از این 8 ویژگی در طراحی سایت دوری کنید

خيلي از افراد در زمان طراحي سايت خودشان يا توسط ديگران به مسائل و ويژگي آن توجهي نمي کنند. اين امر زماني قابل توجه است که شما از سايت خود ناراضي و تصميم داريد هزينه ي ديگري را بابت طراحي سايتتان متحمل شويد. اين مساُله تاُثير منفي بر عملکرد طراحي وب سايت دارد. گروه تارنما برآن است تا شما از 8 عامل بروز مشکلات در طراحي سايت آشنا کنيم:

1- تصوير خود را در صفحه خانه نگذاريد!
با وجود آن که عکس شما يک نوع خوشامدگويي به بازديد کنندگان شمار مي‌آيد، برخي کارشناسان عقيده دارند، اين عکس، دليل حضور بازديدکنندگان را در طراحي وب سايت شما کم رنگ مي‌کند. ديدن عکس شما در سايت، مانند ملاقات يک شخص جديد است، و به جاي پرداختن به مسايل بازديدکنندگان، مثل اين است که به آنها بگوييد: من چقدر در اين عکس، عالي به نظر ميرسم. وب سايت شما بايد تماماً درباره‌ي بازديدکنندگان باشد و نه در مورد شما. قبل از هر چيزبايد نظر بازديد کننده را دريابيد.

2- آلودگي ديداري و شنيداري کم تر ايجاد کنيد!
اين مورد شامل هر چيز ديدني و شنيدني مي‌شود. از يک طرف تصاوير متحرک گيج کننده در صفحه‌ي اصلي واز طرف ديگرهر نوع عکس، از مشتريان طراحي وب سايت گرفته تا ...
اول چيزي بيش از بهره‌ گيري بيهوده از فن‌آوري جديد نيست و مثال آخر، گمراه شدن از مسير فعاليت‌هاي حرفه‌اي است. گذشته از اين، بارگذاري موسيقي‌هاي پرزرق برق و پر سر و صدا مدت زياد‌ي طول مي‌کشد و همين امر، بازديد کنندگان طراحي وب سايت شما را فراري مي‌دهد.
داشتن يک طراحي وب سايت با فن‌آوري قوي براي بسياري از وب سايت‌ها ضروري است، اما براي حضور تکنولوژي بايد دليلي مهم‌تر از تحت تاثير قراردادن مردم، وجود داشته باشد.

3- کم تر سوال بپرسيد؟
گاهي اوقات شما قصد داريد که از بازديد کننده سوالاتي را بپرسيد. اما ساختار طراحي وب سايت بايد به اندازه‌ي کافي ساده باشد، تا بازديدکنندگان گيج و سر در گم نشوند.از تنظيم فهرست انتخابي با حدود ?? گزينه‌ي انتخابي خودداري کنيد، افراد،در هر بار مي‌توانند بين ? تا ? مطلب را به خاطر بسپارند. سعي کنيد از اين حد فراتر نرويد، چون در غير اين صورت،آنها گيج شده، طراحي وب سايت شما را ترک مي‌کنند.

4- به حريم شخصي کم تر لطمه وارد کنيد!
البته اين مساُله تا حد زيادي به ماهيت وب سايت، شغل و کنارآمدن شما با قضايا بستگي دارد. در هر صورت ضروري است، که مطالب وب سايت خود را خوب بررسي کنيد، تا اطلاعاتي که به مسايل شخصي و مسايل امنيتي لطمه وارد مي‌کند، و همچنين مورد علاقه‌ي هکرها است در آن موجود نباشد. در ابتدايي ترين مراحل، بايد از گذاشتن عکس‌ها، آدرس‌هاي ايميل و جزييات شخصي کارکنان در طراحي وب سايت خودداري کنيد. همچنين، چگونگي طراحي ساختار URL و صفحه‌ي پيغام ايراد ??? نوع سرور يا پشتيبان شما را براي افراد، آشکار مي‌سازد. اين‌ها چيزهايي است که هکرها نبايد بدانند. حتي در انتشار اطلاعات درباره‌ي توليدات، کارشناسان وب، توصيه مي‌کنند، فقط از نکاتي که مشتريان را به خريد ترغيب مي‌کند؛ استفاده کنيد و نه نکاتي که اطلاعات شرکت را به خارج انتقال دهد.

5- از سخنان نامفهوم استفاده نکنيد!
هدف اصلي بيشتر وب سايت‌ها آگاه ساختن مشتريان از نحوه فعاليت‌هاي طراحي وب سايت و چگونگي ارائه خدمات و توليدات به مشتريان است. وقتي در طراحي سايت خود از زباني فني يا اصطلاحاتي نامفهوم استفاده مي‌کنيد به طوري که اکثر مردم از درک آنها عاجزند در حقيقت به کار بيهوده‌اي دست زده‌ايد. از بياني شيوا و مستقيم استفاده کنيد. استفاده از کلمات پيچيده يا زياده گويي در اينترنت امري عادي است. اما اين مسأله با صداقت‏، کيفيت محصولات و درستکاري فعاليت‌هاي شما مغايرت دارد.

6- از امکانات خود به نحو احسن استفاده کنيد!
مطمئناَ قصد شما فروش اجناس از طريق طراحي وب سايت است. اما بازاريابي از طريق سايت بيش از آگاهي دادن و جذب مردم به لاف زدن مي‌پردازند، فقط بازديد کنندگان را فراري مي‌دهد. وب سايت خود را با تبليغات پر نکنيد بلکه آن را به شکل يک مکالمه دو طرفه بين خود و بازديد کنندگان طراحي کنيد.

7- گفتگو بهمراه ناظر؟
اگر قصد داريد يک محيط گفتگو ايجاد کنيد، از يک ناظر براي پذيرفتن موارد احتمالي استفاده کنيد به اين ترتيب از هرزنامه‌ها، درخواست‌هاي خلاف عرف، نقض حريم امنيتي و ساير درد سرها دوري مي‌کنيد.

9- مطالب خود را بروز کنيد!
آنچه که باعث سردرگمي بازديدکننده مي شود مطالب قديمي است. همين اتفاق در مورد لينک‌ هايي صادق است که افراد را به صفحات غلط هدايت مي‌کند. به طور منظم طراحي وب سايت خود را بررسي کرده و لينک‌هاي تغيير يافته و از رده خارج را شناسايي کنيد.

منبع: تارنما