سایت شما چقدر قیمت دارد

اينترنت از زمان تولد تا به امروز رشد سريعي را تجربه کرده و اين روند همچنان ادامه دارد. امروزه، قدرت و نفوذ اينترنت به حدي است که مي توان کسب و کاري را به صورت آنلاين راه اندازي کرده و حتي از داخل خانه شخصي آن را اداره کنيد. اما يکي از الزامات کسب و کار آنلاين در اختيار داشتن يک وب سايت است.
به گزارش گروه بين‌الملل پول‌نيوز، با فراگير شدن اينترنت و افزايش تعداد وب سايت ها و وبلاگ ها، کسب و کاري شامل خريد و فروش وب سايت و وبلاگ نيز شکل گرفته است. بر همين اساس، جاي شگفتي نيست که بسياري از مردم جهان در پي چگونگي محاسبه ارزش وب سايت و يا وبلاگ خود باشند.
اگر قصد خريد و فروش وب سايت و يا وبلاگ را داريد، ارزش پولي آن از اهميت ويژه اي برخوردار مي شود. امروزه، افرادي وجود دارند که به راه اندازي وبلاگ اقدام کرده، براي آن ترافيک ايجاد کرده، ارزش پولي آن را تعيين کرده و با مبالغي خوب آن را به فروش مي رسانند. بدون در نظر گرفتن هر آن چه که شما را به فروش وب سايت ترغيب مي کند، پيش از انجام اين کار بايد آن را ارزش گذاري کنيد.

چرا وب سايت ها ارزشمند هستند؟
در تعريف ارزش مي توان به مقدار پولي که براي يک چيز پرداخت مي کنيد و يا قيمت آن اشاره کرد. آن چه که يک وب سايت را ارزشمند مي کند اين است که خريدار بالقوه مي تواند از آن سود کسب کند. تنها بازگشت سرمايه است که در خريداران انگيزه ايجاد مي کند. اما به طور معمول اين که شما درباره باارزش بودن وب سايت خود چه فکري مي کنيد و چه کسي حاضر است براي خريد آن پول پرداخت کند دو موضوع کاملا متفاوت هستند.
برخي از مالکان وب سايت و وبلاگ نويسان به واسطه تلاش براي توليد محتوا و انجام بهينه سازي موتور جستجو (سئو) خود را داراي وب سايت يا وبلاگي ارزشمند مي دانند. اما تمام دارايي هاي يک وب سايت (دامنه، محتوا، بازاريابي، سئو، سيستم ها) در زمينه ايجاد سود نقش دارند و همين سود است که خريداران محاسبات خود را بر اساس آن انجام مي دهند.
حال که خريداران بالقوه حضور دارند، مي توانيد ارزش وب سايت خود را ارزيابي و محاسبه کنيد. به ياد داشته باشيد که ارزش گذاري تنها يک تخمين درباره ميزان پولي است که احتمالا خريدار به شما پرداخت مي کند و ارزش واقعي وب سايت پولي است که پس از پايان معامله به حساب بانکي شما واريز مي شود.

روش اصلي براي ارزش گذاري
در حال حاضر، وب سايت ها و وبلاگ هاي مختلفي در زمينه محاسبه ارزش وب سايت فعال هستند. اين ابزارها مکاني خوب براي آغاز ارزش گذاري محسوب مي شوند اما به ياد داشته باشيد که هيچ يک از آنها بي نقص و کامل نيستند. "تجارت آدرس وب سايت" خارج از ايران، استانداردي مشخص دارد. معمولا 12 وب سايت ارزش گذاري به عنوان شاخص درنظر گرفته مي شود. علاقه مندان يک آدرس اينترنتي خاص از اين اطلاعات و قيمت ارائه شده توسط شاخص هاي مذکور به عنوان راهنما استفاده کرده و با استفاده از ميانگين کل آنها، ارزش احتمالي وب سايت و يا وبلاگ خود را مشخص مي کنند. در ادامه اين مطلب چند وب سايت برتر در زمينه محاسبه ارزش وب سايت را معرفي مي کنيم.
اين قبيل وب سايت ها بر اساس تعداد بازديدکنندگان وب سايت هدف اقدام به ارزش گذاري آن مي کنند. وب سايت هاي محاسبه ارزش وب سايت بر اساس الگوريتم هاي پيچيده اي اقدام به اين کار مي کنند.