نکات کلیدی در طراحی سایت فروشگاهی

مهمترين مواردي که بايد در اين صفحه حتما رعايت شود:
1- اسلايد تصاوير محصول : اولين چيزي که در صفحه محصول به چشم مي خورد تصوير محصول مي باشد.
2- اطلاعات محصول : شامل 1- نام کالا 2- کد کالا 3- قيمت کالا 4- وزن يا حجم 5- موجودي در انبار 6- دسته محصول و برخي از اطلاعات اضافي ديگر
3- اضافه کردن به سبد خريد
4- افزايش تعداد خريد محصول
5- ويژگي هاي خاص براي محصول
6- توضيحات محصول : توضيحات محصول بايد کامل گفته شود تا با استفاده از آن سئو سايت فروشگاهي را تقويت کند . همچنين الاعات زيادي را به کاربران در رابطه با محصول مي توانيد ارائه کنيد تا از اين طريق بتوانيد مشتري را جذب کنيد تا کالاي شما را خريداري نمايد
7- بخش نظرات کاربران به محصول
8- بخش اشتراک گذاري در شبکه هاي اجتماعي
9- کالا هاي مرتبط با اين کالا
موارد بالا مهمترين فاکتورهاي در صفجه وب محصول در فروشگاه اينترنتي مي باشد.

وجود راهنماي مسير صفحات وب سايت در فروشگاه اينترنتي
بيشتر فروشگاه هاي اينترنتي به دليل داشتن محصولات زياد صفحات وب زيادي دارند و لذا براي اين که کاربران بتوانند به راحتي در مسير سايت حرکت کنند استفاده از نمايش مسير صفحات در وب سايت مي توانيد . راحتي کار را براي مشتري فراهم آوريد.

تصاوير گرافيکي و با کيفيت محصولات در سايت فروشگاهي
گرافيک مهمترين بخش هر وب سايت است به خصوص وب سايت فروشگاهي که هر چه گرافيک بهتري داشته باشد براي مشتريان زيادي جذب مي کند تا جايي که مي توانيد از تصاوير با کيفيت و بهينه شده در محصولات خود استفاده کنيد. هم چنين از هر محصول به تعداد چندتا تصوير قرار دهيد و با زواياي مختلف . تا مشتري به راحتي تمام بش هاي محصول را ببيند.
بخش محصولات مرتبط در طراحي سايت فروشگاهي و صفحه محصول

با قرار دادن بخش محصولات مرتبط شما هم لينک دهي داخلي سايت را رعايت مي کنيد و هم اينکه مشتري را ترغيب به خريد کالاهاي همسان و مشابه کالاي مدنظر مي کنيد. ايجاد اين قسمت در طراحي سايت فروشگاهي نذاريد از ياد بره .

نظرات و ديدگاه در صفحه محصول وب سايت فروشگاهي
فعال کردن بخش نظرات براي محصول داراي امتيازاتي است :
1- مي توانيد با استفاده از نظرات مشتريان در رابطه با محصولات بازار محصول را حدث بزنيد که مشتري کدام محصول را مي خواهد تا بر روي آن زوم کنيد . دقت داشته باشيد هدف کسب در آمد از وب سايت است .
2- با اين کار مشتريان شما با هم در تعامل هستند و بدون اينکه شما در رابطه با محصول حرف بزنيد مشتريان که محصول را خريده اند به ديگران آن را پيشنهاد خواهند داد و حتي توضيحات و نکات ضعف و قوتش را نيز به آنها ارائه خواهند کرد . پس امتياز بزرگي براي شماست

مهمترين بخش در فروشگاه اينترنتي جستجوي محصولات است
کاربران زيادي دوست دارند محصول خود را به راحتي با تايپ چند کاراکتر اول نام محصول ، آن را ببيند. استفاده از جستجو و فيلتر هاي مناسب و پيشرفته در وب سايت فروشگاه اينترنتي تاثير زيادي براي پيشرفت فروشگاه اينترنتي شما خواهد داشت .

خصوصيات درست و صحيح از محصول
توجه داشته باشيد که تمام خصوصيات محصولات خود را بدون اغراق و زياده گويي در وب سايت قرار دهيد . بيشتر مشتريان شما محصولات را مي شناسند و اگر متوجه اطلاعات نادرست از آن شوند اعتماد شان به وب سايت شما از بين خواهد رفت . پس در وارد کردن اطلاعات محصولات بسيار دقت کنيد تمام کاستي ها و قدرتش را بيان کنيد . نگران نباشيد صداقت شما را به طرف پيروزي مي کشاند.

روش هاي ارسال محصول در فروشگاه اينترنتي
مشتريان شما مي خواهند روش هاي ارسال مختلفي را براي محصول خريداري شده ببيند تا مورد مد نظر خود را انتخاب کنند . برخي از روشها ي ارسال کالا :
1- تيپاکس
2- پست ويژه
3- ارسال با بار بري ها
4- ارسال با پيک موتوري
5- ...
توجه
خيلي از مشتريان جديد روش و قوانين خريد از وب سايت فروشگاهي شما را نمي دانند بنابر اين حتما در جايي مشخص و در ديد قوانين و راهنماي کاربران را درج کنيد با توضيحاتي دقيق و در صورت امکان استفاده از تصاوير هر مرحله از خريد . اگر مي خواهيد مشتري بسيار راضي باشد از روال خريد و مراحل آن فيلمي تهيه کنيد و در سايت نمايش دهيد .