بازاریابی اینترنتی به روش نوین

بازاريابي اينترنتي يکي از جديدترين روشهاي معرفي محصولات و فرآورده هاي شرکت به مشتريان مي‎باشد. اما اين روش نيز به اشکال مختلفي صورت مي گيرد. زماني که با مديران وب سايت ها مشورتي مي شود، اولين ايده اي که به ذهن آنها خطور مي‎کند، افزايش ترافيک سايت است. اما افزايش ترافيک سايت و در نتيجه بالا رفتن تعداد بازديدکننده ها بدون در پيش گرفتن اسلوب هاي نوين بازاريابي اينترنتي ممکن نيست. در زير به برخي از اين روش ها مي‎پردازيم. بازاريابي در اينستاگرام
استفاده گسترده از شبکه هاي اجتماعي
اين روزها شاهد گسترش تعداد کاربران اينترنتي هستيم که اکثر قريب به اتفاق آنها با استفاده از گوشي هاي همراه وارد اينترنت مي‎شوند. از سوي ديگر نمي توان از وجود و نقش شبکه هاي اجتماعي در زندگي عادي کاربران اينترنتي غافل شد. بطوري که وجود يک گوشي هوشمند به معناي يک کاربر اينترنتي مي‎باشد. اين امر به معناي يک امتياز و فرصت طلايي براي صاحبان کسب و کارهاي اينترنتي است. علاوه بر اين، مديران شرکت ها نيز مي‎توانند از شبکه هاي اجتماعي به نفع خود بهره برداري کنند و با راه اندازي کمپين در شبکه هاي اجتماعي، خدمات و محصولات خود را در انظار ديد کاربران قرار دهند. متداولترين اين شبکه ها لينکدين، فيس بوک، ايسنتاگرام، تلگرام، يوتيوب، توييتر و ... مي‎باشند که با کمک اين شبکه هاي اجتماعي ميتوان بازاريابي اينترنتي موفقي داشت .

استفاده از ايميل مارکتينگ
ايميل مارکتينگ يک روش جديد براي ارسال پيامهايي در رابطه با محتواهاي جديد وب سايت است. در اين روش زماني که محتواي جديد در سايت بارگذاري ميگردد، با استفاده از ايميل هاي کوتاه براي کاربران ارسال مي‎شود. در اين روش بايد چندين نکته مد نظر قرار بگيرد. اولين نکته؛ اينکه ايميل ها بايد وارد قسمت Inbox کاربر شوند و نه در spam. زيرا کاربر بايد متوجه دريافت ايميل ها باشد. از سوي ديگر؛ ارسال اين پيامها نبايد بيش از حد باشد بطوري که کاربر را با ايميل هاي متعدد و خسته کنند مواجه کند. نکته سوم؛ گذاشتن کليد برون رفت يا خروج براي کاربراني است که علاقه اي به دريافت ايميل از سوي شرکت را ندارند.

استفاده از محتواهاي اخباري
کاربران و بازديدکنندگان وب سايت ها علاقه زيادي به اخبار تازه دارند. اين اخبار مي‎تواند در رابطه با يک محصول جديد باشد. براي مثال زماني که موضوع سايت در رابطه با وسايل ديجيتالي باشد، انتشار اخباري در رابطه با فناوري اطلاعات مي‎تواند آنها را به سمت وب سايت جذب کند. اين محتواها بايد از منابع اصلي دريافت شوند و در عين حال بروز باشند. يک نکته مهم در انتشار اخبارها، اختصارگويي است چرا که اخبار بايد به شکل مختصر بيان شوند.
استفاده از وبلاگ ها
وبلاگ نويسي در کنار وب سايت ها نيز روش ديگري براي انتشار پيام مديران شرکت براي مشتريان است. وبلاگ ها محل مناسبي براي درج محتواهاي طولاني هستند. به همين علت به عنوان يک روش مکمل براي بازاريابي اينترنتي محسوب مي‎شوند که در کنار آنها، وجود وب سايتها ضرورت پيدا مي کند. در وبلاگ ها مي‎توان از روش توليد محتواي داستان سرايي استفاده کرد که جديدترين روش بازاريابي اينترنتي به شمار مي‎رود.
آناليز و بهينه سازي وب سايت
افزايش ترافيک راهي براي بالا بردن تعداد بازديدکنندگان وب سايت است که البته براحتي انجام نمي شود بلکه وب سايت بايد آناليز گردد تا رتبه و وضعيت کنوني وب سايت در موتورهاي جستجو مشخص شود. بهينه سازي و سئوي سايت نيز در مرحله بعد انجام مي شود تا رتبه سايت افزايش يابد. اين امر به افزايش تعداد بازديدکننده سايت کمک مي کند. به هر ميزان که بازديدکننده طراحي سايت بيشتر باشد، بازاريابي اينترنتي سايت بهتر انجام مي شود. موتورهاي جستجو بدون دريافت هزينه مي توانند بازاريابي اينترنتي شرکت را بر عهده بگيرند.