آیا یکDomain name ( اسم دامین ) دارید؟

داشتن یک اسم دامین برای راه اندازی یک وب سایت کاملا ضروری است. گاهی اوقات انتخاب یک اسم کاملا واضح است. مثلا اگر در B.B.C کار می کنید نام انتخابی شما می بایست bbc.co.uk باشد. به هر حال انتخاب یک اسم بسیار ساده هم نیست. برای مثال چرا شما BBC.com را انتخاب نمی کنید؟ ممکن است شخصی به شما پیشنهاد دهد که .com بسیار معتبرتر از .co.uk است. اما انتخاب .co.uk برای شما و BBC بهترین گزینه است. چرا؟ برای اینکه اگر شما در بریتانیا کار می کنید، دانستن این مطلب که BBC توسط مالیات دهندگان انگلیسی سرمایه گذاری می شود و نماینده انگلیس در خارج از کشور است، بسیار ضروری است. بنابراین این کشور تمایل دارد که اصالت و ریشه خود را به دیگران نشان دهد.
اما گاهی اوقات تنها یک انتخاب دارید. برای مثال اگر در آمازون زندگی می کنید و دارای فروشگاه های زنجیره ای چای هستید، برای فروش محصولاتتان باید به جای .co.uk از Amazon.com استفاده کنید.
خوب فکر کنید.به نظر انتخاب somersetteashop.com بهترین گزینه برای شما است. سعی کنید این اسم را همه جا مانند، پشت کارتهایتان، بر روی سربرگهایتان، اتوموبیلتان، کارت تجاریتان و هر جایی که می توانید، به نمایش بگذارید.
البته این نام می بایست با حوزه کاری شما مرتبط باشد و به راحتی به خاطر آورده شود. برای مثال هنگامیکه مردم درباره فروشگاه های زنجیره ای چای آمازون صحبت می کنند، نام somersetteashop.comبه طور ناخود آگاه در ذهن آنها تداعی می شود. البته به جز .com و .co.uk اسامی دیگری نیز مانند، .net و .TV هم وجود دارند. اگر شما یک سازمان و یا یک شرکت غیر انتقایی هستید بهتر است که از .org استفاده کنید. اما .com و .co.uk بیشترین اسامی هستند که مردم به خاطر دارند.
هرگز یک نام شناخته شده را بایک domain متفاوت ترکیب نکنید( مانند Amazon. TV). قطعا مشتریان شرکت آمازون متوجه نخواهند شد که این نام و این محصولات متعلق به شرکت آمازون نیست.
اطمینان پیدا کنید که از نام انتخابی شما قبلا کسی استفاده نکرده باشد، و اگر اینگونه بود از شرکت طراح وب سایتتان بخواهید که آن نام را برای مدت زمان حداقل ۲ سال برای شما خریداری کند. برای اینکه موتورهای جستجوگر بزرگ Domain هایی را که برای یک سال خریداری شده اند به خوبی جست و جو نمی کنند و نام وب سایت شما را همراه با وب سایت های بی ارزش و بی محتوا نمایش می دهند.