مراحل تبدیل سایت شرکتی به فروشگاهی

براي تبديل سايت شرکتي به فوشگاهي به دو روش زير مي توان عمل کرد :
1- طراحي سايت فروشگاهي از صفر
و کنار گذاشتن سايت شرکتي موجود ، در اين روش طراحي سايت فروشگاهي از صفر انجام شده و هيچ توجهي به سايت شرکتي که قبلا وجود داشت نمي شود، گرافيک و قالب سايت فروشگاهي متناسب با سليقه مشتري طراحي شده و پس از تاييد نهايي کار طراحي سايت انجام مي شود . در اين حالت اگر سئو سايت براي مشتري اهميت داشته و سايت در کلمات کليدي خاصي داراي رتبه باشد، مي توان به دو روش زير براي حفظ رتبه کلمات کليدي عمل کرد :

انتقال سايت شرکتي به ساي دومين و يا ساب دايرکتوري
در اين مرحله از تبديل سايت شرکتي به فروشگاهي ، يک ساي دامين و يا ساب دايرکتوري براي وب سايت شرکتي در نظر گرفته مي شود و کليه اطلاعات و داده هاي سايت شرکتي به اين ساب دامين و يا ساب دايرکتوري انتقال داده مي شود ، پس از انتقال سايت url و لينک هاي صفحات تغيير پيدا خواهند کرد که با استفاده از کد هاي ريدايرکت 301 در فايل .htaccess و يا روت هاست مي توان رتبه هاي قبلي را به url هاي جديد انتقال داد.(البته حالت بر عکس اين کار نيز ممکن است که سايت فروشگاهي در ساب دامين و يا ساب دايرکتوري طراحي شود ، که در اين حالت نيازي به کد هاي ريدايرکت براي حفظ رتبه نخواهيم داشت)

حفظ لينک مقالات در سايت
مطالب و مقالات سايت در بخشي از سايت (مانند بخش وبلاگ)حفظ شده و در صورت تغيير آدرس url ها ، آدرس هاي قبلي با استفاده از کد ريدايرکت 301 به url هاي جديد هدايت مي شوند. 

2- طراحي سايت فروشگاهي در کنار و همگام با سايت شرکتي
در اين روش از تبديل سايت شرکتي به فروشگاهي ،وب سايت شرکتي داراي اولويت بالاتري نسبت به سايت فروشگاهي مي باشد. لذا پايه ي کار همان وب سايت شرکتي در نظر کرفته مي شود ، و امکانات خريد ، پرداخت و اتصال به درگاه بانکي به وب سايت اضافه مي شود ، تغييرات ظاهري و گرافيکي بخش محصولات و فروشگاهي سايت محسوس بوده و بايد به گونه اي باشد که بازديد کننده را جذب خود کرده و داراي نرخ تبديل بالايي باشد. اين بخش بنابه درخواست مشتري ممکن است داراي امکاناتي مانند : مقايشه محصول ، بررسي تخصصي ، محصولات مشابه و... باشد.

وب نوش