6 راه برای کمک به طراحی سایت کاربر محور

گاهي اوقات طراحان سايت با تمرکز به نکات فني و چالشهاي پيش روي آنان در هنگام طراحي و رفع آن چالشها، از هدف نهايي يک وب سايت که همان بازديدکنندگان هستند غافل مي شوند. در اين مقاله به چند راه که مي تواند در بهبود تجربه کاربري وب سايت شما تاثيرگذار باشد و وب سايت شما را کاربر محورتر نمايد مي پردازيم.

منوها و راهبري آسان
کاربر با ورود به وب سايت شما بايد بتواند با کمتر از 3 کليک به اطلاعات مورد نظر خود دست يابد. شما با طراحي يک نقشه خوب و استفاده از منوي کاربردي و ساده مي توانيد به اين مهم دست پيدا کنيد. تعداد منوهاي خود را در حداقل ممکن نگه داريد و از پيچيدگي آنان بپرهيزيد.

منو
انتخاب رنگ
از مهمترين عوامل تاثيرگذار بر ماندگاري کاربران در سايت است. رنگ انتخابي شما نه تنها مي بايست با حوزه کاري شما مرتبط باشد، بلکه مي بايست براي کاربران خوشايند بوده و باعث خستگي چشمي آنها نشود. براي اطلاعات بيشتر مي توانيد مقاله تاثير روانشناسي رنگ در طراحي سايت را مطالعه نماييد.

طراحي ريسپانسيو
اگر طراحي سايت شما ريسپانسيو نيست، مسلما بخش بزرگي از امتيازات کاربر محور بودن را از دست داده ايد. با نگاهي به آمار وب سايت خود و تحليل مرورگرها و سيستم عامل هاي کاربران، مي توانيد به اين نکته برسيد که کاربران موبايلي روز به روز در حال افزايش بوده و عدم سازگاري سايت شما با دستگاههاي اين کاربران، مي تواند منجر به ترک آنان از وب سايت گردد.

تصاوير
همه ما سعي در توليد محتواي نوشتاري براي کسب رتبه در موتورهاي جستجو داريم. لذا از اهميت تصاوير غافل ظده و صفحاتي بي روح را به کاربران ارائه مي دهيم. شما با استفاده از تصاوير مناسب در مطالب سايت خود نه تنها باعث جلب توجه کابران مي شويد، بلکه با انتخاب تصاوير خوب و مرتبط با مطالب خود مي توانيد اطلاعات مناسبي را به او انتقال دهيد.

اجازه بازخورد
به کاربران خود اجازه بازخورد دهيد. متاسفانه وب سايت هاي بسياري را مي بينيم که هيچ اطلاعات تماسي جهت ارائه به کاربر و تماس آنها در سايت درج نشده و در بهترين حالت تنها از يک فرم تماس استفاده گرديده است. شما با درج اطلاعات تماس تلفن، موبايل، ايميل و صفحات شبکه هاي اجتماعي خود، مي توانيد راههاي مختلفي را جهت تماس و تعامل کاربران خود ارائه دهيد.

شناخت کاربران
طراحان سايت مي بايست با توجه به شناخت کاربران هر وب سايت و درک سلايق آنان، طراحي سايت مربوطه را انجام دهند. با اين کار مي توانند شناخت دقيق تري از نياز آنان کسب نموده و در جهت رفع آن در طراحي سايت برآيند.

التج