عوامل سقوط رتبه بندی سایت در موتورهای جستجو و راه حل این مشکلات

در اين مقاله به بررسي عواملي که باعث سقوط رتبه بندي سايت در موتور هاي جستجو مي شوند ونيز راه هاي حل اين مشکلات مي پردازيم .
شايد براي شما هم اتفاق افتاده باشد که رتبه سايتتان به طور ناگهاني سقوط کرده باشد. در اين صورت شما بايد به آخرين تغييرات ، مطالب و پست هايي که در سايتتان گذاشته شده اند نگاهي دوباره بياندازيد.
يکي از اين عوامل مطالب و مطلب گذاري هاي تکراري است،هنگامي که مطالب از يک سايت ديگر به سايت شما کپي ميشوند موتور هاي جستجو آن ها را شناسايي کرده و به سايت شما به عنوان يک سايت کلاه بردار نگاه مي کنند و به سايت شما نمره ي منفي مي دهند اين حرکت از نظر اصول سئو سايت نيز يک حرکت بسيار منفي مي باشد .
عامل مهم ديگري که تاثير زيادي بر روي سقوط رتبه بندي سايت لينک گذاري هاي بيش از اندازه است. اين لينک دهي ها ممکن است در لابلاي مطالب سايت ويا در ميان نظراتي که بازديد کنندگان از سايت مي گذارند باشند بنابراين بايد توجه داشته باشيم که ميزان لينک هاي ورودي و خروجي را کنترل کنيم. اگر تعداد لينک هاي خروجي بيش از اندازه باشند باعث سقوط شديد رتبه ي سايت در موتور هاي جستجو مي شوند و در عوض لينک هاي ورودي باعث بهبود رتبه بندي سايت خواهند شد.
يکي ديگر از اين عوامل مطالب و مطلب گذاري هاي ضعيف بر روي سايت مي باشد. مطالب نامربوط به موضوع و سايت نيز توسط موتورهاي جستجو شناسايي شده و موجب سقوط رتبه بندي سايت خواهند شد.
قالب سايت هايي که داراي مشکلاتي در کد نويسي خودهستند نيز به عنوان سدي که مانع پيشرفت سايت در رتبه بندي هاي موتور هاي جستجو خواهند بود.


راه حل هاي جلوگيري از سقوط سايت در نتايج جستجو:

1) سعي کنيد مطلب گذاري سايت به نحوي باشد که مطالب جديد ، بروز و بکر روي سايتتان گذاشته شود. مطالبي که باعث ترغيب بازديد کننده ي سايت براي وقت گذاشتن ، مطالعه و اظهار نظر در رابطه با آن ها شوند. همين طور از کپي کردن مطالب جدا خودداري کنيد.
2) لينک هاي ورودي و خروجي را به طور منظم کنترل کنيد تا هميشه متعادل باشند. تا جايي که مي توانيد سعي کنيد لينک هاي وروديتان از سايت هاي معتبر و علمي باشند. همچنين شما مي توانيد از لينک هاي سه طرفه نيز استفاده کنيد. در اين روش به جاي دو سايت و دو دامنه از سه سايت و سه دامنه استفاده مي شود که با سه لينک يک طرفه به هم ديگر متصل مي شوند. (اطلاعات بيشتر در همين سايت)
3) از يک طراح سايت معتبر و با تجربه براي طراحي سايت خودتان استفاده کنيد. هرچه قالب سايت بر طبق اصول موتورهاي جستجو طراحي شده باشد ، رشد شما در رتبه بندي ها راحت تر خواهد بود به عبارت ديگر موتورهاي جستجو سايت شما و محتواي آن ها را راحت تر درک مي کنند.
وب نوش