6 تغییری که شبکه های اجتماعی در طراحی سایت ایجاد کرده اند

شبکه هاي اجتماعي آنقدر فراگير شده اند که کسب و کارهاي گوناگون جهت رشد خود و توسعه فرآيند بازاريابي محصولات و خدماتشان، ملزم به استفاده از اين رسانه ها و هماهنگي هرچه بهتر وب سايت هاي خود با اين شبکه هاي اجتماعي هستند. طراحي سايت حرفه اي مبتني بر ارتباط شبکه هاي اجتماعي، مي تواند در موفقيت وب سايت ها نقش بزرگي داشته باشد. لذا هماهنگي با اين رسانه ها تغييراتي را در نوع طراحي سايت ها ايجاد کرده است که در ادامه به آنها مي پردازيم. 

1. نياز به طراحي ريسپانسيو
کاربران شبکه هاي اجتماعي که با استفاده از دسترسي را حت تر موبايل به اين رسانه ها سر مي زنند رو به افزايش است. همچنين بسياري از اين شبکه هاي اجتماعي داراي اپليکيشنهاي کاربردي نيز هستند که همان کارآيي وب سايتشان را دارد. اين بدان معني است که اگر شما مي خواهيد در شبکه هاي اجتماعي حضور پر رنگ داشته باشيد و وب سايت خود را از طريق اين کانال ها معرفي نماييد، لازمه داشتن يک وب سايت ريسپانسيو بسيار حائز اهميت است.
مسلما وقتي اين کاربران با استفاده از موبايل خود به شبکه هاي اجتماعي مراجعه مي کنند، براي ورود به لينک معرفي شده شما از کامپيوتر و لپ تاپ خود استفاده نخواهند کرد و با لمس لينک وب سايت شما، در همان مرورگر موبايل از وب سايت شما بازديد خواهند کرد.

2. استفاده از عناصر بصري بيشتر
شبکه هاي اجتماعي اين موضوع را مي دانند که تصاوير و ويدئوها در اين شبکه ها از محبوبيت بيشتري برخوردارند و بيشتر مورد توجه کاربران قرار مي گيرند. لذا استفاده از تصاوير مناسب و با کيفيت در وب سايت و همچنين ويدئوهاي مرتبط و سپس استفاده از آنها در شبکه هاي اجتماعي مي تواند ترويج نام تجاري شما را قدرتمندتر نمايد.

3. دکمه هاي اشتراک گذاري
امروزه براي راحتي کاربران در اشتراک گذاري مطالب سايت، استفاده زيادي از اين دکمه ها مي گردد. شما با نمايش اين آيکونهاي اشتراک گذاري مطالب، به کاربر امکان مي دهيد براي اشتراک گذاري راحت تر مطالب با دوستان خود راحت تر عمل نمايد.

4. طراحي تعاملي
شبکه هاي اجتماعي نمونه هاي خوبي از وب سايت هاي تعاملي هستند که به بهترين شکل کاربر را درگير خود کرده و به توليد محتوا کمک مي نمايند. امروزه وب سايت هاي زيادي با طراحي سايت حرفه اي و تعاملي سعي در ايجاد تعامل بيشتر با کاربران هستند و سعي مي کنند با درگير کردن آنان با قسمتهايي مانند درج نظرات، ويدئوها و ... اين مسير را هموارتر نمايند.

5. اهميت داستان سرايي
يکي از دلايلي که کاربران زمان زيادي را به شبکه هاي اجتماعي صرف مي کنند، داستان زندگي افراد است. آنها با دنبال کردن عکس ها و پستهاي دوستان خود، از داستان زندگي آنان مطلع شده و همين باعث ادامه روند جذب بيشتر آنان در شبکه هاي اجتماعي مي شود.
وب سايت شما نيز به داستان سرايي نياز دارد که بتواند کاربران را به خود جلب نموده تا تعامل بيشتري با کسب و کار شما داشته باشند.

6. توليد محتوا توسط کاربر
محتواي توليدي شبکه هاي اجتماعي توسط کاربران شکل مي گيرد. محتواي پر قدرتي که در دنياي بازاريابي بسيار اهميت دارد. به کاربران وب سايت خود اجازه دهيد تا محتوا توليد نمايند. وب سايت هاي زيادي از طريق فرم هاي رضايتنامه مشتريان، ارسال نظرات، راي گيري و نظر سنجي ها از کاربران در توليد محتوا کمک مي گيرند.
التج