عوامل تاثیرگذار در طراحی سایت فروشگاهی حرفه ای

شکي نيست که امروزه تجارت الکترونيک به بخش بزرگ و مهمي از اقتصاد جهاني تبديل شده است. امروزه ميزان فروش بر اساس تجارت الکترونيک به بالاي 500 ميليارد دلار در سال رسيده است. با افزايش محبوبيت اين نوع تجارت و گسترش رقبا و حضور قدرتمند آنان در فضاي آنلاين، ورود و موفقيت در اين صنعت را روز به روز دشوارتر شده است. ما در اين مقاله به بررسي عواملي مي پردازيم که در موفقيت آتي يک وب سايت فروشگاهي تاثيرگذار است.

طراحي
نوع طراحي و بروز بودن آن تاثير زيادي در موفقيت يک فروشگاه اينترنتي دارد. هدف نهايي طراحي در وب سايتهاي فروشگاهي مي بايست افزايش نرخ تبديل و فروش باشد و بايد از شلوغ کاري و جنب و جوش هاي مرسوم در طراحي سايت دوري کرد.
شما مي توانيد در مقالات زير با اصول طراحي فروشگاه اينترنتي بيشتر آشنا شويد:

طراحي وب سايت هاي تجارت الکترونيک و فروشگاهي
فوايد و راههاي ساده سازي در طراحي وب سايت هاي فروشگاهي
بسياري از طراحان فکر مي کنند هدف از طراحي اصولي يک وب سايت فروشگاهي، صرفا ساده سازي مراحل خريد است. در صورتيکه در طراحي اصولي و حرفه اي يک وب سايت تجارت الکترونيک، مي بايست بدو ورود کاربر به سايت را در نظر داشت و تمامي جزييات را بررسي نمود. از طراحي صفحه اصلي گرفته تا صفحات جزييات محصول، مي بايست با طراحي اصولي و حرفه اي، کاربران را به خريد نهايي هدايت نمود. پس از آن اهميت طراحي مراحل خريد و پرداخت است که طراحي غير اصولي آن مي تواند به ترک کاربر منجر گردد.

سده سازي خريد
با توجه به تحقيقات انجام شده و آمار بالاي ترک کاربران از سايت در مراحل مختلف خريد، اهميت ساده و کوتاه سازي مراحل خريد را دو چندان مي کند. کاربران يک وب سايت داراي سطح سواد و تجربه متفاوتي در استفاده از اينترنت هستند. شما مي بايست با طراحي ساده مراحل خريد، آنها را به خريدي راحت تر هدايت نماييد.

شبکه هاي اجتماعي

داشتن دکمه هاي اشتراک گذاري در وب سايت هاي تجارت الکترونيک بسيار حائز اهميت مي باشد. اگر شما محصولي خاص و استثنايي براي کاربر داشته باشيد، کاربر با استفاده از اين دکمه ها مي تواند محصول شما را با دوستان خود به اشتراک بگذارد و در نتيجه به افزايش فروش شما کمک خواهد نمود. همچنين شما با راه اندازي صفحات ويژه کسب و کار خود در شبکه هاي اجتماعي، مي توانيد به معرفي هر چه بيشتر محصولات و برند خود کمک نماييد.

دکمه هاي خريد
اهميت دکمه هاي خريد که معمولا با عبارات "اضافه به سبد خريد و يا خريد و..." مشخص مي گردند بسيار مهم است. هر فرشنده اي اهميت درخوايت خريد از مشتري را مي داند. اين دکمه ها حکم همين درخواست را در سايت دارند. مي بايست با توجه به نوع طراحي و رنگ بندي سايت خود، اين دکمه ها را طوري طراحي و جايگذاري نماييد که در معرض ديد کاربر باشند.

تحليل و الگوبرداري
بطور مداوم وب سايت خود را با استفاده از ابزار موجود تحليل نماييد و مسير کاربران را در وب سايت خود بررسي نماييد. در صورت يافتن مشکل، آن را با طراح سايت حرفه اي خود مطرح نماييد تا براي رفع آن اقدام نمايد. در بسياري از مواقع به اصطلاح نيازي به اختراع مجدد چرخ نيست، شما مي توانيد با الگوبرداري از وب سايت هاي بزرگ، بسياري از اشتباهات را انجام نداده و يک وب سايت فروشگاهي حرفه اي داشته باشيد.
التج