اهمیت سئو و بهینه سازی سایت - چرا سئو مهم است؟

 مزایای سئو چیست؟

بیش از 80% بازدید اینترنت از طریق موتورهای جستجو تقسیم می شود، همین موضوع کافیست تا توجه تمام مدیران سایت در دنیا را برای کسب درصدی از این بازدید به خود جلب کند. اما مهمترین مزیت سئو seo یا بهینه سازی سایت هدایت بازدیدکننده هدفمند به سایت است. در واقع با استفاده از تکنیک های سئو شما می توانید افرادی را که به دنبال خرید محصولات سایت شما هستند به سمت سایت خود هدایت کنید و درصد قابل توجهی از این افراد را به مشتری تبدیل کنید و از سایت خود کسب درآمد داشته باشید. در واقع هیچ روش بازاریابی اینترنتی دیگری تا این اندازه بازگشت سرمایه گذاری ندارد. نکته قابل توجه در سئو اینجاست که شما بدون پرداخت هزینه های بالا می توانید چنین کاری را انجام دهید و سرمایه گذاری که در زمینه سئو سایت خود انجام می دهید، بازگشت سرمایه قابل توجهی نسبت به سایر روش های بازاریابی اینترنتی و سنتی خواهد داشت، بنابراین اگر به دنبال توسعه کسب و کار خود هستید، اولین کاری که باید انجام دهید، سرمایه گذاری در زمینه سئو وب سایت خود است. هنری فورد در مورد اهمیت تبلیغات می گوید : توقف تبلیغات برای صرفه جویی در هزینه ها مانند متوقف کردن ساعت برای صرفه جویی در وقت است.
 
اهمیت سئو و بهینه سازی سایت - چرا سئو مهم است؟
شاید شما هم مانند هزاران کسب و کار تنها به دلیل مزایای دیجیتالی به سراغ بهینه سازی سایت رفته اید که بی‌راه هم نرفته‌اید؛ زیرا بی‌تردید، سئو قابلیت جستجوپذیری و در دسترس بودن سایت شما را بهبود می‌بخشد اما سئو خواص دیگری هم دارد. برخی صاحبان کسب و کارها به غلط تصور می‌کنند سئو حرفه ای، ویژه صنایع بزرگ است؛ اما حقیقت آن است که سئو به سایز شرکت ارتباطی ندارد، بلکه به شدت تحت تاثیر انگیزه های پیشرفت، استراتژی و بازاریابی اصولی شماست.
 
1.    جستجوی ارگانیک، اصلی ترین منبع ترافیک سایت شماست:
 
جستجوی ارگانیک سایت، بخش بزرگی از عملکرد وب‌سایت‌ها  را به خود اختصاص می‌دهد و از مزیت های رقابتی مهم در برابر دیگر کسب و کارها به شمار می‌رود. و در نهایت، به بالا بردن نرخ تبدیل (conversion) یا مشارکت کاربران منجر می‌شود. همان‌طور که بازاریابان می‌دانند، گوگل بخش بسیار بزرگ و قابل‌توجهی از بازار جستجو، یعنی ۷۵ درصد جستجوها را در برابر رقبا، یعنی yahoo، Bing، Baidu و... در اختیار دارد. این عدد به این معنی است که اکثر کاربران در سراسر دنیا حداقل روزی یک بار برای جستجوی اطلاعات به گوگل مراجعه می‌کنند، چون گوگل علاوه بر بهترین موتور جستجوگر در دنیا، محبوب ترین سرویس ارائه دهنده ایمیل نیز است. با این اوصاف پر واضح است که سئو حرفه ای و سایتی بی نقص، شما را به یکی از منابع قابل اعتماد و محبوب گوگل تبدیل خواهد کرد و به معنی دستیابی به مشتریان بیشتر و گسترش برند است.
 
2.   سئو موجب ایجاد اطمینان و credinility می‌شود:
 
هدف نهایی سئو و بهینه سازی سایت، ایجاد سایتی با دامنه قوی، طراحی زیبا و بدون نقص است که تجربه کاربری فوق العاده ای پدید آورد و از طریق جستجو به راحتی قابل دستیابی باشد. موتورهای جستجوگر از جمله گوگل معیارهای متعددی برای امتیازدهی به دامنه قوی سایت دارند، از جمله : بک لینک‌های باکیفیت؛ روش‌های machine learning، بهینه سازی صفحات داخلی سایت و محتوا. از یاد مبرید که ساخت برندی قابل‌اعتماد، به تلاش، صبوری و تعهد و تضمین کیفیت نیاز دارد. مشتری‌ها اصولا بی‌دلیل به یک محصول اعتماد نمی‌کنند. بنابراین خدمات سئو حرفه ای را در کنار ارتقای کیفیت محصول، به صورت موازی پیش ببرید.
 
3.   سئو خوب به معنی تجربه کاربری بهتر است:
 
اگر بخواهیم روراست باشیم، باید اعتراف کنیم که رشد ارگانیک، آرزوی تمامی کسب و کارهاست؛ اما شرکت‌های مطرح مانند آمازون، از همان ابتدا رشد ارگانیک نداشته‌اند، بلکه با اهمیت دادن به تجربه کاربری، جایگاه کنونی را به دست آورده‌اند. گوگل نیز به مرور زمان معیارهای تجربه کاربری مطلوب را از طریق فیدبک‌های کاربران، تشخیص داده است و آن را از مهم‌ترین عوامل امتیازدهی به سایت ها قرار داده است. برای مثال کافی است که به صفحات نتایج جستجو گوگل (SERP) هنگام تایپ یک عبارت، نگاهی بیندازید. گوگل در همان صفحه پاسخ مطلوب کاربر را به او می‌دهد و کاربر با خواندن SERP بهترین لینک را انتخاب می‌کند و وارد سایت می‌شود. در واقع هدف اصلی گوگل از اصرار بر بهینه سازی سایت آن است که کاربران با کمترین کلیک، به آنچه می‌خواهند، دست یابند. 
 
منبع:وب24