پیشرفت رنگ آمیزی و ترکیب رنگ مناسب در تایپوگرافی وب سایت

سال 2016 قطعا سال استفاده از رنگ هاي غني و تازه در صنعت طراحي وب بود ؛ در حالي که در سال هاي گذشته بسياري وب سايت ها همچنان از رنگ هاي تکراري مخصوص وب (web safe colors) استفاده مي کردند . با توجه به روند طراحي سايت در سال گذشته ، به نظر مي رسد در روند طراحي سايت در سال 2017 شاهد پيشرفت و تنوع بيشتر رنگ هاي وب خواهيم بود . البته ناگفته نماند که بخشي از اين پيشرفت در طراحي رنگ آميزي وب سايت ها به دليل پيشرفت نمايشگرها در پخش با کيفيت بالاي تصاوير و رنگ ها مي باشد

فراگير شدن و رواج يافتن استفاده از دو الگوي طراحي UI کارتي و پارالاکس
همانطور که مي دانيد امروزه تعداد بسيار فراواني از الگوها و روش هاي طراحي UI (رابط کاربري) وجود دارد که به تناسب موضوع و محتواي وب سايت مي توانيد طرح دلخواه خود را انتخاب کنيد . اما طبق آنچه که در روند طراحي سايت سال هاي اخير مشاهده کرديم ، دو روش طراحي کارتي و طراحي پارالاکس بسيار مورد استقبال قرار گرفته اند که روش طراحي کارتي برگرفته از قواعد طراحي متريال گوگل مي باشد .
روش طراحي پارالاکس بيشتر براي سايت هاي پرمحتوا و اصطلاحا heavy content مورد استفاده قرار مي گيرد . اسکرول طولاني صفحه وب باعث خستگي کاربر و بازديد کننده مي شود ، پس اين خود مي تواند يک فرصت براي جلب نظر کاربر شود و يا اينکه کاربر با اسکرول زياد خسته شده و سايت را ترک کند . در روش طراحي پارالاکس ، با ايجاد انيميشن هاي خلاقانه براي نمايش محتواي صفحه به کاربر در حين اسکرول کردن ، کاربر را بسيار سرگرم مي کند و توجه او را به محتواي به نمايش در آمده در صفحه بسيار جلب مي کند .
وب نوش