4 دلیل عمدهء عدم مطالعه محتوای وب سایت شما

پيدا کردن وب سايت هايي که براي فروش در وب سايت خود از محتواي بروشورهاي تبليغاتي "کپي paste" انجام داده اند اصلاً کار دشواري نيست. اين وب سايت ها معمولاً داراي مطالب بسيار طولاني و پر از لغات بيهوده بوده و خواندن آن مطالب به صورت آنلاين بسيار دشوار مي باشد.

اغلب اين افراد در طراحي سايت هاي خود اشتباهات فاحش و کشنده اي را مرتکب مي شوند که بزرگترين اين اشتباهات اين است که براي وب سايت خود مطالب و محتواي منحصر به فرد ايجاد نمي کنند. نوشتن محتوا و تهيه مطالب براي وب سايت با تهيه مطالب براي رسانه هاي چاپي مانند روزنامه بسيار متفاوت مي باشد.

زيرا در وب سايت ها و مطالب آنلاين، افراد در واقع محتوا را نمي خوانند - بلکه آن را اسکن مي کنند. براي اينکه مطالب وب سايت شما راحت تر به صورت آنلاين هضم شود، در اينجا به 4 نکته مهم براي تهيه محتواي سايت ارائه مي کنيم:

- نکته شماره يک – کاربران در وب سايت مطالب را نمي خوانند- اسکن مي کنند

همانطور که قبلاً ذکر شد، کاربران متون موجود در صفحات وب سايت را مانند يک روزنامه نمي خوانند بلکه فقط با چشمان خود محتواي کلي و اطلاعات آن را اسکن مي کنند.

مطالعات نشان داده است که حدود 79? از کاربران آزمايش شده هميشه مطالب موجود در صفحات را اسکن مي کنند. تنها 16? از افراد کلمه به کلمهء مطالب را به صورت آنلاين مطالعه مي کنند. به منظور ايجاد متن هاي مهم و براي خوانده شدن آن، عناصر بسيار مهمي وجود دارد که شامل:

استفاده از متن هاي پر رنگ يا Bold شده


استفاده از Bullet ها (?،?،- و...) يا نشانه گذاري در متن


استفاده از عناوين اصلي و فرعي


اندازه ظاهري فونت ها

 


به عنوان يک راهنماي کلي، سعي کنيد حجم کلمات را در محتوا کمتر کرده و تنها ايده ها و نظرات مهم را در پاراگراف هاي مختصر و مفيد ارائه دهيد تا کاربران براي دريافت هرگونه اطلاعات با يک نگاه کلي آن را بدست بياورند.

- نکته شماره دو – باريک نگه داشتن پاراگراف هاي محتوا

همه اين موضوع را مي دانند که متون طولاني به صورت افقي حجم بيشتري دارد و احتمال خوانده شدن آنها نيز کمتر مي باشد. روزنامه ها نيز سالهاست که اين راز را مي دانند و مقالات خود را به صورت ستون هايي کوتاه با عرض کم مي نويسند. مهمتر از همه اين که استفاده از ستون هاي باريک همراه با تصاوير براي پر کردن فضاهاي خالي نيز بسيار مناسب مي باشد.

- نکته سوم – قرار دادن متن هاي مهم در بالاي fold

بسياري از شما ممکن است بپرسيد که fold چيست؟ fold خطي است که اولين صفحهء مشاهده شده توسط کاربر را از بخشي که کاربر براي ديدن اسکرول مي کند، تقسيم مي نمايد. البته اين خط تغييراتي خواهد کرد که اين تغيير بستگي به رزولوشن صفحه نمايش کاربر دارد.

اما مطالعات نشان مي دهد که بسياري از کاربران بيشتر از وضوح 1024×768 و بالاتر در صفحه نمايش خود استفاده مي کنند.

اطمينان حاصل فرماييد که لينک ها و call to action هاي مهم شما در بالاي fold همراه با متون تکميلي در قسمت زير به سمت انتهاي صفحه وجود دارد.

- نکته شماره چهار – موتورهاي جستجو را فراموش نکنيد

هرگز فراموش نکنيد که محتواي وب سايت شماست که رنکينگ وب سايت شما را مي سازد و يا برعکس، خراب مي کند. بنابراين مطمئن شويد که از راهنمايي ها و نکات ذکر شده در نوشتن محتوا در وب سايت خود استفاده کرده ايد.