مشخصات مشتریان وب سایت

به نظرتان چه کساني از وب سايت شما استفاده مي کنند؟
گاهي اوقات يک وب سايت مي تواند فرصتي براي رسيدن افراد به اهدافشان باشد. بازار يابي آن لاين نيز مانند بازار يابي آف لاين قوانين مخصوص به خود را دارد. براي اين کار ابتدا هدف خود را از بازاريابي مشخص کنيد و هيچ وقت سعي نکنيد تا همه افراد را از خود راضي و خوشنود نگه داريد. ظاهر و عملکرد وب سايت شما نيز بايد بر اساس خواسته ها و نيازهاي مشتري هايتان باشد زيرا وب سايت براي مخاطبان شما طراحي شده است نه براي شما


فرآيند هايي که وب سايت مي بايست از آنها حمايت کند

ترجيح مي دهيد مردم با شما چگونه تماس برقرار کنند؟ از طريق تلفن يا ايميل ويا اصلا هيچ تماسي نداشته باشند. آيا مايليد که محصولات خود را به صورت آن لاين به فروش برسانيد؟ آيا خودتان وب سايتتان را به روز رساني مي کنيد يا ترجيح مي دهيد يک شرکت طراح وب سايت اين کار را براي شما انجام دهد؟ آيا نياز به يک موتور جستجوگر داريد؟ آيا خدمات آن لاين به مشتريان خود مي دهيد؟
نيازهاي تجاريتان را تجزيه و تحليل کنيد (اهدافي که در بالا ياد آوري شد). به اين نکته فکر کنيد که وب سايت شما چگونه مي تواند از اين نيازها پشتيباني کند؟
به عنوان يک قاعده اين مطلب را به ياد داشته باشيد که هرچه نيازهاي شما بيشتر باشد هزينه شما نيز براي طراحي يک وب سايت بيشتر خواهد شد. البته اين بدان معني نيست که شما از نيازها و خواسته هايتان گذشته و يا آنها را تقليل دهيد. اگر اين خواسته ها همان چيزي باشد که وب سايت به آن نياز دارد در اين صورت باعث پيشرفت و کارايي بهتر سايت شما خواهد شد. اين بدان معني است که در مورد نيازهايتان به خوبي فکر کنيد.
اگر ليست محصولات شما بيشتر از چند صفحه باشد آيا به يک موتور جستجو گر نيازداريد؟ اگر به طور منظم نوع محصولاتي را که به فروش مي رسانيد تعويض مي کنيد، آيا از شرکت طراح وب سايت شما ميخواهيد که اين کار را انجام دهد و يا با توجه به هزينه اي که براي شما در بر خواهد داشت ترجيح مي دهيد خودتان اين کار را انجام دهيد؟ براي اينکه بر روي اهداف و فرآيندهاي وب سايت خود متمرکز شويد ، بايد به فرآيند راه اندازي وب سايت به همان صورتي نگاه کنيد، که به فرآيند استخدام يک کارمند و پيشرفت او نگاه مي کنيد.