – وب سايت را بدون نياز به نسخه هاي متفاوت براي دستگاه ها و رزولوشن هاي مختلف طراحي مي نماييم.


دلايل اهميت طراحي سايت واکنش گرا چيست؟

از آنجا که تمام عناصر داخل و خارج صفحه سايت، با شيوه هاي بهينه سازي موتورهاي جستجو در وسط صفحه قرار مي گيرند در نتيجه طراحي سايت واکنش گرا سئو فرندلي است.
طراحي سايت واکنش گرا کاربر پسند است زيرا کاربر قادر است مطالب مورد علاقه اش را با استفاده از دستگاههاي مختلف ببيند.

طراحي وب سايت واکنش گرا از تکنيک هاي جديد طراحي سايت مي باشد و اين امکان را به کاربر مي دهد که در دستگاه هاي مختلف بتوانند با سايت تعامل بر قرار نمايند. از آنجا که اين تکنيک روي تجربه کاربر تأثير مثبت مي گذارد و از طرفي سايت شما را سئو فرندلي مي کند در نتيجه استفاده از اين تکنيک را به شما توصيه مي کنيم.