5 روش برای آنکه وب سایت تان را مشهورتر کنید

دنياي اينترنت به يک جنگل واقعي تبديل شده است، و پيدا کردن وب سايت هايي نو و خوب، امروزه کار ساده اي نمي باشد. چنانچه خودتان صاحب وب سايتي مي باشيد، شما در حال معامله با انتهاي ديگر اين مشکل مي باشيد. چطور ديگران از وجود وب سايت شما آگاه مي شوند و آيا روشي وجود دارد تا بتوانيد شهرت اينترنتي وب سايت تان را بالاتر بريد؟

قطعا بله. در اينجا پنج روشي آورده شده است که شما مي توانيد سايت تان را تقويت کنيد تا شهرت اينترنتي وب سايت تان را افزايش دهيد.

1. هاستينگ قوي

اولين نکته، بيشتر از همه براي آنهايي اهمييت دارد که هنوز وب سايتي ندارند ولي مشتاق هستند تا وب سايتي داشته باشند. پس از آنکه نام دامنه خود را انتخاب کرديد، گام بعدي انتخاب نوع هاستينگ تان مي باشد. تعداد زيادي شرکت خوب وجود دارند که مي توانند يکي از انتخابهاي شما باشند ولي توصيه حرفه اي تر ما به شما، هاستينگ هاي وبلاگها مي باشد. اين نوع از هاستينگها، به شما اجازه مي دهند تا ظرف مدت کوتاهي، وب سايتي حرفه اي از نظر ظاهر بر پا کنيد. چرا اين موضوع در مشهور ساختن وب سايت تان مهم مي باشد؟ جواب آن است که بدون هاستينگي قوي، قادر نخواهيد بود تا بازديد کننده زيادي را به وب سايت تان بياوريد که به آن معناست اصلا شانسي نخواهيد داشت تا محبوب شويد.

البته گفتن اينکه يافتن هاستينگي خوب مهم است اغلب راحتتر از عمل کردن به آن است. صنعت هاستينگ در سالهاي اخير پيشرفت چشمگيري داشته است و اين، به نوبه خود منجر به بوجود آمدن شرکتهاي زيادي شده است که خدمات هاست مختلفي را ارائه مي دهند. ولي نبايد در بعضي مواقع فريب روشهاي بازاريابي را خورد که آنها را بهترين، در صنعت معرفي مي کنند. توصيه ما به شما اين است که با شرکتي همکاري نماييد که تجربه و شهرت خوبي در اين بازار دارد.

وقتي صحبت از هاست به ميان است، شما بايد ويژگيهاي مختلف پلن ها را با يکديگر مقايسه نماييد. اطمينان حاصل کنيد که حداقل 99.9 درصد زمان پايداري سرور تضمين شده است و پشتيباني از مشتريان نيز براحتي صورت مي گيرد. شما هرگز نمي دانيد چه موقع به آنها نياز خواهيد داشت. بلعکس، بسيار خوب است که دقيقا بدانيد چه ميزان فضا و پهناي باند، شما مجاز به استفاده از آن هستيد. برخي از ارائه دهندگان هاست، به مشتريان خود اجازه آپلود فايلهاي موسيقي و تصويري را نمي دهند حتي اگر شما مجاز به استفاده از آنها باشيد. بسيار مهم است تا پيش از خريد پلن، از پشتيبان مشتري بخواهيد تا چنين مسائلي را روشن کند. چيزهاي ديگري که شما ممکن است براي پرسش در نظر بگيريد شامل اين است که آيا اطلاعات ثبت نام دامنه محافظت خواهند شد يا نه و نيز چند آدرس ايميل، در توافقنامه مجاز به ساخت مي باشد.

