پیشرفت انیمیشن ها در طراحی سایت

همينطور که بروزرها و زبان هاي توسعه وب روز به روز پيشرفته تر مي شوند ، شاهد پيشرفت رابط هاي کاربري (User Interface) نيز هستيم .
سبک قصه گويي و شخصيت پردازي امروزه بسيار توجه طراحان را جلب کرده است و توسعه دهندگان نيز ، با تشکر از HTML5 , CSS3 , jQuery ، با پياده سازي انيميشن هاي پيشرفته و زيبا بسيار به بهبود رابط کاربري و تجربه کاربري سايت يا اپليکيشن کمک مي کنند .
انيميشن ها مي توانند براي مقاصد مختلفي مورد استفاده قرار گيرند . مثلا در زمان بارگذاري يک بخش از محتواي سايت که حجيم است و زمان زيادي براي بارگذاري نياز دارد ، مي توان با يک انيميشن جالب و مرتبط کاربر را سرگرم کرد و تجربه کاربري فوق العاده بهتري را براي او فراهم کرد ؛ و يا اينکه براي هاور روي بخش هاي مختلف صفحات وب سايت يک انيميشن زيباي نمايشي ايجاد کرد . همچنين انيميشن ها يکي از تکنيک هاي مناسب براي ايجاد ميکرواينتراکشن ها بين کاربر و وب سايت مي باشند .
البته علاوه بر تمام مزاياي استفاده از انيميشن ها در طراحي سايت ، اين مورد را نيز بايد در نظر داشت که استفاده بيش از حد از آن ها باعث گمراه و منحرف کردن توجه کاربران وب سايت از محتواي اصلي مي شود و مي بايست برنامه ريزي شده و طبق يک چهارچوب آن ها را مورد استفاده قرار داد .

رواج چشمگير محتواي ويدئويي به جاي محتواي متني و عکس
يک عکس مي تواند کار چند صد کلمه متن را انجام دهد و مفاهيم و پيام هاي زيادي را به بازديد کننده منتقل کند ، در حالي که يک ويدئو اين کار به طرز شگفت انگيزي بهتر و قوي تر چندين عکس انجام مي دهد . همانند انيميشن ها ، يک تصوير متحرک پيش از هر عنصر ديگري در صفحه وب نظر بازديد کننده را به خودش جلب مي کند ، پس طراح سايت حرفه اي مي تواند از چينين قابليتي براي رساندن مفهوم و پيام مد نظرش به کاربر به خوبي استفاده کند .
ويدئو يک رسانه چند کاره است که مي تواند براي قصه گويي ، بازاريابي ، و خيلي موارد ديگر در فضاي وب مورد بهره برداري قرار گيرد . در حالي که روش هاي سنتي و استفاده از عکس هاي استاتيک به هيچ وجه به اندازه ويدئو که يک تصوير دايناميک و پوياست نمي توانند جالب توجه باشند . همچنين ويدئو از امکان فوق العاده پخش صدا نيز برخوردار است
استفاده از ويدئوها روز به روز در حال افزايش است و امروزه ويدئوها تبديل به بهترين رسانه براي انتقال پيام مد نظر به کاربران و بازديد کنندگان وب سايت است .
پيش بيني مي شود در روند طراحي سايت در سال 2017 حدود 80% از حجم ترافيک کاربران وب تنها براي تماشاي ويدئوها استفاده شود .