طراحی سایت فروشگاهی ریسپانسیو

قبل از اينکه فناوري ريسپانسيو يا واکنشگرايي وب سايت ارائه شود بيشتر صاحبان وب سايت ها براي اينکه مشتريان خود را رازي کنند براي سايت خود نسخه موبايل ارائه مي دادند. که هم هزينه اي اضافي براي آنها در بر داشت و هم اينکه با برخي از گوشي ها هوشمند که صفحه نمايش استانداردي نداشتند درست کار نمي کرد . اما با ارائه طراحي سايت ريسپانسيو ديگر نياز به داشتند نسخه موبايلي وب سايت فروشگاهي نبود.در زير به تاثير ريسپانسيو بودن سايت فروشگاهي براي سئو سايت نکاتي را بيان مي کنيم

طراحي سايت فروشگاهي و تاثير ريسپانسيو بودن آن بر روي سئو سايت
طراحي سايت ريسپانسيو يکي از فاکتورهاي برتر در بهينه سازي سايت است و موتورهاي جستجو بر اين مورد بسيار حساس شده است به خصوص گوگل که فاکتور مهم الگوريتم هايش قرار داده است. اما مسئله ايتجاست که سايت فروشگاهي با پيچيدگي که دارد به چه صورت بايد ريسپانسيو بودن آن را نيز رعايت کنيم .
توجه داشته باشيد امروزه براي ريسپانسيو کردن سايت فريم ورک هاي زيادي طراحي شده است .از جمله بوت استرپ ، فانديشن ، وا تي و ... اما گاها اين فريم ورک ها نيز به صورت صد در صد نمي توانند نياز ريسپانسيو بودن سايت را برطرف کنند .براي اين کار از مديا کوئري ها استفاده مي کنيم که اندازه هاي استانداريدي دارند و بيشتر سازندگان گوشي هاي هوشمند نيز اين استاندارها را کامل رعايت مي کنند . بنا بر اين در استفاده از مديا کوئري ها ديگر به مشکل نمي خوريم و به راحتي مي توانيم سايت فروشگاهي خود را ريسانسيو نماييم .
اما يک نکته بايد در ريسپانسيو کردن سايت فروشگاهي را رعايت کنيم و آن بايد در طراحي سايت فروشگاهي به چيدمان سايت دقت کنيم سايتي را بايد طراحي کنيم که به راحتي بتوان آن را ريسپانسيو کرد براي اين کار وب نوش استفاده از طراحي سايت فلت را پيشنهاد مي کند: طراحي سايت فلت بيشتر از css براي توليد گرافيک بهتر استفاده مي کند و نياز به طراحي تصاوير و بک گراند هاي گرافيکي زيادي ندارد . براي همين ريسپانسيو کردن سايت هاي فلت خيلي آسانتر است. همچنين اين سايت ها بسيار جالب و داراي ظاهري زيبا و کاربر پسند هستند.
وب نوش