در هنگام راه اندازي يک وب سايت اولين پرسشي که بايد از خود بپرسيد اين است که ” هدف از طراحي وب سايت چيست؟” جواب اين سوال کاملا واضح است. اگر شما خرده فروش هستيد هدف شما فروش محصولاتتان است. اما اگر تمايل داريد که وب سايتي بروشور مانند داشته باشيد، طراحي يک صفحه وب براي شما کافيست. اين يک شروع خوب است . اما استفاده از افکار خاص تر و ويژه تر، در طراحي يک وب سايت مناسبتر به شما کمک خواهد کرد.
چگونه بايد محصولات خود را به فروش برسانيد؟ چرا مردم بايد از شما بيشتر از رقبايتان خريد کنند؟ براي اطمينان از فروش محصولات و رقابت با ساير فروشنده ها ، وب سايت چه کاري بايد انجام دهد؟
بنابراين براي فروش بيشتر محصولات نکات زير را در اولويت قرار دهيد. برجسته کردن طيف وسيعي از محصولاتي که به فروش مي رسانيد، متقاعد کردن مشتريان براي خريد از شما، ترويج پيشنهاد هاي ويژه ، تاکيد بر اين نکته که من قابل اعتماد هستم و تاسيس يک تجارت آف لاين به خوبي يک تجارت آن لاين و تشويق مشتريان براي بازديد مرتب از سايت .
اگر شما وب سايتي با اهدافي که در بالا گفته شد طراحي کنيد، قطعا به اهداف خود خواهيد رسيد. البته ارزيابي شرکت طراح وب سايت شما نيز در اين زمينه موثر است.
اگر در اواسط راه متوجه شديد که مسير خود را اشتباه رفته ايد چه خواهيد کرد؟ اما اگر قبل از شروع هر کاري اهداف خود را ارزيابي کنيد قطعا اشتباهات پر هزينه اي نخواهيد داشت.
براي مثال يک مشتري تقاضا دارد که براي او يک وب سايت تجارت الکترنيکي طراحي کنيم. اما هنگاميکه با او وارد مذاکره شديم، متوجه شديم که اين کار موفقيت شبکه هاي نماينده آنها را تضعيف خواهد کرد. پس به او اين پيشنهاد را داديم ، وب سايتي طراحي کند تا از اهداف فروش آنها حمايت کند. بنابراين گاهي اوقات يک راه حل واضح ، بهترين راه حل نمي باشد.