2. بهينه سازي وب سايت

براي آنکه واقعا در اينترنت موفق باشيد، وب سايت شما مي بايست رتبه بالايي در موتورهاي جستجوگر داشته باشد. براي موفقيت در اين امر، شما بايد تا جاييکه مي توانيد در مورد بهينه سازي براي موتورهاي جستجوگر (سئو)، مطلب ياد بگيريد. موضوع سئو، مبحث گسترده اي مي باشد و مي تواند در نگاه اول بسيار ترسناک باشد. ولي به محض آنکه با آن آشناييت پيدا کرديد، قادر خواهيد بود تا فورا از مزيت آن را بهره مند شويد و احتمالا به اين فکر خواهيد کرد که چرا زودتر اينکار را شروع نکرده بوديد. براي شروع، اطمينان حاصل کنيد که از کلمات کليدي مناسبي استفاده مي کنيد و همچنين اطمينان حاصل کنيد که مطالب را هم براي خوانندگان خود مي نويسيد و هم براي موتورهاي جستجوگر. نوشتن مطالب براي موتورهاي جستجوگر مهم است چرا که شما مي خواهيد به رتبه بالايي دست پيدا کنيد و همچنين نوشتن مطالب براي خوانندگان نيز ضروري است چرا که شما مي خواهيد آنها را جذب کنيد تا بار ديگر نيز به وب سايت تان سر بزنند.

وقتي خيالتان از بابت کلمات کليدي و مطالب روي سايت تان راحت شد، وقت آن است تا شروع به ساختن لينک نماييد. موتورهاي جستجوگر ارزش يک سايت و صفحات آن را با نگاه کردن بر تعداد لينکهاي ورودي به آن صفحه و سايت مشخص مي کنند. تبادل لينک، يکي از مرسوم ترين و موفقترين روشهاي کسب رتبه خوب در موتورهاي جستجوگر مي باشد. انجام اينکار نيز راحت مي باشد. تنها کافي است به وب سايتي که به آن علاقه داريد سر بزنيد و از صاحب سايت سوال کنيد که آيا تمايلي به تبادل لينک دارد – انجام اينکار، بيشتر از اين نمي تواند پيچيدگي داشته باشد.

داشتن يک موضوع جالب و تک، روي صفحه وب سايت تان، روش خوبي براي جذب شريک در تبادل لينک مي باشد. براي مثال، چنانچه سايتي در مورد نام دامنه ها داريد، گذاردن ابزار بررسي وجود نام دامنه، کار مفيدي مي باشد. اينکار به احتمال زياد منجر به دريافت لينکهاي متعددي از سايت هايي، غير از حيطه کاري شما خواهد شد و بازديد کنندگان دوباره براي بررسي وجود نام يک دامنه، به سايت شما باز خواهند گشت. سعي کنيد تا فوق العاده خلاق باشيد تا خودتان را از رقبايتان متمايز نماييد.

3. از مزيت هاي سايت هاي اجتماعي بهره مند شويد

اگرچه سئو بايد بخش بزرگي از بهينه سازي سايت شما باشد، ولي تمام آن نمي باشد. سايت هاي اجتماعي، احتمالا به همان ميزان مهم مي باشند، چراکه آنها يکي از قويترين ابزارهاي بازاريابي در دنياي کنوني مي باشند. نقشه بهينه سازي شما در سايت هاي اجتماعي بايد شامل چند چيز مختلف باشد. اول از همه، اطمينان حاصل کنيد که مطالب سايت يا وبلاگ شما، مرتبط با آن سايت مي باشند و نيز خيلي قديمي نمي باشند. به سايت هاي مشابه سر بزنيد و در گفتگوها شرکت کنيد و کامنت، پست يا مقاله اي را ارائه دهيد – از اينکه بيان کنيد در فکرتان چه مي گذرد نهراسيد. خودتان را در Facebook و MySpace نمايان کنيد. سه سايت ديگري که مي توانند براي بهينه سازي مناسب باشند عبارتند از Twitter، Flicker و YouTube. از دو تاي آخري، در همه جا نمي توان استفاده کرد. اطمينان حاصل کنيد که از آنها تنها زماني استفاده مي کنيد که وقت آن فرا رسيده است – در غير اينصورت، بيشتر از آنکه سود ببريد، به خودتان ضرر خواهيد زد.

