افزایش رتبه و رنکینگ وب سایت در موتورهای جستجو و الکسا

جهت بالا بردن و افزايش رتبه و رنکينگ وب سايت در موتورهاي جستجو و الکسا از روش هاي مختلفي مي توان استفاده نمود که برخي از آنها براي کسب و کار وب سايت شما ممکن است ضرر داشته باشند و برخي ديگر بلعکس نقش مثبتي داشته باشند. در اين مقاله بر روش هاي درست و اصولي بالا بردن رتبه و رنکينگ وب سايت در موتورهاي جستجو و الکسا صحبت خواهم نمود. بالا بردن رتبه وب سايت در موتورهاي جستجو، رتبه الکساي وب سايت شما را نيز ارتقاء مي دهد زير رتبه الکسا بر اساس تعداد کاربران وب سايت شما مي باشد و هر چه تعداد کاربران وب شما بيشتر باشد و مدت زمان بيشتري در سايت شما فعاليت نمايند وب سايت شما رتبه بهتري خواهد داشت. البته رتبه الکسا به صورت عکس مي باشد و هر چه رتبه وسايت الکساي شما پايين تر باشد به معناي رتبه بهتر مي باشد و به عنوان مثال سايت گوگل به عنوان پر بازديد ترين وب سايت موجود رتبه يک و وب سايت دارکوب هم اکنون در الکسا رتبه 50000 را دارد که به اين معناست که 50000 وب سايت با بازديد بهتر است وب سايت دارکوب وجود دارد.

رتبه يک وب سايت در موتورهاي جستجو به عوامل مختلفي نظير تاريخ ثبت دامنه، تعداد لينک هاي ورودي، تعداد بازديد کنندگان و ساير المان ها مربوط است که برخي از روش هاي افزايش رتبه وب سايت در موتورهاي جستجو را براي شما بيان مي نمايم:

سئو و بهينه سازي وب سايت
از طريق سئو و بهينه سازي وب سايت مي توانيد رتبه وب سايت خود را در موتورهاي جستجو بالا ببريد. انجام امور سئو و بهينه سازي وب سايت البته به روش درست باعث بالا رفتن رتبه وب سايت در موتورهاي جستجو و در نتيجه افزايش تعداد ورودي کاربران وب سايت از موتورهاي جستجو خواهد بود. روش هاي مختلفي براي سئو و بهينه سازي وب سايت وجود دارد که در بخش زير به صورت اجمالي آنها را براي شما بيان مي نمايم:

بهينه سازي و رفع عيوب سئو وب سايت
قبل از شروع هر عمليات سئو بر روي سايت بهتر است کليه عيوب سئو وب سايت شما زير نظر متخصص بهينه سازي رفع گردد و وب سايت شما از نظر اصول سئو مشکل نداشته باشد. بهتر است آدرس دهي صفحات وب سايت براي موتورهاي جستجو بهينه سازي شده باشد و کد نويسي صفحات وب سايت به صورت دايو بيس باشد. همچنين متخصص سئو ساختار اطلاعاتي وب سايت را مي بايست بررسي نموده تا در صورت نياز به تغيير، بهينه سازي هاي لازم بر روي آن انجام گردد. همچنين بهتر است متخصص سئو از نرم افزارهاي آمار وب سايت نظير Google Webmaster Tools را در سايت فعال نمايد تا از خطاها و مشکلات وب سايت با خبر باشد و در صورت نياز آن ها را برطرف نمايد.

طراحي نسخه موبايلي و يا ريسپانسيو وب سايت
امروزه طراحي نسخه موبايلي يا ريسپانسيو به يکي از المان هاي رنک دهي موتورهاي جستجو تبديل شده است به طوري که در صورتي که وب سايتي نسخه موبايلي نداشته باشد رتبه آن در نتيجه موتورهاي جستجو پايين خواهد آمد. با توجه به افزايش تعداد استفاده کنندگان از موبايل براي مرور و جستجو در وب و براي آنکه حجم وسيعي براي کاربران خود را از دست ندهيد بهتر است حتما وب سايت خود را سازگار براي نمايش در انواع مختلف موبايل و تبلت پياده سازي نماييد.

افزايش سرعت وب سايت
هر چه وب سايت سرعت بالا آمادن بيشتري داشته باشد رتبه آن در موتورهاي جستجو بالاتر خواهد بود و المان سرعت يکي از مهترين فاکتورهاي رنک دهي و رتبه بندي موتورهاي جستجو مي باشد. جداي از موتورهاي جستجو کاربران نيز علاقه اي به سايت ها کند ندارند و در صورتي که سايتي با سرعت پايين بارگذاري گردد ممکن است از ادامه بازديد وب سايت منصرف گردند. 

سايت دار