سئو چیست

زمانی که شما در موتور های جستجوگر مثل گوگل به دنبال یک مطلب خاص می گردید،شاید این سوال برایتان پیش آمده باشد که چرا برخی از سایت ها در صفحه نخست جستجوگر هستند و رتبه بالاتری نسبت به صد ها سایت دیگر دارند؟
این مسئله از آنجا اهمیت پیدا می کند که اکثر مردم برای رسیدن به مطلب یا موضوع مد نظر خود، از موتور های جستجوگر استفاده می کنند و این مهم باعث شدهبین سایت ها رقابت بوجود بیاید و مدیران سایت ها به دنبال روش هایی باشند که بتوانند در صفحه نخست موتور های جستجوگر قرار بگیرند.
سئو یکی از روش هایی ست که وب نویسان برای بهبود رتبه سایت در موتور های جستجوگر به کار می گیرند. سئو seo مخففSearch Engine Optimization به معنای بهینه سازی موتور جستجو می باشد.
مهمترین ویژگی سئو، هدایت بازدید کننده هدفمند به سایت شماست. در حقیقت سئو یک روش تبلیغاتی ست که به صورت رایگان در اختیار وب نویسان قرار گرفته است.برای مثال کاربرانی که در گوگل مطلبی را جستجو می کنند، اغلب نتایج صفحه اول را بررسی می کنند. پس زمانی یک سایت در صفحه اصلی موتور جستجوگر قرار می گیرد، که بتواند موضوعی را منتشر کند که برای موتورهای جستجوگر جالب و فریبنده باشد.
مدیر سایت بایدعنوان صفحه مناسب، تگ ها و متا تگ ها، کلمات کلیدی و عبارات کلیدی و توضیحات مناسب و در کل محتوا را با توجه به نیاز کاربران آماده کند و برای موتور های جستجوگر مهم باشد.
منبع : عصر اینترنت