متدها و مدهای روز طراحی سایت

شما نيز حتما متوجه روند گرايشهاي طراحي سايت شده ايد. با تغييرات وب سايتهاي بزرگ و دنباله روي آنها از استانداردها و تکنولوژي هاي جديد اين نوع طراحي ها کم کم به مد تبديل مي گردند. شما اين تغييرات را در طراحي مجدد وب سايت توييتر و يا مايکروسافت و غيره مشاهده مي کنيد.

در اينجا به 4 روش جديد طراحي سايت که امروزه بسيار متداول است مي پردازيم:

1. طراحي سايت ريسپانسيو (واکنشگرا)
ما قبلا نيز در مقاله مزاياي طراحي سايت ريسپانسيو و ديگر مقالات از برتريهاي اين نوع طراحي سخن گفته ايم. اين نوع طراحي که براي سازگاري با دستگاههاي مختلف پديد آمده است روز به روز مورد استفاده بيشتري توسط طراحان سايت قرار مي گيرد. با گسترش روزافزون کاربران موبايل در فضاي اينترنت، راهبري بهتر آنان و رفع مشکلات موجود وب سايت ها در نمايش بهتر به اين نوع کاربران، اهميت استفاده از تکنولوژي ريسپانسيو را دوچندان کرده است.
اين نوع طراحي که اغلب پرهزينه تر هم هست مي تواند موثرترين راه جهت اطمينان از تحت پوشش قرار دادن اکثريت کاربران باشد.

2. طراحي فلت
با انتشار ويندوز 8 و آي اُ اِس 7 در سال 2012 و 2013 اين نوع طراحي فلت، مسطح و زيبا تبديل به الگويي جهت خلق وب سايتهاي اينترنتي شد. اين نوع طراحي تميز و دوري از تصاوير و منوهاي سه بعدي که در گذشته استفاده مي شد به خلق صفحات وب پاک تر و چشم گير تر انجاميد. استفاده از تصاوير مسطح به قابليت انگشت پسند بودن آنها توسط کاربران موبايل افزود.
اين نوع طراحي سايت حرفه اي امروزه در خلق اپليکيشنهاي موبايل بسيار مورد استفاده مي باشد.

3. صفحات کمتر با پوشش بيشتر
براي جلوگيري از خروج کاربر از سايت و جلوگيري از تغيير مسيرهاي غير ضروري کاربران در سايت و راهبري بهتر آنان، بسياري از وب سايت ها به اين نوع طراحي روي آورده اند. اين نوع طراحي اطلاعات مورد نياز کاربر را در يک صفحه به نحوي حرفه اي نمايش مي دهد و از سردرگمي کاربران در سايت جلوگيري مي نمايد.

4. طراحي پارالاکس اسکرولينگ (پيمايشي)
اين نوع طراحي بسيار خلاقانه و سرگرم کننده است. تمامي صفحات مورد نياز يک وب سايت در يک صفحه و در لايه هاي زير هم ايجاد گرديده و کاربر مي تواند با پيمايش صفحه به تمامي مطالب دست پيدا کند. همچنين در لايه هاي زيرين و بالا مي توان افکتهاي نمايشي ايجاد نمود که هنگام پيمايش کاربر، جذابيت اين نوع طراحي را دو چندان مي کند.
التج