الگوهای طراحی UI و فریم ورک ها

راهبرد mobile-first و طراحی سایت ریسپانسیو به همراه رشد محبوبیت سیستم های مدیریت محتوا از جمله وردپرس و استفاده از قالب های آماده و از پیش طراحی شده ، تاثیر به سزایی بر نوع نمایش وب سایت ها در ابعاد نمایشگرهای بزرگتر از جمله رایانه ها داشته است .
امروزه در فضای وب با توجه به مطلب فوق ، شاهد این هستیم که اکثر وب سایت ها هم از نظر ظاهری و هم از نظری کاربری روز به روز به یکدیگر شبیه تر می شوند و برای رقابت با هم ، با نگاه به سایت های برتر از نظر رتبه و بهینگی سعی بر بهبود تجربه کاربری (UX) سایت خود دارند . البته قصد ندارم وارد بحث اینکه چرا این اتفاق در حال رخ دادن است و سایت ها بهم شبیه و شبیه ترمی شوند بشوم و در این بخش از این مقاله می خواهم کمی الگوهای طراحی UI را مورد بررسی قرار دهم .
با توجه به رقابت بالا بین برندهای مختلف در فضای وب ، نمی شود در طراحی سایت ریسک کرد و الگوهای طراحی UI تست شده و رایج را نادیده گرفت ؛ اما این بستگی به مهارت طراح سایت دارد که بتواند در بخش های مختلف وب سایت از الگوی مناسب استفاده کند . منابعی زیادی برای مشاهده الگوهای طراحی UI وجود دارد که از جمله این منابع می توان به وب سایت UI-Patterns اشاره کرد .
در سال 2014 ، گوگل با انتشار الگوی طراحی متریال (Material Design) یک سری قواعد تازه برای طراحی UI ارائه کرد که توسط آن ها می توان تجربه کاربری بسیار بهتری را برای وب سایت ها توسعه داد .
گوگل در اپلیکیشن های خودش بسیاری از این قواعد را پیاده سازی کرده است و برندهای دیگری نیز با الگو برداری از گوگل در حال پیشرفت دادن و توسعه تجربه کاربری وب سایت ها و اپلیکیشن های خود هستند .
پیش بینی می شود در سال های آینده نیز این الگوها تکامل بیشتری یابند و همچنان مورد استفاده طراحان قرار گیرند . در بازار رقابت برندها ، راضی نگه داشتن کاربران با بهبود تجربه کاربری در اولویت قرار گرفته است .
وب نوش 

خدمات و محصولات صنعتی

 الکتروپمپ