اهمیت محتوا در طراحی وبسایت
محتواي با کيفيت، عامل کليدي در طراحي سايت براي ايجاد تعامل و برقراي ارتباط با بازديدکنندگان سايت است. همين ايجاد تعامل ذره ذره به انجام عمليات هاي مهم تر، مثل انجام خريد و ... منتهي مي شود و کاربران را به اقدام فرا مي خواند.
در زير به مواردي اشاره مي کنيم که به شما کمک مي کند براي محتواي سايت خود، استراتژي بچينيد و محتواي مناسب ايجاد کنيد.
تحقيقات در مورد مطالب مرتبط با زمينه کاري
با وب سايت هايي که محتواي مرتبط با زمينه کاري شما منتشر مي کنند، ارتباط داشته باشيد. از آخرين اخبار و چالش هاي مرتبط با زمينه فعاليت خود مطلع باشيد. مطالعه زياد شما را وادار مي کند تا سوال بپرسيد، ايده هاي خود را بررسي کرده، آن ها را گسترش دهيد، جالب ترين آن ها را برگزينيد و در سايت خود قرار دهيد.
مخاطبان هدف خود را بشناسيد
شما به خوبي آگاه هستيد که چطور بايد با يک کودک 5 ساله يا بهترين دوست خود و يا يک مدير عالي رتبه، به شکل متفاوت سخن بگوييد. در واقع شما مي دانيد که چطور سخنان خود را با مخاطبانتان تطبيق دهيد تا براي آن ها قابل فهم و درک باشد. اين مهم در ايجاد محتوا هم صادق است.
به عبارت کلي بايد درک عميقي از خواسته هاي بازار هدف خود داشته باشيد. طراحي سايت فقط طراحي گرافيکي را شامل نمي شود. بلکه طراحي ساير المان هاي سايت هم جزو نکات بسيار مهم طراحي سايت است. پس بايد بدانيد که آن ها مايلند چه مطالبي را مطالعه کنند و تمرکز و تلاش خود را بر روي آن نوع مطالب بگذاريد تا نتيجه مطلوبي دريافت کنيد. سعي کنيد محتواي پيچيده ايجاد نکنيد.
محتواي شما، کاملاً بستگي به خواسته هاي بازار هدفتان دارد.
هدف گيري براي اقدام
ممکن است محتواي شما جذاب و مفيد باشد، اما نتيجه اي که مد نظر داريد را دريافت نکنيد. چرا؟
زيرا محتواي سايت شما خوانندگان و بازديدکنندگان سايت را تشويق به انجام عمل نمي کند و آن ها را براي اقدام فرا نمي خواند. شما بايد محتوايي ايجاد کنيد که خوانندگان را براي اقدامي خاص فراخواند و آن ها را به ايجاد تعامل با سايت تشويق کند. انجام کارهايي مثل ثبت نام در قسمت ارسال اخبار جديد به ايميل، خريد محصول، شرکت در رويدادهاي شما و يا Follow کردن صفحه فيسبوک.
نکته ديگر: از جملات مجهول استفاده نکنيد. " زندگي شما با محصولات ما بهتر مي شود"
به جاي جمله بالا از اين جلمه استفاده کنيد: "محصولات ما زندگي شما را بهتر مي کند"
يا حتي عبارتي بهتر، مستقيم و قاطعانه که کاربران را به اقدام تشويق مي کند:
"زندگي خود را با محصولات ما بهتر کنيد"
مختصر و مفيد
اگر مي خواهيد محتواي آنلاين بنويسيد، با دقت و واضح اين کار را انجام دهيد. از بکارگيري متون طولاني و جملات اضافي بپرهيزيد و حد امکان، محتواي سايت را مختصر و مفيد ايجاد کنيد تا از طريق کمترين کلمات، بيشترين پيغام و اطلاعات را منتقل کنيد.
کاربران متن هاي کوتاه تر را راحت تر مي خوانند و اگر با لغات مناسب و پيام هاي مرتبط به شکل درست پر شده باشد، بهترين تاثير را نسبت به متن هاي طولاني با توضيحات فراوان دارد.
منبع: وبين