چگونه با اینستاگرام کسب و کار خود را گسترش دهیم؟

طي چند سال اخير رشد شبکه هاي اجتماعي در بين افراد زياد بوده و خيلي ها از طريق اين شبکه ها کسب و کارهاي مختلف خود را در ايران گسترش داده و به همه شناساندند . از شبکه هاي اجتماعي پر طرفدار و پر بازديد ميتوان به گوگل پلاس و توييتر و فيس بوک، لينکدين و اينستاگرام و ديگر شبکه ها اشاره کرد که نقش اساسي را در برندسازي شرکت ها بر عهده داشته اند .
شبکه اينستاگرام سريعتر از آنچه که همه انتظارش را داشتند در حال افزايش دادن کاربرانش است و هم اکنون چندين ميليون نفر عضو آن بوده و به فعاليت هاي خاص خود ميپردازند.اين شبکه مکان مناسبي است براي انجام تبليغات ، اگر در اين شبکه به فعاليت مستمر بپردازيد مي توانيد فالوور جمع کرده و پست هاي خود را با افراد بيش تري به اشتراک بگذاريد .
اينستاگرام براي همه بدون محدوديت قابل استفاده است و اين امکان را برايتان فراهم ميکند تا خيلي راحت عضو آن شويد و مشخصات شخصي يا شرکتي خود و بيوگرافي خود را در آن بگذاريد .
بازاريابي شبکه هاي اجتماعي :
بازاريابي اينترنتي و از طريق طراحي سايت اين روز ها خيلي روي بورس است .
بازاريابي که ميشود از راه اينستاگرام انجام داد بازاريابي از نوع بصري است که در اين شبکه اجتماعي کاربرد دارد .اما در شبکه هاي ديگر اجتماعي معمولا بازاريابي ها از نوع محتوا هستند ، اين ثابت شده است که تصوير نقش مهمي را بازي ميکند و کاربراني که در اينترنت هستند توجه خاصي به اشکال و تصاوير دارند و تصاوير نسبت به مطالب بيشتر توجه افراد را به خود جلب مي کند .
براي پروفايل خود يک تصوير مناسب بگذاريد تا براي کاربران قابل شناسايي باشيد و در انتخاب نام نهايت دقت را داشته باشيد ، نامي را برگزينيد که با نام هاي شما در ديگر شبکه هاي اجتماعي که عضو آنها هستيد و در انها فعاليت داريد مانند لينکدين و يا توييتر و ... مشابهت داشته باشد و نام سختي هم نياشد که به راحتي به خاطر سپرده شود .
توجه بفرماييد در موقع استفاده کردن از اينستاگرام نکته هايي مثل تگ ها، محتوا، و موقعيت عکسهايي که ميگذاريد را حتما قرار دهيد تا افراد تحول را در کسب و کار مشاهده کرده و تشخيص دهند .

در بازاريابي با اينستاگرام ، اگر از اينستاگرام مي خواهيد استفاده کنيد حتما آدرس وب سايت خود را در هنگام بيوگرافي خود يادداشت کنيد تا کاربران بتوانند به وب سايت ورود پيدا کنند و از همين فرصت براي سئو سايت خود بهره مند مي شويد. ضمنا در هنگام طراحي وب سايت مي توانيد لينکي را به صفحه اينستاگرام شرکت خود نيز قرار دهيد.
اکانت را در حالت عمومي يا (public) قرار دهيد :
اگر از اکانت شخصي استفاده ميکنيد و تمايل داريد براي آن محدوديت بگذاريد که هيچ در غير اينصورت اگر تمايل داريد از اينستاگرام براي توسعه کارو تجارتتان استفاده کنيد بايد آن را در حالت عمومي قرار دهيد. زيرا اين ثابت شده است که اغلب کاربران ابتدا دوست دارند تا تصويرهايتان را ببينند و بعد از آن پروفايل شما را دنبال (follow) کنند.
سعي کنيد در کنار تصاويري که استفاده ميکنيد از ويديو و فيلم هاي مختلف هم استفاده کنيد و ويديو ها را کنار نگذاريد ، بعضي از اوقات تاثير فيلم ها چندين برابر بيشتر از تاثير تصاوير بر روي کاربران است پس اين نکته را هرگز فراموش نکنيد و به آن توجه کنيد .
به منظور ارتقا دادن فيلم و عکس در اينستاگرام از فيلترهاي موجود استفاده کنيد تا تصاوير جذابيت بيشتري پيدا کنند .
توليد محتواي سايت مناسب و متفاوت
بازاريابي در اينستاگرام نيز مثل ساير شبکه هاي اجتماعي است و شما نبايد فقط پست هاي تکراري که صرفا با کارتان مرتبط هستند را در صفحه ي خود بگذاريد ، سعي کنيد براي جذب تعداد بيشتري از کاربران در پشت پرده از مطالب متنوع ديگري نيز استفاده نماييد .
  منبع: sitedesignidea