البته فراموش نکنيد که هنگام استفاده از اين سايت هاي اجتماعي، لينکي به وب سايت تان در اين سايت ها قرار دهيد. حتي با وجود آنکه لينک تان “nofollow” مي باشد (مثلا نظير facebook)، ولي همچنان بازديد کننده هاي موثري از آن خواهيد گرفت. و نکته آخر اينکه، از سايت هايي استفاده کنيد که براحتي بتوانيد مطالبتان را ويرايش يا حذف نماييد.

4. مشارکت بازديد کنندگان

نکته اي که باعث مي شود تا بازديد کنندگان سايت تان افزايش يابد اين است که بگذاريد آنها سهيم باشند. از سلايق شخصي خود بنويسيد و نترسيد که سئوالي را مطرح کنيد. اگر اينکار را مناسب نمي بينيد، روش ديگري را پيدا کنيد تا مشارکت بازديد کنندگان تان را بالاتر بريد. اينکار به احتمال زياد منجر به زبان آمدن مردم خواهد شد و در مورد وب سايت تان صحبت خواهند کرد. مردم مايلند تا در رقابت شرکت کنند. مهم نيست جايزه آن چه مي باشد – خصلت آدمها به اين نحو است.

روشهاي آسان ديگر براي مشارکت بازديد کنندگان تان، برپايي يک تالار گفتگو روي وب سايت تان مي باشد و يا آنکه افزودن امکان نظر دهي يا ارسال مقاله مي باشد. هرکسي مي خواهد نظر شخصي خود را در مورد موضوع مطرح شده بيان کند، و با دادن اين امکان به آنها، شما شانس بازگشت بازديد کننده را براي خواندن نظرات داده شده در خصوص پست يا کامنت ارسالي، بالتر خواهيد برد. حتي در مواقعي که بحث داغ مي شود، شما اين شانس را خواهيد داشت تا بازديد کنندگاني از وب سايت هاي ديگر داشته باشيد.

5. تاکيد بر کارآمدي در طراحي وب سايت

سرمايه گذاري در طراحي يک سايت خوب، مهمتر از آن چيزي است که برخي از مردم در مورد آن فکر مي کنند. با طرحي زيبا براي وب سايت تان، شما اعتماد بيشتري را در بين بازديد کنندگان تان بدست خواهيد آورد. موضوع مهمي که نبايد فراموش شود آن است که بيش از حد نيز به طراحي اهمييت ندهيد. اگر کسي نتواند براحتي بفهمد چطور از سايت تان استفاده کند، ديگر مهم نيست شما چقدر زمان صرف طراحي وب سايت تان کرده ايد. اجازه دهيد کاربراني که آشنايي کمتري نيز با اينترنت دارند بتوانند در سايت تان شروع به گشت و گذار نمايند. چنانچه اينکار براي آنها راحت باشد، براي ساير بازديد کنندگان نيز راحت خواهد بود.

بسيار دشوار است تا دقيقا بگوييم طراحي زيبا و کارا شامل چه چيزهايي مي شود. چيزي که براي يک نفر زيباست، براي فرد ديگر وحشتناک است. ولي به هر حال، استانداردهايي نيز در طراحي وب سايت وجود دارد و چنانچه شما از آنها پيروي نماييد، به شما تضميين داده خواهد شد که اکثر کاربران سايت شما، راضي خواهند بود. از جمله طرح هاي استاندارد، مي توان به طرح چند ستوني، تصوير بزرگ، و فضاهاي خالي زياد اشاره کرد.

چنانچه مايليد تا در حاشيه امنيتي قرار داشته باشيد، در اينصورت بهتر است تا طرحي را براي وب سايت تان طراحي کنيد که ويژگيهاي اصلي سايت تان، براحتي در تمام صفحات قابل دسترس باشد. سعي کنيد تا از استانداردهايي در کد نويسي استفاده نماييد و از انيميشن هاي فلش پرهير نماييد. برخي اوقات، کاربران، تنظيمات مرورگر خود را جوري تنظيم کرده اند که امکان مشاهده فلش وجود ندارد که به اين معناست شما بازديد کننده هاي با ارزشي را از دست خواهيد داد. سعي کنيد تا خودتان را جاي بازديد کننده قرار دهيد و مثل او فکر کنيد. در اينصورت، سايت تان روز به روز مشهورتر و محترم تر خواهد شد.